''Facebook'tan İnstagram'dan paylaşmayacaksak neden tatile gidelim, yeni kıyafetler alalım, arkadaşlarımızla yemeğe çıkalım, ev döşeyelim, öyle değil mi?'' Hürriyet Gazetesi Magazin Eki...

İnsan hiç başkaları için bir şeyler yapmayı düşünür mü? Eskiden düşünmüyordu lakin sosyal medya çıktı çıkalı bir çok kişi, yaptıklarının büyük bölümünü sosyal medya ağlarında paylaşıyor... ''Komşuma kahve içmeye gittik.'' clik clik çek akıllı cep telefonu ile hemen at Faceye ve Twittıra tabi İnstagramı da atlama, darılır bak sonra arkadaşların küserler senden...

Sen, dostum, arkadaşlarına hava atmak için mi tatile gidiyorsun? ''Ay efendim bu sene Çeşme'de idik, oradan Kuş Adasına geçtik, sonracıma ver elini Marmaris, kimleri gördük kimleri, hepsi ile selfilerimiz bilem var.'' İyi, ne güzel, biz ne yapalım, tüh gelemedik oraya diye dizlerimizi mi dövelim? Anladık bir iki tane ünlü ile hasbelkader cep telefonu ile selfi çektiniz diye, karakteriniz mi değişti ya da daha zengin mi oldunuz? Elektrik ya da su faturanız daha mı az geldi? İnşallah o çektiğiniz selfinin altına ''Hıh o mu asker arkadaşım ya da aynı site de oturuyoruz İstanbul'dan komşum yahu!'' diye de yazmıyorsunuz...

Zırt pırt tatile çıktığınızı sosyal medyadan paylaşırsanız, farkında olmadan hırsızlara da davetiye çıkarmış oluyorsunuz benden söylemesi... Ama tabi tedbirlerinizi de alıp hırsızların başını da belalara sokmayın sakın, sonra hırsızlar davacı olurlar sizden...

Tamam anladık, o çok meşhur ve pahalı mağazadan bir kazak bir gömlek bir de takım elbise almışsın da giyince görürdük be kardeşim, şimdi bize bunun reklamını niye yapıyorsun durup durup. Senin bütün arkadaşlarında senin ile aynı gelir gurubuna sahip değil. Alacak var o senin aldıklarını, alamayacaklar var. Pahalı bir restoranda yediğin yemeklerinde reklamını sosyal medyada yapmana hiç gerek yok arkadaşım. Hatta garsona bahşiş vermeni bile cep ile çekip faceye atmışsın. Bu memlekette bir çok insan asgari ücret ile dört kişilik ailesini geçindirmeye, ayakta durmaya çalışıyor. Asgari ücretin altında bir ücret ile de çalışan çok vatandaşımız var.

Eğer ki tatile gidiyorsanız bunları sosyal medyada paylaşmadan önce, gittiğin yerde fakir ve gariban insan varsa onlara nasıl yardımcı olurum diye düşünün bir kere... Yeni kıyafetler alırken, bütün seneyi bir pantolon bir kazak ile geçiren garibanları da düşünün biraz bunu face de paylaşmadan önce... Lüks bir lokanta da yemeğe çıktıysanız sevdikleriniz ile günde bir öğün yemek ile yaşama tutunmaya çalışanları da aklınıza getirip, sosyal medya paylaşımlarınızı daha dikkatli yapmaya çalışın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Sosyal Medya İnsanlıktan Uzaklaştırmasın Sizi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.