Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 26.08.2017
Okunma Sayısı : 2147
Yorum Sayısı : 1
70 ORTAOKULU  OLAN  BİR  İLÇEDE ORTAOKUL  ÖĞRENCİ  MEVCUDUNUN  YÜZDE OTUZ BEŞİNİ  SADECE  ÜÇ  ORTAOKULA  NASIL  SIĞDIRIRSINIZ? BÖYLE  BİR  MANYAKLIĞA  NİÇİN  GEREK  DUYARSINIZ?

Önce  yetmiş  orta  okulu  olan  ilçeden  başlayaylım  mı?  

Efendim,  bu  ilçe  güzel  ilimiz  Antalya'nın  Kepez  İlçesi.

Bu  ilçemizdeki  ortaokullar  da  şunlar: 


1-100. Yıl Ortaokulu
 
2-80.yıl Cumhuriyet Ortaokulu
 
3-Ahatlı Ortaokulu
 
4-Ahmet Coşkun Bulut Ortaokulu
 
5-Ahmet-Leman Baydar Ortaokulu
 
6-Alaeddin Keykubat Ortaokulu
 
7-Alirıza Altıntaş Ortaokulu
 
8-Altınova Ortaokulu
 
9-Antalya Eczacılar Ortaokulu
 
10-Aslanlar Ortaokulu
 
11-Ayşe-Ahmet Atmaca Ortaokulu
 
12-Baraj Ortaokulu
 
13-Başköy Ortaokulu
 
14-Beşkonak Ortaokulu
 
15-Cengiz Topel Ortaokulu
 
16-Demirgül Ortaokulu
 
17-Duraliler Ortaokulu
 
18-Emekevler Ortaokulu
 
19-Ersoy Ortaokulu
 
20-Fatma Parıltı Ortaokulu
 
21-Fikret Haluk Saraçoğlu Ortaokulu
 
22-Gaziler Ortaokulu
 
23-General Şadi Çetinkaya Ortaokulu
 
24-Göçerler Ortaokulu
 
25-Göksu Ortaokulu
 
26-Gülgün-Nihat Ömür Ortaokulu
 
27-Gülveren Ortaokulu
 
28-Habibler Ortaokulu
 
29-Halil Akyüz Ortaokulu
 
30-Hüseyin Ak Ortaokulu
 
31-Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu
 
32-İbrahim Doğaner Ortaokulu
 
33-İrenoğulları Ortaokulu
 
34-İsmail Hakkı Kaya Ortaokulu
 
35-İsmail İltemir Ortaokulu
 
36-Kaan Turan Ortaokulu
 
37-Kepez İmam Hatip Ortaokulu
 
38-Kepez İşitme Engelliler Ortaokulu
 
39-Kepez Ortaokulu
 
40-Kültür Ortaokulu
 
41-Kütükçü Ortaokulu
 
42-Mareşal Fevzi Çakmak Ortaokulu
 
43-Mehmet Kemal Dedeman Ortaokulu
 
44-Mimar Sinan Ortaokulu
 
45-Mobil Ortaokulu
 
46-Mustafa Adıyaman Ortaokulu
 
47-Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu
 
48-Odabaşı Sevinç Fahri Aydın Ortaokulu
 
49-Özel Adalya Ortaokulu
 
50-Özel Akev Ortaokulu
 
51-Özel Antalya Birey Ortaokulu
 
52-Özel Toros Feriha Öpçin Ortaokulu
 
53-Perihan-Esat Aral Ortaokulu
 
54-Prof.ihsan Koz Ortaokulu
 
55-Şahinevler Ortaokulu
 
56-Sefa Akın Ortaokulu
 
57-Şehit İbrahim Barış Yurtseven Ortaokulu
 
58-Şehit Jandarma Er Serhat Genç Ortaokulu
 
59-Şehit Jandarma Üsteğmen Gökhan Korkut Ortaokulu
 
60-Şehit Kahraman Çelikbaş Ortaokulu
 
61-Şerife Tufan Ortaokulu
 
62-Süleyman Demirel Ortaokulu
 
63-Turgut Reis Ortaokulu
 
64-Ünsal Ortaokulu
 
65-Varsak İmam Hatip Ortaokulu
 
66-Varsak Ortaokulu
 
67-Varsak Sakarya Ortaokulu
 
68-Varsak Şelale Ortaokulu
 
69-Yenimahalle Ortaokulu
 
70-Yıldırım Bayezit Ortaokulu


Yetmiş  ortaokul  olduğu  halde  ortaokul  öğrencilerinin  en  az  yüzde  otuz  beşinin  sığdırılacağı(!)  üç  okul  hangisi  peki?  

Onlar da  bu  ilçedeki  üç  imam-hatip  ortaokulu:  Kepez İmam Hatip Ortaokulu, Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu ve Varsak İmam Hatip Ortaokulu 

İlçede toplam 196  okul  var..Bunun  70 tanesi ortaokul...   Yani  toplam  okul  sayısının yaklaşık   üçte  biri  ortaokul...

Bu  ilçedeki toplam  öğrenci  sayısı: 91.984...Bu  öğrenci  sayısının  da  üçte  birinin  ortaokul öğrencisi   olduğunu  varsayarsak  ortaokullarda  okuyan  öğrenci  sayısı :  Yaklaşık 30.495 

Toplamda  70  ortaokul  olduğuna  göre   bakalım  okul  başına  kaç öğrenci  düşüyor:

30.495 : 70 = Yaklaşık  436  Öğrenci

İlçedeki  toplam  imam-hatip  ortaokulu  sayısı  kaç  peki?  Yukarıda  belirtmiştim  ama  bir  kez  daha  tekrar  edeyim:   

Kepez İmam Hatip Ortaokulu, Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu ve Varsak İmam Hatip Ortaokulu  olmak  üzere  toplam  üç  imam-hatip  orta  okulu  var.  Yani  70  ortaokuldan  sadece  üç tanesi  imam-hatip ortaokulu. 

Bu  da  demek  oluyor  ki  Antalya'nın  Kepez  ilçesindeki  ortaokulların sadece %2.1 i  imam-hatip  ortaokulu.

Hal  böyleyken  bu  ilçenin  Milli  Eğitim  Müdürünün ilçedeki  okullara  "Beşinci sınıf öğrenci sayılarınızın en az yüzde 35'ini imam hatip ortaokullarımıza kazandırmak için gerekli hassasiyetin gösterilmesi..."  şeklinde  bir  talimat  göndermesi  akla, mantığa  sığacak  bir  davranış  mıdır?  Bence  değildir.  Ama  belgeli  melgeli  elimizde  bir  delil  var. (  Her  ne  kadar  bu  delil  MEB  yazışmalarına  pek  de  benzemiyorsa  bile )  

İlçedeki  toplam imam- hatip  ortaokulu   oranı  %2.1  ama  imam-  hatip ortaokullrında öğrenim  görecek   öğrenci  sayısı  toplam ortaokul  öğrenci  sayısının  en  az  %35 i  olacak?  Bunu  akılla  mantıkla  izah  edebilmenin  mümkünü  var  mı?  Düşünün  bir  kere 30495   ortaokul  öğrencisinin üçte  biri  yani  10.165  öğrenciyi  üç  okula  tıkacaksınız. Böylece  bir  imam  hatip  orta okulunda  okuyan  öğrenci  sayısı  10165: = 3388 olacak...

Buna  karşılık  imamhatip  ortaokulları  dışındaki  67  orta okulda  toplam  30.495-10165= 20330 öğrenci  öğrenim  görecek.  Yani  düz  ortaokullarda  okul  başına 20330 : 67 =   yaklaşık  330  öğrenci... Böyle  bir  şey  mümkün  mü  sizce?    

Ikış  tıkış  sınıflarda  eğitim  yapılması  demek  İlçe  Milli eğitim  Müdürleri  için  problem,  dert,  sıkıntı ,  hergün  şikayet  demektir.  Ama gelin  görün ki  Kepez  İlçe  Milli  Eğtim  Müdürü  Hüdayi  Bey  ( kendisinden mzür dileyerek  yazıyorum )  manyak  olmalı  ki(!)  böyle  bir  derdi  bizzat  kendisi  istiyor. Düz  ortaokullarda  okul  başına  330  öğrenci  düşerken  imam-hatip  ortaokullarında okul  başına  düşen  öğrenci  sayısı  3388  olacak?  

Şimdi  denilebilir  ki?  ''  Hocam !  Adam  düz  ortaokulların  İmam-  Hatip  ortaokullarına  çevrilmesinin  yollarını  arıyor.  Eğer  velilerden  fazla  oranda  ''  Ben  çocuğumu  imam-hatip  ortaokuluna  göndermek  istiyorum''  talebi  gelirse,  bu  talep  doğrultusunda  düz  ortaokullar  imam-hatip  ortaokuluna  dönüştürülür. ''  

Böyle  bir  itiraza  verilecek  üç  cevabım var:

1- Kepez  İlçe  Milli  Eğitim  Müdürünün  böyle  bir  düşüncesi  varsa  bunu  23  Ağustos  tarihinli  bir  talimatla duyurmazdı.  Çok daha  önce  yapardı. Çünkü  şunun  şurasında  okulların  açılmasına  bir  şey  kalmadı.Bildiğim  kadarıyla   Kurban Bayramı  tatilinden  hemen  sonra  okullar  açılıyor.  Kayıtlar  bitti.   Hangi  öğrencinin  hangi ortaokulda  okuyacağı  belli olduktan  sonra  mı İlçe  Milli Eğitim  Müdürünün  aklı  başına  gelmiş?   Bu  saatten  sonra  olacak  iş  mi?

2- Bir ilkokul,  ortaokul  ya  da  lisenin  imam- hatip  okuluna  dönüştürülmesi  öyle  kolay  bir  iş  değildir.  Veli ( çoğunlukla )  istemiyorsa  dönüştüremezsiniz.  Mesela  bizim  mahallede (İstanbul/   Ümraniye /  Soyak -  Yenişehir-  Site  Mahallesi ) adılya  sanıyla  yazıyorum:  Bilge  Soyak  İlköğretim  Okulunun  bir  bölümünün  imam-hatip  ortaokulu  yapılması  söz  konusu  oldu  ama  velilerin tepkileri  üzerine  böyle  bir  dönüşüm olmadı.  Şimdi  orada bir ilk  bir  de  ortaokul  var. Sonra ne oldu? Belediye  ve  MEB  elele  verdiler mahallede  belediyeye  ait  bir  arsada  yepyeni  bir  imam-hatip  ortaokulu  yaptılar ( Ümraniye-  Fatih  İmam-Hatip  Ortaokulu.) 

3- Egemenlik  kayıtsız  şartsız  milletin mi?  Evet öyle...O  halde  millet  imam-hatip  ortaokulu  istiyorsa   devlet  imam-hatip  ortaokulu  açmak  zorundadır.  Haa 70  ortaokulun  olduğu  bir  ilçede  üç  tane  imam-hatip  ortaokulunun  varlığı  fazla mı  geliyor?  O  zaman  sen  de  sıva  kolları,vatandaşa  niçin  ülkede  imam-hatip  ortaokulu  ve  lisesi  olmaması  gerektiğini  anlat... Ama  cümlelerine  ''  Ulan  koyunlar,  ulan  cahiller ''  Diye başlamadan...Adam  gibi,  bir  hanımefendi  gibi,  yani  insan  gibi  anlat...

''  Ben  istemiyorum  arkadaş!   Daha  başka  ne  sebep  olsun  ki''  Kafasıyla  hareket ettiğin  müddetçe  bu  ülkede  imam-hatip ortaokulları  da  imam-hatip  liseleri  de  çığ  gibi  artacak  ve  o  istemezük  diyenler  de  öylece  seyredecekler  mal  mal...

Bu  arada  bu olayı  ortaya  çıkaran  Antalya  Eğitim -  İş  sendikası  ve   bu  sendika  diyor  ki:  “Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüdai Vural'ın imzasını taşıyan bu resmi yazıda, bünyesinde imam hatiplerin bulunduğu okullarda, yöneticilerden öğrenci kayıtlarında imam hatiplere öncelik verilmesi istenmiştir.''

Yazıda  bir  imza  görebiliyor  musunuz  peki?

Ve  çok  ilginç  bir  husus  daha.

Hüdai  Vural  aynı  zamanda  fetö  soruşturması  geçirmiş  bir  kişi  imiş  yine  Eğitim-İl  Sendikasının  iddialarına  göre.

Bir  fıkra  ile  noktalayalım:

Sağır,  kör,  çıplak  ve  topal  dört  arkadaş  birlikte  yolculuk  yaparlarlarken  serin  bir  ağaç  altı  görüp  az  mola  vermişler.  Tam  oturdukları  anda   sağır  ''  Arkadaşlar   bazı  sesler  duydum''  Demiş.  Kör  ''  Evet  ben  de  görüyorum.  Buraya  doğru  yaklaşanlar  var''  Çıplak  dizlerini  dövmeye  başlamış  ''  Eyvaaaah.  Bunlar  beni  şimdi  soyup  soğana  çevirecekler.  Topal  atılmış:  ''  Arkadaşlar ! Ben  koşuyorum.  Siz  de  durmayın.''   

Yani  demem  o  ki  şu  imam-hatip  fobinizi  atın artık  üzerinizden.  Korkacak  bir  şey  yok...

( 70 Ortaokulu Olan Bir İlçede Ortaokul Öğrenci Mevcudunun Yüzde Otuz Beşini başlıklı yazı Sami Biber tarafından 26.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.