Siz buna nasıl aşk dersiniz?

Yazık, çok yazık oldu Vatan Şaşmaz’ a.

Haber bir aşk cinayeti diye geçti kayıtlara.

Bir duygu düşünün; gözünü kırpmadan sevdiğini öldürmeyi düşünen ve ona ‘’ Hayır!’’ dedi diye sırtından vuran sözüm ona bir aşık(!)var ortada…

Buna aşk diyemezsiniz!

Bazı kelimeler vardır, yan yana getiremezsiniz, eğer getirirseniz o kelime anlamını yitirir.

Son zamanlarda sık sık duyduğumuz: İslam ve Terör mesela.

Hiçbir inanç öldürmeyi meşru kılmaz, olur da birini öldürürseniz cezası hem bu dünyada, hem öbür dünyada çok ağır olur.

Bunun gibi; aşk ile şiddet de, yan yana getirilemez. 

Eğer aşk varsa şiddet yoktur, olamaz!

Olursa o duygu aşk değildir.

Hayatınızda en az bir tane böyle bir insan tanımışsınızdır.

Her gün yazılı ve görsel basında çokça gördüğümüz bu tür olaylarda ifade hep aynı: Aşk cinayeti!

Bir düşünün onca emek verdiği, onca sevdiği birine karşı nasıl bir anda canavarlaşır bir insan.

‘’Efendim ama bana karşı geldi!’’

 ‘’Dediklerimi yapmadı!’’

‘’Kendi kendine sokağa çıktı!’’

‘’İstediğim kıyafeti giymedi!’’

‘’O adamla konuştu!’’

Bu argümanlar karşınızdaki kişiye şiddet uygulama hakkını size vermez.

Bir tık daha ileri gidiyorum ki; en korkuncu: ‘’BENİ SEVMİYOR!’’

Daha da korkuncu:’’ BENDEN AYRILMAK İSTİYOR!’’

‘’O zaman onu döveriiiimm, olmadı vururuuummmm, Hem onu, hem kendimi öldürürümmmm!’’

Son derece basit, bir o kadar cahilce ve bir okadar da vahşice bir düşüncedir bu.

Yahu kardeşim sevmez, sevmez; gönlünün kâhyası sen misin?

Hem öyle senin sevdiğin seni sevecek diye bir şey yok ki. Zorla güzellik olmaz, bunu bilip kabullenmen lazım.

Aşk Allah’ ın insanlara bahşettiği çok yüce duygudur, bunun bilincinde olmak gerekir.

Âşık olan insanın, sevdiğinin ayağı taşa değecek diye aklı gider.

Âşık insan; her daim sevdiğinin mutluluğunu düşünür.

Âşık insan; sevdiği üzülür diye, ağzından çıkacak her kelimeyi bin kere düşünür, öyle söyler.

Aşkla kin, nefret, kıskançlık ve şiddet asla bir arada olamaz.

Eğer bu hislerin sizde var olduğunu düşünüyorsanız, siz hastasınız ve bu duyguları taşıyorsanız mutlaka bir psikiyatriste görünmeniz; hem sizin, hem karşınızdakinin ruh sağlığı ve can güvenliği açısından çok çok önemlidir.

Dün akşam duyduğumuz haber buna çok acı bir örnektir. Vatan Şaşmaz bir otel odasında Filiz Aker tarafından sırtından vuruldu. Sonra da katil intihar etti.

Yazık oldu çok yazık… Vatan Şaşmaz bildiğimiz kadarıyla düzgün bir adamdı ve çocuk sahibi olmak amacıyla evlendi. Uzun uğraşlar sonucu eşi hamile kaldı ama bebek henüz anne karnındayken yetim kaldı.

Eğer buna aşk derseniz: Aşk kirlenir, yara alır…

Hani çok güzel bir söz vardır, gidenlerin arkasından söylenen: ‘’ Bırak gitsin, dönerse senindir. Dönmezse zaten hiç senin olmamıştır.’’

Sizin olmayan bir şeye nasıl zorla sahip olmaya kalkarsınız?

Bunun adı aşk değildir. Bu caniliktir, bencilliktir, cahilliktir.

Bu tatsız konuyu güzel bir sözle kapatmak istiyorum:

‘’AŞK, SEVDİĞİNİ ÖZGÜR BIRAKABİLME SANATIDIR.’’

 

 

Saygılarımla

Sebahat Karagöz

 

( Aşk Özgür Bırakabilme Sanatıdır başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 28.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.