Han bu, konaklama yeri en başta tabi ki yalnız, han var han var, handan hana da fark var. Eski zaman konaklama yerlerinden olsa da han, tarihi filmlerde de görmüşsünüzdür çoğu kere... Hancının, karısı ve bir de kızı olur genellikle... Hancıların pek oğlu yoktur. Niye yoktur? Bu kahpe Bizanslılar illa ki hancıların kızlarına sulanacaklardır şarap içerken, sonra da yürekli bir Türk'den ya Tarkan'dan ya da Karaoğlan'dan ağızlarının payını ağır biçimde alacaklardır... Bu Bizanslılar yıkanmadıkları için çok kaşınmaktadırlar, birileri de kaşıyacaktır onları haliyle, bu da o zaman ki Türklere düşmektedir.



Gelelim zamanımızın Yol geçen Hanlarına... Bu kimi zaman ailenin beraber kullanılan evidir, evin delikanlısı için. Delikanlı babadan fırça üstüne fırça yer ve de parlar. Hatta çok uzaktan bakanlar bile delikanlının parladığını anlayabilirler... Kimi zamanda gurbette bir öğrenci evidir Yol geçen hanı, dışarı da takılmayı seven arkadaşları için.



Yolgeçen Hanın da kimi zaman hancı rolünü baba üstlenir, kimi zaman da anne üstlenir. Öğrenci evlerinde ise Yolgeçen Hanının hancıları, o ev de ki en kıdemli öğrencidir. Yolcular ise yol geçen hanında her zaman istediklerini bulamayabilirler. Ev ya da öğrenci evini yol geçen hanına çevirenler zamansız girip çıktıkları ev de istedikleri yiyecekleri de bulamazlar, içecekleri de... Bazen biftek yerine kuru ekmek, zeytin, şarap ya da kımız yerine de su veya milli içkimiz ayran dan içerler...



Yol geçen hanının kapısına bu devir de at yerine arabalar bağlanır haliyle... Hele de bir ev de üç dört tane araba varsa, Evi Yol geçen hanına çevirenlerin, hana ne zaman girip çıktıkları da belli olmaz. Yol geçen Hanının herkes de birer ikişer tane anahtarı vardır. Burada Han Duvarları Şiirinde merhum Faruk Nafiz Çamlıbel'in dediği gibi ''Yağız atlar kişnedi, meşin kırbaç şakladı.'' Yağız atların yerine son model arabalar eksozlarından duman salarlar atmosfere... Meşin kırbaç yerine de evi Yol geçen Hanına çeviren evlatlara babanın sözleri meşin kırbaç gibi şaklayacaktır, her ne kadar evlatların bir kulağından girip, öbür kulağından çıksa da...



Eski zamanlarda sınırlarımız Yol geçen Hanına dönmüştü... Kaçakçılar, terör örgütleri, yasa dışı işler ile uğraşanlar istedikleri zaman girip, istedikleri zaman çıkıyorlardı sınırlarımızdan. Devletimizin aldığı önlemler ile bununda önüne büyük ölçü de geçilmiştir... Dünyayı bırakıp, gerçek mekanımıza doğru yol alacağız kısa bir zaman sonra ''Dünya, taşlar, topraklar, servetimiz, onlar hancı bizler yolcuyuz her zaman.'' bunun bilincinde olmalı insanoğlu... Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Yol Geçen Hanında Neden Kimse Konaklamıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.