Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 31.08.2017
Okunma Sayısı : 1825
Yorum Sayısı : 1
ARAKAN  KATLİAMI  MI YOKSA  VOİCES  İNOCENTES ( MASUM SESLER  ) FİLMİ  Mİ?---1. BÖLÜM ---


Aşağı  yukarı  her  sene, özellikle  de  milletçe  bir  milli  ya  da  dini  bayram  kutlamanın  arefesindeyken  Arakan'daki  katliamlarla  ilgili  haberler,  görüntüler  sosyal  medyayı  doldurur.  Bunlar  öylesine  görüntüler,  öylesine  resimlerdir  ki  ''İnsanım ''  diyen  bir  varlığın  bu  fotoğraflardaki  katliamlar  karşısında  yüreğinin  titrememesi  ''  Ya  Kahhar !''  Diye  feryat  etmemesi  mümkün  değildir.

Bu  sene  de  bir  kaç  gündür  yine Arakan'da  Müslümanlara  uygulanan  ve  vahşetin  çok  çok  ilerisinde  insanlık  dışı  katliamların  fotoğrafları  dolaşmaya  başladı  sosyal  medyada.

Bırakın  bir  Müslüman  olmayı,  bir  insan  olarak  böyle  bir  vahşete  sessiz  kalmak  elbette  ki  mümkün  değildi. Elimizden  bir  şey  gelmiyordu  ama  dilimizle,  kalbimizle   de  mi  protesto  edemezdik. Nitekim   ben  de  dahil   yazılarımızla,  bu  katliama  ait  fotoğrafları  paylaşarak  lanetledik    Arakan'daki  katliamı.

Evet...Fotoğraflar  demiştim.  Bu  fotoğrafların  bir  kısmı  senelerdir  sosyal  medyada  paylaşılan  fotoğraflardı  ve  işin  mide  bulandırıcı  bir  tarafı  da  yok  değildi  hani.

Mesela   kızının  kesik  kafasını  kucağında  taşıyan  adamın  fotoğrafı.(  1.  Resim  ) Bu  fotoğraf  Arakan'da  Budistlerce  kafası  kesilen  bir  kızın  ve  onun  çaresiz  babasının fotoğrafı  olarak  sercis  edildiği  gibi  Filistin'de  yahudilerin  katlettiği  bir  çocuk,  Suriye'de  İşid'in  katlimaı  olarak  da  servis  edilmişti.

Yazımda  yukarıda  gördüğünüz  fotoğrafların  neredeyse  tamamının  daha  önceki  yıllarda  da  ''Arakan  katliamı ''  Başlığı  altında   sosyal  medyada  paylaşıldığını  biliyorum.  Benim için  en  yeni  olan  resim  en  son  iki  resimdi. 

Bu  fotoğrafları  böylece  aldık  ve  kullandık  ''Arakan  katliamının  fotoğrafları ''  Diye.  Nasıl  kullanmazsın  ki  devletin  en  üst  makamları,  her  konuda  her  türlü  bilgiye  sade  vatandaştan  çok  daha  kolay  ulaşabilen  insanlar,  mesela  Ankara  Belediye  Başkanı  Melih  Gökçek, eski  Maliye  Bakanı  Mehmet  Şimşek,  Aile  ve  Sosyal  Politikalar  Bakanı Betül  Sayan  Kaya, CHP  Milletvekili  Sezgin  Tanrıkulu,  tüm  bu  isimlerin  paylaştığı  fotoğrafları...

Evet,  ben  ve  benim  gibi  pek  çok  vatandaş  bu  fotoğrafların  gerçekten  de  Arakan'daki  katliamın  fotoğrafları  olup  olmadığını  araştırma  gereği  duymaz.  Çünkü    devletin  resmi  ağızları  ''  Arakan  katliamının  fotoğrafları''  Diyor.

Ben  ve  benim  gibi  pek  çok  insan  araştırmaz  ama  acar  bir  gazeteci  araştırır.  Sonra  da  tek  tek  açıklar  o  resimlerin  aslında  hangi  olayla  ilgili  olduğunu.

Peki  niçin  araştırır?  Arakan'da   aslında  bir  katliam  olmadığını  ispat  etmek  için  mi?  Hem  sahi  kimdir  bu  gazeteci?

Bu  gazeteci  Banu  Avar'dır.  Amacı  Arakan'da  bir  katliam  olmadığını  ispat  etmek  midir yoksa  başka  bir  şey  midir  o  kısmı  sonraya  bırakarak  fotoğraflara  dönelim  ve  ve tek  tek  bakalım  Banu  Avar  ne  demiş  bu  fotoğraflar  için.

1.  Fotoğraf :  2015  yılında  Kamboçya'nın OddarMeanchey  kasabasında  meydana  gelen  bir  trafik  kazasına  aitmiş

2. Fotoğraf:2010 yılının Nisan ayında Çin’in Qinqhai bölgesinde gerçekleşen 7.1 şiddetindeki depremin ardından ölen  insanların  Budist  inancı  çerçevesinde  17  Nisandaki  yakma  töreni  ile  ilgiliymiş.

3. Fotoğraf:( Sosyal  medyada  en  çok  paylaşılan  fotoğraf  bu )  2010 yılında, Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin doğusunda bulunan Sange kasabası üzerinden geçen bir akaryakıt tankerinin ters dönüp patlamasının ardından çekilmiş.

4. Fotoğraf: Fotoğraf, 2003 yılında Endonezya’nın Aceh bölgesinde çekilmiş. Özgür Aceh Hareketi ile devlet kuvvetleri arasında devam eden çatışmalar sırasında öldürülen bir sivili ve annesini gösteriyormuş.

5. Fotoğraf :  12 Ocak 2010’da gerçekleşen Haiti depreminin ardından Port-au-Prince hastanesinin morgu imiş.

6. Fotoğraf: 1994  Ruanda  soykırımı  ile  ilgiliymiş

7. Fotoğraf:  2009  Yılında  Hindistan'daki  bir  devlet  okulundaki  karate  gösterileri  ilgiliymiş.

8.  Fotoğraf:  Bu  bir  katliamın  fotoğrafı  olmakla  birlikte  Arakan'la  ilgili  değilmiş.  Tayland’ta Müslümanların yaşadığı Tak Bai bölgesinde 2004 yılının Ocak ayında başlayan gösteriler 500 kişinin ölümüne sebep olmuş. Bu fotoğraf da Ekim 2004’te aynı bölgede çekilmiş.

9. Fotoğraf: Bu  fotoğraf  Mynamar'la  ilgili  olmakla  birlikte  bir  katliamın  değil, 2008  yılında  yaşanan  Nargis  kasırgasının  resmiymiş.

10. Fotoğraf: 2012 Yılına  ait  olup  Çinli  çocukların  olimpiyatlara  nasıl  hazırlandıklarını  gösteren  ama  çok  fazla  tartışmalara  sebep  olan  bir  fotoğrafmış.

11.  Fotoğraf : 2012 yılında Tibet’te kendini yakarak Çin yönetimini protesto eden bir kişiyi gösteriyormuş.

12.   Fotoğraf: Aile  ve  Sosyal  Politikalar  bakanı  betül  Sayan  Kaya  ve  CHP  Milletvekili  Sezgin  Tanrıkulu'nun  ''Arakan  Katliamı''  olarak  paylaştığı  ve  tepki  gösterdiği bu  fotoğraf...  

Bu  fotoğraf  önemli. Çünkü  yazının  başlığı  bu  fotoğrafla  ilgili.

Şimdi  şöyle  bir  soru  akla  gelebilir: ''  Banu  Avar'ın  doğru  söylediği  ne  malum?''

İşin  doğrusu  ben  de  öyle  düşündüm  ama  elimde  fotoğrafların  asılları  ile  ilgili  bir  kanıt  olmadığı gibi  bunların  çeşitli  bilgisayar  teknikleriyle aslında  hangi  olaylara  ait  fotoğraflar  olduğunu  tespit  etme  imkanım  da  yoktu.  Ama   12. Fotoğrafın  doğru  olup olmadığını  tespit  edebilirdim.  Bu  çok  kolaydı.  Yapacağım  tek  şek  '' Voices İnocentes''  Filmini  seyretmekti.

Filmi  internette  bulup  seyrettim.  Peki  sonuç?

Sonuç:  Filmin  1 saat 29.  Dakikasında,  12.  Fotoğraftaki  sahne  vardı. Yani  koskoca  bir bakan ve   bir  milletvekili,  resmen  bir  filmden  alınmış  olan  bir sahneyi  '' Arakan'da  katliam''  diye  paylaşmışlardı.  Onlar  paylaşmakta  mahsur  görmeyince  biz  de  paylaşmıştık.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzattık  fazlasıyla...Gelecek  bölümde


1-Arakan'da  bir  katliam var mı  yok  mu?

2-Bu  resimler  yalan  olsa  bile  eğer  Arakan'da  bir  katliam  yaşanıyorsa  Banu  Avar  neden   böyle  bir  katliamı  anlatıp  bize  gerçek  resimleri  sunmuyor  da  canla  başla  ama  sadece  bu  resimlerin  gerçek  olmadığının  uğraşı  içine  giriyor?

3-  ''Arakan'da çok  vahşi  bir  katliam  var'' dememiz kimin  işine  yarar?  '' Arakan'da  katliam  matliam  yok'' dememiz  kimin  işine  yarar? 

4- Sazan  gibi  oltaya  mı  geldik?  İşin  doğrusu  ne? 

Ve  eğer  yorum  yazarak  soracağınız başka  sorular  olursa  onlara da  cevap  vermek  üzere  ilk  bölüme  bir  nokta. (  Gelecek  bölüm  Bayramdan  sonraya  kalabilir. ) 

( Arakan Katliamı Mı Yoksa Voices İnocentes ( Masum Sesler ) Filmi Mi?---1. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 31.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.