** Sermayesi sıfır; ederi ise manevi açıdan en yüksek olan şey sevgidir.

** Yerine ve hak edene göre; övgüde de , sövgüde de cimri olmayın. Böylece birine teşvikçi, diğerine uyarıcı olursunuz.

** Kaçla kaçın kaç ettiğini bilirsen; ikmale kalmazsın .

** Sırtında yükü olanlar; sevdikleri için o yükü ne yere bırakabilir ne de başkalarına devredebilir.
** Bir olay hakkında hüküm verebilmek için ; perde arkasını bilmek gerekir.

** Ederinden fazla değer; ileride enflasyona nedendir.

** İnançsızlık veya az inançlı olmak ; çaresizliklere davetiyedir.

** Giysi ve aksesuarlarla; ahlaksızlıklar kapatılamaz.

** Sızlamayan, acı çekmeyen ve keşke diye inlemeyen bir vicdan en büyük manevi servettir.

** Daha baştan ; skoru belli bir maç gibidir yaşamak.

** Kendi müşahadeleri ile hareket etmeyip; başkalarının görüşlerini esas almak insanı yanlışa sevk eder.

** Sizin için doğru olan; başkası için yanlış olabilir. Dayatıcılık küskünlüğü doğurur.

** Canınızı yakanı sille tokatla değil; sözlerle dövün.

** " Keşke ! " kelimesini şahsi lügatında barındırmayanlarda nedamet olmaz.

** Mutsuz olunan anlar; insanı daha büyük mutlu zamanlara hazırlar.

** Sevgi adına ladesleşsek ve hep aklımızda, gönlümüzde tutsak ve hiç kimseye ladeslenmesek

** Fanatiklik aklın dumura uğrama, yandaş duygunun ise tavan yapma halidir.

** Düşüncelerin dille ve kalemle dökülmesine sözcükler yardımcı olur. İşte o sözcükler bu defa insanı düşündürür.

** Riya, gösteriş ve desinlerden ari Allah'ı anarak, kuran-ı kerimin lafzını anlayarak yaşamak en büyük huzur kaynağıdır.

** Ahlaksızlık, namussuzluk ve şerefsizlik özel bir gurubun tekelinde değildir. Zihniyetin tiyniyetsizliğidir.

** Mesele okuduğumuzu anlamaktır.

** Yapılan yanlış ve hataları bilerek yaşamalı, ders çıkarmalıyız.

** Ne kadar allanıp pullansanız da ederinizi diğer bireyler belirler.

** Ailesinin ve yakınlarının kurmayı olabilenler huzurlu yaşarlar.

** Bazen susmak ! En büyük bir terbiye ve cevap şeklidir.

** Madden , manen borçlu olmak taşınması en ağır yüklerden biridir.

** Yaşam boyunca evren bizden çok şey alır ve fiziken manen değiştirir. İşte bunun adı tecrübedir.

( Yaşam Heybemden - 78 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 5.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.