.

** En büyük sertifika sizin talebiniz olmadan insanların takdiri ile elde edilendir.

** Kul hakkı sadece maddi alacak- verecekleri değil, manevi anlamdaki mükellefiyetleri de kapsar. Gönül kırmak, haksız yere tavırlı olmak ta bir kul hakkıdır.

** İradesi zayıf olanlar sorun yaşamaya daima adaydır.

** Her sorunuzu kafanıza yüklerseniz ; taşıyamazsınız.

** Takıntılarınızın size zarar verdiğini anladığınızda; süratle kurtulmanın yolunu bulmalısınız.

** Gülücük ve kahkahaların arkasına çok şey saklarız çoğu zaman.

** Aldanmaya gelmez hayat denilen şey; herkesi pusuda bekleyen azrail varken. Dikkat! Bu yolda heran karşınıza çıkabilir.

** Hal ve edaları , duygu ve söylemleri tutarsız yaşamları olanlar ; tıpkı nakış  makinası gibi insanı yorarlar.

** Dilinize sakız gibi yapışmış bazı özel hitap kelimeler dikkatli ve seçici kullanılmalıdır. " bitanem, canım, hayatım, herşeyim, bebeğim ! " gibi ...
Gelişi güzel kullanımlar kiminde umuda, kimisinde nefret ve soğukluğa sebep olabilir. Bunlarda istemeden refuze olmaya yeterlidir.

** Öylesi var yüzü kapalı , altı açık; öylesi var yüzü açık altı kapalı. Ah aldatmacası bol sevdiğimin dünyası.

** Kıskanır da sinirlenir söylenirseniz karşı tarafa avantaj verirsiniz. Ve işte o zaman harp başlar ve mağlup olursunuz.

** Anafora kapılan gönül; daha da derinliklere batar çırpındıkça ve boğulmaya mahkum kalır.

** Hem senarist hem de oyuncuysanız; istediğiniz gibi yazar ve oynarsınız.

** Her şey yolunda gidiyor ve siz "oh be! Ne kadar rahatım " diyorsanız dikkat edin . belki de sona yaklaşmanın sinyalidir.

** Cüzdanı  para ,yüreği ise manevi kazanımlar ısıtır.

** Bir toplumda; kaltak, kahpe, pezevenk, şerefsiz , hırsız ve uğursuz, edepsizler el üstünde tutuluyor, prim yapabiliyorlarsa ahlak erozyonu  gittikçe hızlanır ve o toplum yok olmaya mahkum kalır.

** Hayat ringinde; atılan her yumrukta gardınızı alıp savuşturur ve atak yaparsanız galip gelirsiniz.

** Gücendiğimiz ve terk edilen ne varsa; gidip oturmalı insan dizinin dibine bağdaş kurup. Keşkeler son bulsun , sevindir, nazla ve sev yeniden . ve hoşnut ilişkiler başlasın hayat bitmeden.

** İyi huylu, merhamet ve şefkat sahibi insanlar nedense hep çile çekmeye mahkumdurlar.

** Her şeye gülmek, güler yüzlü olduğunuz anlamına gelmez.

** Ne kadar haklılığınız olsa bile sitemkar davranış ve söylemlere tevessül etmeyiniz. Kaybetseniz de direkt ve net konuşunuz.

** Şu veya bu sebeple hayat listenizde tuttuğunuz kişileri oldukları gibi kabullenmeniz kendi lehinizedir.

** Karşınızdakine sitemli sözler yerine yalın ve direkt cümlelerle hitap etmek daima avantajlıdır.

** Bir hayat bahşedilmiş bedavadan. Ondan olsa gerek ne iadesi var ne de garanti belgesi yaradan dan.

** Hayatın akışını kontrol edemezsiniz elbette ki.. Ama kendi yaşamınızın yolunu kendi idrak ve iradenizle kontrol hakkınız vardır.

** Her gülümseyen yüze inanmayın. Kim bilir ne tuzaklar vardır her karesinde.

** Hayatın her kasti faulünde kullanılan atışta gol atabilmektir mesele.

** Aynı konuda bir söylediği diğerini tutmuyorsa; orada sahtekarlık, riya ve yalan dolan vardır.

** Aynı konuda sürekli fikir ve duygu zikzakları karakter zaafiyetidir.

** Evliliği sadece üreme aracı olarak görmek; yaşanılacak sevda ve mutluluğu derinlere gömmektir.

** Arayıp durma boşuna kalpte sevdayı; kovala dolu cüzdanı.

** Soruları çok olan, ehvamlı ve olaylara doğru teşhis koyamayan insanlar huzurlu yaşayamazlar.

** Karşınızdakinin bir hevesle gösterdiği sahte davranış ve duygularının anaforuna kapılmak enayiliktir.

** Nereye çeksen oraya giden lastik gibi kelimeleri ; cümle içinde dikkatli kullanmak gerekir.

** " Değerli, güzel,iyi huylu " gibi betimlemeler kendimize vereceğimiz sıfatlar değildir. Karşı tarafın teşhisidir esas olan.

** Yaşanılan menfilikleri unutmak ve kabullenmek zaman alır. O surede sabırlı olmak gerekir.

** Acılardan mutluluk duymakta; olgunlaşmayı sağlar.

** Dil dökmesini severiz içimiz ısınınca. Ama bazıları laflara sadece güler unutma.

** Sizi yakinen tanımayan insanlara espri yapmaktan imtina ediniz.

** Merhamet, şefkat , ilgi, sevgi ve sevda farklı kulvarlardadır.

** Ahlarla vahlarla geçen ömürlere birde şu keşkeler yüklenirse ne de çok ağırlaşır yaşamak.

** Saklanılan duygular Hapishanedeki mahkum gibidir. Cesur. Olun, güvenin ve haykırın.
Rahatlarsınız.

** Hayatı tabii akışına bırakmak bazen en güzel tercihtir.

** Güven yoksa sevgiler yaşanmaz. Güvenmediğiniz sevgiyi ne yaşayın ne de yaşatın.

** mÇekilen acılar, yokluklar bir gün ödülünüz olabilir.

** Biriyle yürüyorsanız; halinize dikkat edin. Komutla değil, kendiniz ayak uydurun ki ahenk bozulmasın.

** Ahlaki anlamda en büyük uçurum kadınların erkekler gibi düşünmeleri ile başlar

** Şerefsiz ve namussuz insanların bolluğunda namuslu, onurlu ve insan gibi yaşamak sabır ve hüner ister.

** Yüzü koyun bırakılan onca hasretler öksüz ve yetimdir çoğu zaman. Ve susar yüreğinin garip hücrelerinde.

( Yaşam Heybemden -80 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 7.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.