MİSAFİR

Ahmet amca,
Siz her zaman gelseniz ya!
Evimizin içi böyle,
Yemeklerimiz çoğaldı da ...


   Anadolu da misafirin özel bir değeri vardır.Çocuk yaşlarımızda evin bir odası misafir odasıydı orada ağırlanırdı gelen misafirler.
   Orası her zaman tertipli düzenli olurdu.Eşyaları özel olurdu diğer odalara göre.
   Çocuk ağzıyla yazılan şiirde.Misafir gelince evde bir telaş olduğunu yemeklerin değiştiğini bu değişikliğin en çok memnun olan çocuktur.Onun için güzel yemekler yemektir istediği.Önüne konan yemek nasıl geldi onu düşünemez çocuk.Kasaptan veresiye mi alındı onu düşünemez.Önceleri bir kap yemek konurken sofraya şimdi birkaç kap yemeği görünce şaşırıyor çocuk.Bu zenginliğin devam etmesini<<Siz her zaman gelseniz>> diyerek arzusunu dile getiriyor.Babasının,annesinin o yemekleri misafirin önüne koymak için nelere katlandığının önemini kavrayamıyor daha.
   Bir de bilmeden söylediğinin <<Evimizin içi bolluk oldu yemekler çoğaldı>>  misafir nasibiyle gelir sözünü doğru olduğunun farkında değil.
   Anadolu da bazı köylerde misafir odaları olurdu.Dışarıdan gelen yolcular orada misafir edilir ağırlanırdı.Evin birinden yemek gelir orada  yenirdi.
  Misafir odalarında gelenler ağırlanır.Genç olanlar hizmet ederlerdi çay için yemek için.Yaşlılar seferberlikten,askerlik anıların orada anlatılır.Yerli olanlar tekrar tekrar dinlerlerdi bıkmadan.
  Şehire uzak yerlerden gelenler için hanlar vardı.Çocuk iken görürdük hana atıyla eşeğiyle gelirler.Eşekleri için ayrı damlar vardı kendileri içinde odalarda kalırlardı .Hacı Gedik,Deve Hanı gibi hanlardı.
  İhtiyaçları karşılayan köylü kardeşlerimiz heybeleri dolu olarak can dostları eşekleriyle tekrar köyün yolunu tutarlardı.Çoğunun boynuna iple asılı gaz lambasının camı olurdu kırılmasın diye.
  Şimdi oteller almışken hanların yerini,birde ulaşım hızlı olunca çabuk giderler köylerine.Belki de şehirin gürültüsüden , sıkıntısından çabuk kaçarlar köylerine...
   
( Misafir başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 7.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.