Sonbahar ha girdi, ha girecek derken neredeyse eylülün ortalarını bulmak üzereyiz. Sonbahar her zaman hüzünlüdür hem insanlar hem de şairler için hele de eylül ayı... Çoğu zaman yaşlı insanların dünyayı terk etmeleri son bahara ya da kışa denk gelir. Yaprak dökümü hem ağaçlarda hem de insanlarda görülür...


Gömlekler artık ısıtmaz olur, yanına ya hırka ya da kazak eklememiz lazımdır. Daha soğuk bölgelerde kazağın yanına ceket de ilave edilir. Masraflıdır kış ayı, şehirlerde oturanlar için. Apartman aidatlarına bir de yakıt parası eklenir, çocukların okul masrafları, arabaların bakım masrafları ve daha neler neler, bitmek bilmez, açıldı mı masraf kapısı...


Akdeniz ve ege bir başka güzeldir son baharda. İç bölgelere göre daha sıcaktır oraları haliyle... Ancak okullar açıldığı için eylül ayında paralı turistler ellini eteğini çeker, onun yerine yabancı ve yerli turistlerin emeklileri devreye girer. Tabi fiyatlar da talep azlığından dolayı bir miktar indirilmiştir...


Bizim çocukluğumuzda Alpay'ın ''Eylülde gel'' adlı bir parçası vardı, bilenler bilir ortaokulda, lise de okuyup da ikmale kalan öğrencilere bu şarkı söylenir, mizahi bir yön katılırdı olaya. Aslında her şey zıddı ile var ve zıddı ile güzel. Sonbahar olmasa, ilkbahardan da tat alamayız belki... Kış olmasa yazın da tadını çıkartamayız. Yazlıklarına gidip de üç ayı orada geçirenler hüzünlü bir şekilde ayrılırlar çoğu kere mekanlarından. Hele de yazlıklarda birbirini seven, birbirine kanı ısınan komşu çocukları var ise onların ayrılmaları daha da bir zor olur...


Çok özel günlerimiz var yine de sonbahar mevsimi içinde. Dokuz eylül, güzel İzmir'imizin düşman işgalinden kurtuluşu, on bir eylül Bursa'mızın düşman işgalinden kurtuluşu... Hiç hatırlamak istemediğimiz 12 Eylül 1980 İhtilali ve 21 Ekim 1999, Profesör Dr. Ahmet Taner Kışlalı Hocanın şehit edilmesi... 29 Ekim Cumhuriyetimizin Kuruluşu, 10 Kasım Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün ölüm yıl dönümü... 24 Kasım Öğretmenler Günü vs... Şair Ağabeyimiz Hilmi Yavuz'un dediği gibi ''Hüzün ki En Çok Yakışandır Bize.'' Sonbahara da hüzün gerçekten yakışıyor. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

( Sonbahara Da Hüzün Yakışıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.