Şimdilerde çakmaklar ucuzlayıp da bollaşınca kibritlerin hükmü kalmadı gibi... Geçmişte neler yapılırdı, şimdilerde neler neler yapılır bir kibrit ile azıcık kurcalayalım bakalım. Yemeğinizi pişirir, sigaranızı yakarsınız tabi ki en başta, onlar bilinen şeyler bir kalem geçelim. İlginç bir şeyler varsa onları araştıralım yazalım...


Şairsiniz, yazarsınız ve o anda ilham beyler ile esin hanımlar da hemen yanı başınızda bekliyorlar. Ha geldi ha gelecekler. Bilirsiniz ki öyle haber de vermezler, çat kapı gelirler, ateş almaya gelir gibi, sonra da hemen kaçarlar. Her ne kadar biz ''Kaçmayın Allah'ın emri ile gidin desek de yine kaçarlar.'' Yanınızda kalem var ancak kağıt yok, bir kötü kibrit kutusu hepsi hepsi o... Alın kalemi elinize çiziktirin üstüne aklınıza gelen mısra ya da her ne ise edebiyat adına...


Ev de çok kibrit kutusu var ise küçük çocuklarınız ile oyunlar oynayabilirsiniz. Küçük çocuklara oyuncak olur en alasından. Kibrit çöplerinden, uçlarını yakıp yakıp hiç mi ev ya da gemi yapmadınız? Yapmışsınızdır mutlaka... Ayrıca Mikado Oyununu oynayabilirsiniz... Yine okula yeni başlamış çocuklarınıza kare, üçgen, dikdörtgen gibi şekilleri hem oynayıp eğlenerek, hem de öğreterek eğitimlerine katkı yapabilirsiniz...


Bizim gençlikte yaptığımız çakallıklardan birisiydi... Kibrit çöplerinin yanan kısımlarını bıçak ile kazır toz haline getirir, sigaraların tütününün içine yerleştirir ve arkadaşlarımıza soğuk şakalar yapardık. Arkadaşımız sigarayı içerken ateş o kırmızı maddeye geldi mi cossss diye bir ses çıkar, arkadaşımız da kokar ve biz de gülmekten yerlere yatardık. Ben anlattım bunu ama sakın yapmayın siz yine de şimdiki zaman çocukları hemi... Bir tek kibrit ile koca bir asansörü bile durdurabilirsiniz, bizim mahallenin yaramaz çakal çocukları vardı, oradan biliyorum. On katlı binalara kapıcıya görünmeden girer, en üst kata çıkar ve asansörün kapısına kibrit çöpünü sıkıştırırlar, sonra da asansör biri durumu, anlayıp görmeden, o kibriti oradan kaldırmadan hareket edemezdi...


Basit bir sihirbazlık numarası vardır, hadi onu da anlatayım da size kıyak olsun. Boş kibrit kutusu alınır, kapağı yarım açılır, içine elli kuruş sıkıştırılır. Daha sonra kapağı kapanmadan numara yapacağımız kişiye gösterilir, baaak içi boş diye... Hokus pokus kelimeleri ile birlikte, kibrit kutusu kapatılır ve bozuk para kutunun içine düşer... Kimseye anlatmayın sakın ha sırdır bu da... Benden size kıyak olsun...


Bu kibrit kutusu diyetisyenler için de önemli bir ölçü birimidir ha diyeyim yani. Rejim yapan insanlara ''Bir kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir yemeleri tavsiye edilir.'' Hep de beyaz peynir için verilir örnek. Tabi buna kaşar, teleme peyniri ve tulum peynirleri de bozulabilir, onlarında arada gönlünü almak lazım. Kibrit kutularını biriktirip koleksiyonda yapabilirsiniz lakin size ileri de çok maddi olarak değer kazandıracak bir koleksiyon değildir, pul koleksiyonun ve eski para koleksiyonunun yanında zayıf kalır biraz...


Bir önemli hayati konuda şudur. Anneler, babalar lütfen küçük çocuklarınızdan her türlü yanıcı ve yakıcı aleti uzak tutun ki daha sonra başınıza olmadık ve altından kalkamayacağınız işler gelmesin. Bir kibritten nelere, nerelere geldik. Ateş güzel şey tabi ki ama yürekte ki ateş, yani vatana ve sevgiliye olan aşk ateşi en güzeli... Her türlü aşk ateşiniz bol olsun... 
( Kibrit Kutusu Deyip Geçmeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.