Kedileri oldum olası, çocukluğumdan beri kardeşlerim ve ben çok severiz, bu sevgiyi genetik olarak babamızdan aldığımız ise kesin. Danimarka ya ayak bastığımın ilk haftası ev görme hediyem bir muhabbet kuşuydu, aradan geçen 36 yıl bu kuş besleme alışkanlığımı çocuklarım büyüyene kadar sürdürdüm, öyle ki bir kuş, iki hatta üç kuş olana kadar da çocuklarımın ısrarıyla devam ettirdim. Muhabbet kuşunun evlere şenlik, cıvıl cıvıl bir neşe kaynağı olduğunu, malum besleyenlerimiz bilir. Fakat sağı solu tüy mevsimi geldiğinde aşırı kirletmeleri bir gerçek, hele ki yem tanelerinin olur olmaz yere savrulmaları,bazen beni çileden çıkartıyordu. Benden çocuklarıma geçen vazgeçemediğim alışkanlıklardan; Evimizde, geçen yıl maviş kuşun ölümünden sonra tek kalan, sarı tombiş erkek muhabbet kuşumuz Allah uzun ömür versin, yumurta sarısı oğlumuz şu anda 6 yaşında oldu. 

Gelelim meraklı,mızmız, yıkanmayı sevmeyen ama çok titiz tik'li kızımız pati hanıma. Belirtmeden edemeyeceğim. Boğazına kızımız pek düşkün, ama çok seçici ve önüne her geleni de yemez. Fikir edinme babında İnternet'te özel olarak satılan kedilere dahi bakmış, bu işin ticaretini yapanlara yavru kedileri fahiş fiyatla satanlara hayret etmiştim. 3 Aylık yavru kedinin fiyatı  cinsine göre 500 tl den 5000 tl ye kadar var! Sonra nette bir başka sayfa açarak, barınaklardaki minik yavru kedilere baktım. Erkek kardeşimin 8 yaşında olan açık gri kedisi de kardeşimin göz bebeği gibi, ondan tüyo alarak işe başlamanın zamanı geldi demiştim. Kardeşimin beni yönlendirerek - Hayır işlemek istiyorsan benim gibi barınak kedisi al ablacım, unutmadan kedi ile aranda göz kontağı kur, iyi gözlemle zamanla onu eğittiğinde, senden izler göreceksin demesini kulağıma küpe yapmıştım bile! Hakikaten de zamanla, kedi ve köpekler sahiplerine benziyor. 

Dediğim gibi; Kediyi almayı kafama 10 yıl önce koymuştum, koymasına da! Da'sı vardı. Örneğin her yıl izine gideceğimiz zaman kediye kim bakar, nihayetinde kuşun yemini alarak yakın bir arkadaşa verebilirsiniz ama kedi öyle mi? Ev halkı olarak kedimizi severler mi, evin çocukları onu üzerler mi, kuyruğunu çekerler mi, yemeğini düzenli verirler mi, tuvalet düzeni vs vs.. Ay yok! Benim gibi pipirikli, pireyi deve yapan biraz asabi, yok, kat'iyen ne alırım ne de alamadığım kediyi başkasına verip baktırırım :) 

Gel zaman git zaman aradan geçen 10 yılı da devirmiştim, içim nasıl bir kedi almayı çekiyor anlatamam. Çocuklarım bana - Doğru  söyle de inanalım, yıllarca bizi kandırdın da! Bizde inandık deyip bana afra tafra yaptılar. Tabi kendimi savunmaya evdeki muhabbet kuşlarını ya alacağım kedi kuşlarımızı ham yaparsa peki o zaman bunun vebalini kim çekecek! - Ay anne, kediyi almıyorum de olsun bitsin ya demediler mi? Bu kez iyiden iyiye kafama koymuştum, ya kedi alacağım, yada vallahi kedi alacağım :) 

 Ortanca kızım başka şehirde çocuk yuvasında çalışırken, çalışma arkadaşı olan hanımın kedisi 3 minnoş kedi yavrulamış, ben izine gitmeden önce söylemişti. 2014 yılında izin zamanıydı o hanımda 3 haftalık yıllık iznini kullanmak üzereymiş. Yani İstanbul dönüşü bir yavru kedimiz olacaktı. O 3 haftayı hiç unutamıyorum, her gün kedi muhabbeti, Kızım, yavru kedinin fotoğraflarını 'whatsapp'tan bana gönderiyor, bende erkek kardeşimin açık çizgili, gri çok tatlı Nazlı isimli kedisinin fotoğraflarını onlara gönderiyordum. Nihayet Danimarka ya döndüm. Yavru koyu gri geldi geliyor, bu gün yarın derken içime fenalık geldi ve ben; O koyu gri kediden vazgeçtim! Çocuklar şaşkın, çocuk dediğime bakmayın en küçük çocuğum 22 yaşında :) 

Baktım olmayacak İnternet'ten araştırdım, konu komşu tanıdıklardan alınan kediler; Hayvan barınağındaki kedilerden 3 kat daha pahalıya geliyor! Hemen hazırlanmaya başladım benimle kedi barınağına kim geliyor dedim! Hurra, cümbür cemaat kedi barınağına gittik tabi ki. Biraz bilgi aldık, oranın şefi olan hanıma - İstediğim kedi dişi ve tüylerinin rengi açık olacak dediğimde - Tamam, size söz, yarım düzine dişi kedi, arasından istediğiniz rengi seçersiniz dedi. 


Arkası yarın :) 

( Evimizin Neşesi Pati Hanım başlıklı yazı GülsenTunçka tarafından 14.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.