Serbest Kürsü / Söyleşi

Eklenme Tarihi : 16.09.2017
Okunma Sayısı : 2023
Yorum Sayısı : 1


Bu  yazıma  '' Çok  şükür ''  Diye  Allaha  şükrederek  başlayacağım.

Niye  mi  Allaha  şükrediyorum?

Ensest  üzerine  yazdığım  bu  yazıya  yapılan  yorumlarda  olumlu  eleştiriler  yanında tepkiler  de almış olmama rağmen  çok  şükür  ki  ''  demek  ki  senin başından  bir  ensest  tacizi  geçti  ya da  doğrudan  doğruya  sen  bir  ensest  tacizde  bulundun  şimdi  onun  vicdan  azabıyla  bu  konuyu  yazıyorsun''  Diyen  olmamış.

Evet..Ensesti, pedofiliyi,  zoofiliyi  konuşamamamızın bir  sebebi  de  budur.  Bir  vatandaş  diyelim  ki  intihara  meyilli  birinin öyküsünü  hikaye eder. Bizim  edebiyat  aleminde bile   pek  çok  kişi  '' Sakın  intihar  etme.  Bu  çok  günahtır.  Allahın  verdiği canı  alamazsın''  Diye  yorum  yazar.  Oysa  yazarın  intihar  etme  gibi bir  düşüncesi  asla  yoktur.  70  Yaşında bir  kadın  şair  tutar  bir  aşk  şiir  yazar ;  milllet  ''  Kadın  resmen  aranıyor''  Diye  düşünür.  Velhasılıkelam  olumlu  düşünemeyiz  pek çoğumuz.  

Olumlu  düşünemeyenimiz  bu  kadar  çok  olduğu  halde  bana  böyle  bir  ithamda  bulunulmadığı  için  ''Allaha  çok  şükür''  diyorum;  öteki  cehalet  gibi,  gaza  gelmiş  olma  olma  gibi,  düşünmeden  yazmış  olma  gibi  ya da bir  şeyler  yazıp  reyting  toplama  gibi  ithamları  ise  normal  buluyorum. Çünkü  gerçekten  de  bu  yazıyı  oldukça  hassas  bir  dönemde  kaleme  aldım:  Arakan  Müslümanları  tacize  tecavüze, zulüme  uğrarken.

Peki  bu  yazıyı daha  önce  kaleme  alsaydım:

Ya  Ermenilerin  Karabağ'da  yaptıkları  tecavüzler  dönemine  denk  gelecekti.  Ya  Çinlilerin  Sincan  bölgesinde  yaptıkları  tecavüzlere  denk  gelecekti.  Ya  Afganistan'da,  Mısır'da,  Suriye'de,  Irak'ta,  Tunus'ta,  Libya'da  yani  İslam  coğrafyasının  herhangi  bir  noktasında Müslümanlara  yapılan  tecavüzler   dönemi  ile  benim  ya  da  bir  başka  yazarın  yazdığı  bu  konudaki  bir  yazı  çakışacaktı.  Çünkü İslam  Coğrafyasında  I.  Dünya  Savaşının  bitiminden  bu  güne  kadar  hep  Müslümanlara  tecavüz  edilmiştir ve yine  bu  dönemlerde  Müslüman  ülkelerde  ensest,  pedofili,  zoofili  gibi  iğrençliklerin  yaygın  olduğu  iddiaları  ortaya  atılarak  Müslümanlara  yapılacak  her türlü  müdahalenin  ve  eza  cefanın   meşru olduğu  algısı  yaratılmaya  çalışılmıştır. 

Yani  pek  çok  yorumcunun  zannettiği  gibi  bütün bu  iğrenç  oyunlar,  ensesti  yazmayı  düşünenlerin  -  cehaletleri  sebebiyle-  bilmedikleri, farkında  olamadıkları  olaylar  değildir.   

Bir  taraftan  Hristiyan  ve  diğer  gayrimüslim  unsurlar  Müslümanlara  tecavüz  ederken  bir  taraftan  da  Müslüman  ülkelerin  kendi  içlerinde  kadına  şiddetten  pedofiliye,  zoofiliden  esnseste  her  türlü  iğrençlik  giderek  çoğalmıştır.

İşte  o  sebeğle siz  ensesti  ne   zaman  yazarsanız  mutlaka  İslam  coğrafyasındaki  bir  tecavüz  dönemine  denk  geleceğine  göre  ve  siz  ne  zaman  yazarsanız  yazın  ''  Neden  şimdi  yazıyorsun?''  itirazlarıyla  karşılaşacağınıza göre  yapacağınız  tek  şey  vardır:  Ya  ebediyyen  susmak  ve  olan  bitene  seyirci  olmak;  ya  da  her ne  pahasına  olursa  olsun  konuşmak.

Bu  arada  yazmak isteyip de  ''Aman  ya  başıma  belayı  alırım''  Korkusuyla  susanları  da  hesaba  katmak  lazım.

Ve  çok  önemli  bir husus  da  kaş yapayım  derken  göz  çıkarma  endişesidir. Bu  sebeple  de  yazamaz  pek  çok  insan  ensesti. 

Aslına  bakarsanız    neden  konuşamıyoruz  sorusuna  cevap  verirken  şimdiye  kadar  hep  yazarların  neden  konuşamadıklarını  yazdım.  Ama  bu  olayın  bir  de  mağdurlar  boyutu  var.  Mağdurlar  neden  konuşmuyorlar?

Bunun  sebepleri  herkesin  malumudur  aslında.  En  başta  korku.  Öldürülme,  dövülme  korkusundan  tutun  da  toplum  içinde  küçük  düşürülme, hiç  kimsenin  yüzüne  bakamama utancı, mağdur  olduğu  halde  ''  Kim  bilir  sen  neler  yaptın  ki  böyle  bir  tecavüze  uğradın''  Eleştirileri,  aç  kalma, sahipsiz  kalma  korkusu,  vesaire.

Ancak  tabii  ki  bu  kadar  değil.

Çok  nadir  de  olsa  mağdurlar  polise  giderler  ve  şikayet  ederler.  Ancak  polis  ''  yalan  söylüyorsun''   Akraban  (  Baba,  abi,  amca ,  dede  vs )  yaptığın  bir  suçtan  dolayı  sana  iki  tokat  attı  diye  onlara iftira  atıyorsun''  Diye  suçlanır.  Mağdurlara  genelde inanılmaz.  Aslında  buna  çok  da  şaşmamak  gerekir.  Zira  polis  de  bir  babadır ,  abidir  ya  da  amcadır.  Kendi  evlatları,  kız  kardeşleri,  yeğenleri  gözünün  önüne  gelir  ve  böyle  bir  şeyin  olabileceğine  aklı  yatmaz  bir  türlü.  Öte  taraftan  olay  tecavüz  değil  de  taciz  boyutlarındaysa  bunun  kanıtlarıyla  ispatı  neredeyse  yüzde  sıfırdır.   Öğretmenimin  tacizine  uğrayan Buse  Canseli  hatırlayın:  Durumu  okul  idaresine,  okulun  rehberlik  servisine  anlattı  da  ne  oldu?  Kimse  ona  inanmadı.  Şikayeti  ciddiye  alınmadı  ve  kız  kendisini  öldürdü.  Busenin,  şikayetlerini dile getirdiği  insanlar  eğitimli  insanlardı.  Şimdi  düşünün  öğretmen  tacizine  bile  inanmayan  eğitimli  insanların  yanında  baba,  abi,  kardeş,  amca,  dede  tarafından  taciz ya  da  tecavüz  edilen  birine  kim  inanır?  İşte  mağdurların  susmasının  en  büyük  sebebi  belki  de  tam  olarak  budur. 

Polis  ancak  Avusturya'daki  Josef  Fritzl  gibi  kendi  öz  kızını  24  sene  bir  eve  kapatıp  ondan  6  çocuk  sahibi  olan  çok  büyük  sapıkları  kanun  önüne  çıkarabilir. Fakat  ilginç  olan  nedir  biliyor  musunuz?  Kendi  öz  kızından  altı  çocuk  dünyaya  getirten  Josf  Fritzil hapse  atıldıktan  sonra  ona  yüzlerce  kadından  aşk  mektupları  gelir  ve  bu  sapık  için  ''  O  çok  iyi  bir  insan  aslında''  diyenler  azımsanmayacak  kadar  çoktur.

Evet..Gelelim   ''  Sürekli  konuşarak  ensest  gibi  bir  belayı  önleyebilir  miyiz?''  sorusunun  cevabına.

Öncelikle  belirteyim  ki  ensesti  sürekli  konuşmak  yukarıda  da  belirttiğim  sebeplerle  çok  da  mümkün  değildir.  Öte  taraftan  bu  olayı  konuşurken  ve  yazarken  yazar  ya  da  hatip  kıldan  ince kılıçtan  keskin  bir  köprü  üzerinde yürüdüğünün  farkında  olmaldır.  

Çok  seneler  önceydi.  Fatma  Girik  Tv de bir  program  yapıyordu.  Bir   kız  çıktı  piyasaya  ve  babası  tarafından  tecavüze  uğradığını  söyledi.  Artık  neredeyse  hergün  bu  kızın  haberi  vardı  tv  kanallarında.  Bir  süre sonra  kız  ''  Fatma  Girik  bana babam  aleyhinde  iftira  atayım  diye  para  verdi''  Dedi  bir  başka  kanalda.   Tabii  ki  tv  kanalları  bu  sefer  bu  sahtekarlığın (!)  üzerine  yürüdü  ve  aylar  süren  programlar,  tartışmalar,  araştırma-  soruşturmalar  yapıldı tv  kanallarında.  Bir  müddet daha  geçti,  aynı  kız  bir  başka  tv  kanalında  ''  Falanca  kanal  Fatma  Girik'e  iftira  atmam  için  bana  para  verdi''  dedi.  Yani  bahsi  geçen  kız  geçinmenin  ve  çok  para  kazanmanın  yolunu  bulmuştu.  Bizler  ise  hergün  çeşitli  kanallarda  oynanan  bu  tiyatroyu  seyrederken  ensesti  unutmuş,  sahtekarlığa  odaklanmıştık. 

Bir  başka  olayda  19  yaşındaki  bir  genç  küçük  yeğenine  tecavüz  etmekle  suçlandı.  Çünkü  ölen  çocuğun  yapılan  ilk muayenesinde  anüsünde  bir  genişleme  olduğu  tespit  edilmişti.  Çocuğu  canlı  gören  son  kişi  amcasıydı  ve  amca  bu  çocukla  çok  fazla  ilgileniyordu.  19  yaşındaki  genç  amca  adeta  afaroz  edilmişti her  ne  kadar  ''  Ben  yapmadım''  dese  de...Sonunda  dayanamadı.  Bir  elektrik  direğine  çıktı  ve  yüksek  gerilim  hattına dokunarak  kendi  hayatına  son  verdi.  Onun  ölümünden  sonra  gelen   adli  tıp  raporunda  çocuğa  herhangi  bir  tecavüz  yapılmadığı, anüsündeki  genişlemenin  de  merdivenden  düşerken  yaşadığı  korku  sebebiyle  olduğu  ortaya  çıktı. 

Velhasılıkelam  enseti,  pedofiliyi,  taciz  ve  tecavüzü  yazmak  aslında   oldukça  zor  bir  iştir.  Ykarıda  da  belirttiğim  gibi  kıldan  ince  kılıçtan  keskin  bir  konudur  bu. 

ABD  nin  bir  taraftan  El  Kaide   ve  Talibanla  uğraştığı,  bir  taraftan  Quantanamoro  ve  Ebu  Guryeyb'de  işkenceler  yaptığı,  Suriye'nın, Mısır'ın,  Irak'ın  canına  okunduğu,  Türkmen ve  Uygur  katliamlarının  had  safhaya  çıktığı  dönemlerde  bizler  Türkiye'de  ''  Bademlemek ''  denen   ve  o  güne  kadar  hiç  birimizin  duymadığı  bir  iğrençliği  tartışmaya  başladık. ''  Diyanet'in  Ensest  Fetvası  ''  adı  altında  sosyal  medyada  dolanan  bir  iğrençlik  yüzünden  o  kadar  çok  kişiyle  tartıştım,  o  kadar  çok  kişiyi arkadaşlık listemden  çıkardım  ki  ben  de  bilmiyorum  sayısını. Yine  o  dönemlerde ortaya  çıktı  çocukların  kendi  annelerinin  diz  kapağından  tahrik  olabileceğini  söyleyen  soytarılar.  

Görüldüğü  gibi  iç  ve  dış  düşmanların  hainliklerinin  farkındaydık. En azından  bu  yazı  dizisini  kaleme  alan  bir  şahıs  olan  ben,  farkındaydım.  

Neyse...Daldım,  sorunun  cevabını  vermedim.

Çok  konuşarak,  devamlı  gündemde  tutarak  enseste  karşı  bir  şeyler  yapılabilir  mi?  

Yekvücut  olursak  evet  yapılır. 

Bir  tek  örnek  vererek  bu  günlük  noktalıyorum:

Hepimizin  bildiği  gibi  Devlet  bir  kanun  çıkarmayı  düşünüyordu.  Çıkacak  bu  kanuna  göre:  14-  18  Yaş  arasında  evlilik  yapmış  ve  bu  evlilikten  çocukları  olmuş  ancak  şikayet  edildiği  için  de  halen  hapiste  olan  insanların  -  Bu  yasak  evlilik  müddetince-  eşleriyle  geçimlerinde  bir  sorun  olmaması  halinde bir  defeya  mahsus-  affedilmelerine  ve  yasal  olarak  evlendirilmelerine karar  verilecekti.  Ben  böyle  bir kanun  tasarısına  evet  diyenler  arasındaydım.  Ancak  kamuoyu  benim  gibi  düşünmüyordu.  Ülkenin  Ak  partilisi  CHP lisi, MHP  lisi,  HDP lisi  ya  da  başka  siyasi  ve  dini  farklılıkları  olan  insanları  adeta  topyekun  ''  Hayır''  dediler.  Sosyal  medyada  ''  Hayır''  bombardımanı  yaşandı.  Sonuç:  Hükumet  attığı  adımdan  geri  döndü.( Bu  sadece  bir  örnek.  Başka  pek  çok  örnek  var. ) 

Yani çok  konuşarak  bir  şeyler  yapılabiliyor.  Ancak  dediğim  gibi  çok  konuşmak  her  kafadan  ayrı  ses  çıkması  değil,  tam tersine  kafalardan  ortak  bir  sesin  çıkması  olmalıdır.  

Mesela  devlete  ''  Öyle  kanunlar  çıkar,  öyle önlemler  al  ki  ensestten  karakola  ya  da  savcı  huzuruna çekilen  hain  '' Elimle diktiğim  fidanın  ilk  meyvesini  başkasına  mı  yedireceğim''  Diyemesin.  Tam  tersine  cehennemi  görmüş  günahkar  gibi  dili  tutulsun,  korkudan  felç  geçirsin''  Diyebilmeliyiz  bu  ülkenin  vatandaşları  olarak.

Bu  ülkenin  vatandaşları  olarak  her  türlü  tecavüz  olayına   karşı  bir  önlem  olarak  düşünülmüş  olan  ''  Kimyasal  hadım''  tedbiri  ile  ilgili  kanun  tasarısının  ''  İnsanların  vücut  bütünlüğüne  dokunulamaz ''  şeklindeki  anayasa  hükmü  mucibince  Danıştay'dan  dönmesine  karşılık  olarak  ''  Ya  tecavüze uğrayanların  vücut  bütünlüğü  ne  olacak?  Onların  uğradığı  bedeni  ve  ruhi  yıkım  ne  olacak''  Diyebilmeli  bu  ülkenin  vatandaşları.  Bu  suçlar  için  idam  cezasını  daha  yüksek  sesle  dile  getirbilmeli.  

''Falan  zamanda  konuşma,  filan  zamanda  ağzını  açma''  dersek  bu  sorun daha  da  büyür.  

Ayrıca,  Ülkemizin  iç  ve  dış  düşmanları  bu  ülkeye  saldırmak  ve  saldırılarına  meşru  kılıflar  bulmak  için  ille  de  ensest  gibi  bir  sebebe  sarılmak  durumunda  değillerdir.  Kurt  ve  kuzu  hikayesinde  olduğu  gibi  ''  Suyumu  bulandırıyorsun''  demeleri  yeterlidir  onlar  için.

Devam  edecek. 

( Konuşamadığımız Ensest----3. Bölüm---- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.