Nasıl olacak bu? Çoğalan bir sürü şey var para gibi, mal mülk gibi, ev gibi, araba gibi ama ben, yani insan nasıl çoğalacağım? Tabi ki fotokopi makinesinde ya da başka bir alet ile olmayacak bu çoğalma... İnsan sevgisi ile çoğalacaksınız, tabiat sevgisi ile çoğalacaksınız, garip varlıkları, hayvanları severek çoğalacaksınız, kendinizi severek çoğalacaksınız, gün gelecek bulutları seveceksiniz, peşinden gelen yağmuru, sevdiğinizi alıp da alabildiğine ıslanacaksınız o yağmurda, müthiş bir şeydir hafif çisentili yağmurda yürüyüp de vücudun negatif elektriğinin yok olması...


Çoğu zaman iş yerimin önünden tanımadığım bir sürü insan geçer, bunların arasında turistler, yabancılarda var... Gözleri ile ya da başları ile selamlarlar beni, ben de onlara tebessüm eder aklımda kalmış bir iki İngilizce ya da Almanca cümleler ile karşılık veririm... Bazen sakallı dedeler geçer, yakında ki okulun öğrencileri geçer, kimileri es geçer, kimileri ile selam alış verişi yaparız.


Okumak, aydınlanmak bu da insanı çoğaltan diğer bir unsurdur. Ünlü Fransız Yazarı Honore De Balzac ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.'' der. Çalışmak da çoğaltır insanı, yaptığın işi her zaman severek yap ki hayatın bir anlamı olsun... Ailesini, çocuklarını, eşini severek çoğalır insan. Vatanını, bayrağını, mensubu olduğu dini ve onun değerlerini severek çoğalır... Kin ve nefretten uzaklaşarak da çoğalacaktır sevgi ile coşkuyla...


Kimi zaman da başkaları sizi çoğaltır. Sevdiğiniz insanların sohbetinde bulunmak... Kendinizden daha bilgili, daha görgülü ve kültürlü insanlar ile bir arada bulunmak alabildiğine çoğaltacaktır insanı... Her zaman derler ''Veren el alan elden üstündür.'' diye... Siz Teşrik-i Mesai de bulunduğunuz insanlara bir şeyler katıyor iseniz, onlar da sizlere bir şeyler katıyor. Beraber çoğalıyorsunuz her bakımdan. Hiç bir gününüzü okumadan geçirmeyin derim. Zorlanıyorsanız okumakta, Aklınıza Allah'ın ilk emrinin ''OKU'' olduğunu getirin hemen, zorlayın biraz kendinizi, pes etmek yok öyle hemen...


Unutmayın, yaşadığınız hayatın bir tekrarı yok, bir saniyesini bile geri getiremeyeceğimiz bir ömür. Pişmanlıklarımız olmuştur, bundan sonra da belki olacaktır lakin geçmişe sünger çekmekte kendi elimizde... O hataları ömrümüzün sonuna kadar başımızda ''Demoklesin Kılıcı'' gibi saklayamayız. Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. ''Bir günü bir gününe eşit olan Müslüman ziyandadır.'' buyurmuştur... Her gün yedide mi kalkıyorsunuz, bir gün beşte kalkın, bir silkinin şöyle bir sabah namazı kılın... Güneşin mızraklarını yeryüzüne göndermesini seyredin... Kuşların sabah sabah uyanışını izleyin, ağustos böceklerinin senfonisini dinleyin. Her gün çoğaltın kendinizi, siz kendinizi çoğalttıkça ruhunuz da bir tüy kadar hafif olacaktır... 

( Her Gün Çoğaltın Kendinizi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.