İlk zamanlarda bir tane kredi kartım var idi... Aslına bakarsanız çok da eleştirmişim zamanında öyle beş on tane kredi kartı olanları... Hatta ''Ne yapacaksın oğlum o kadar kredi kartını, turşusunu mu kuracaksın?'' diye de takılırdım arkadaşlarıma... Onlarda bana ''Fazla kredi kartı göz çıkarmaz, nasılsa kredi kartı aidatı da ödemiyoruz artık.'' deyip, kendilerini savunurlardı...


Olgunluk çağında ki herkesin bir iki tane kredi kartı var. Güzel yurdum Türkiye de neredeyse kişi başına üç dört tane kredi kartı düşüyor, eğer ki çocukları bebekleri saymazsanız. Ben deniz İsmail'de Türkiye ortalamasını bayağı bayağı aşmış durumdayım... Geçenlerde çok şükür ki on yedinci kredi kartımda elime geçti... İçinizden kıs kıs gülüp de ''Salak bu İsmail herhalde.'' diye kafanızdan düşünceler geçiyorsa da benim on yedi tane kredi kartı almam mali durumum ile ilgili değil kesinlikle... Çok şükür ki dolandırıcı da değilim ve de o kredi kartından para çekip, öbürüne yükleme işini de yapmıyorum. Hepsi ile de ama beş lira, ama on beş lira mutlaka alış veriş yaparım o ay içinde... Meraklarınızın tavan yaptığını hissediyorum. Açıklayacağım acele yok...


Kredi kartlarımın tamamını ödeme günü bankamatiklerden öderim, içeride sıraya girmeden. Kartını aldığım banka şubelerinin en yakını beş yüz metre, en uzağı da iki üç kilometre civarında... Şimdi açıklıyorum sıkı durun. Benim bu kadar çok kredi kartı alıp da her biri ile ay da beş on lira alış veriş yapmam tamamen kilolarım ile ilgili... Düşünebiliyor musunuz, her ay düzenli olarak banka şubelerine on yedi kere gidiyorum, on yedi kere aynı mesafeyi yürüyerek geri dönüyorum.


Her kredi kartında, benim, annemin, kardeşimin bir iki tane otomatik ödeme talimatı var. Tabi arada ufak tefek alış verişlerde oluyor. Bir gün birisi ile daha başka bir gün öbürü ile, daha sonra bir değişiği ile kasa da cırt cırt çekiyorum. Elimde kredi kartlarımın son ödeme tarihlerinin listesi var tabi ki ona göre bakıp öyle davranıyorum. İki günde bir yürüyüş yapmak da hem bana spor oluyor hem de sağlıklı bir yaşam sürmüş oluyorum. Bazı zaman iki bankanın kredi kartının son ödeme tarihi çakışıyor, o zaman da sabah birisini yatırmaya, öğleden sonra da diğerini yatırmaya gidiyorum. İki kere sağlıklı yaşam yürüyüşü yapmış oluyorum...


Geçen aylarda spor salonu üyeliğim sona ermiş, aradılar ''İsmail Bey üyeliğinizi yenileyelim hem yeni aletler de geldi.'' diye.. Ben de ''Yok, yok tekrar üyeliğe devam etmek istemiyorum, artık ben kendi başıma yollarda durmadan yürüyorum.'' dedim konuyu kapattım. İşte böyle siz de spor için sağlık için yürüyüş yapmak isterseniz, gidin hemen bir sürü bankanın kredi kartlarını alın, azar azar da hepsinden alış veriş yapın, sonra da onları ödemeye gidin, gelin, bir daha gidin. İki üç ay sonra da kilolarınızı bir kontrol edin. Kilo vermezseniz, gelin bana ne söylerseniz söyleyin. Kart aidatlarını da takmayın kafanıza onların bir telefonluk canı var... 

( Onyedi Bankadan Kredi Kartım Var İyi Ki başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.