Bu memlekette, güzel yurdum Türkiye'de gün geçmiyor ki ilginç bir olay, bir aykırılık yaşanmasın... Bir cenaze levazımatçısının camında aynen şöyle bir ibare hem de kocaman kocaman yazılar ile ''LÜKS KEFEN TAKIMLARI.'' Şimdi ben bu yazıyı görünce gülsem mi, ağlasam mı, yoksa ölsem mi bilemedim. Siz ne yaparsınız onu da hiç bilmiyorum...


''Ölüm Allah'ın emri ayrılık olmasaydı.'' derler. Tabi ''Her nefis ölümü tadacaktır.'' ANKEBUT/57 ayetine istinaden. Dünyaya gelmiş herkes bir gün ruhunu Rahmeti Rahmana teslim edecek. Cennet ve cehennem, ahiret hayatı gerçeği, inanan insanlar için her zaman var olmaya devam edecek. İnanmayanların da kendileri bilir, hiç kimseye bu konuda baskı ve dayatma da yapamayız, yapmamalıyız asla...


Dünya yüzünde mezarı bilinmeyen bir sürü insan olduğu gibi, cesedi yakılanlar da var ya da boğulup deniz dibinde mezarı olanlarda var haliyle... Şehitler biliyorsunuz ki kefensiz gömülür İslam İnancına göre... Normal bir şekilde ölüp de kefenlenip gömülen insanlar için kefenin lüks olmasının ya da daha adi bir bezden olmasının bir önemi var mıdır arkadaşlar? Bence yoktur ve olmamalıdır da... Ölen bir insan için dünya ile irtibat kesilmiştir. Onun için kabir, ahiret hayatının başlangıcıdır artık... Yarın kıyamet günü Arasat'da ''Senin kefenin lüks mü değil mi?'' diye bir soruya asla muhatap olmayacaktır...


Cenaze malzemesi satan esnaf arkadaşın ölenlere ve yakınlarına biraz daha saygılı ve duyarlı olup böyle bir reklam yapmaması gerekirdi diye düşünüyorum. Bu iş çığırından çıkarsa, sonrasında ''Lüks Kefen Takımlarının yanına, son model lüks cenaze arabası, yok efendim İlahiyat Fakültesi mezunu değerli Hocalar, deniz manzaralı mezarlar, Afyon Mermerinden kaliteli mezar taşları.'' diye bu listeler uzar da gider. Hatta şöyle de bir olgu bilinir ''Çok gösterişli mezarlar İslam'ın özüne aykırıdır.'' da derler...


Büyük Mutasavvıf ve gönül adamı Yunus Emre'nin şu dizeleri de konuyla ilgisi olduğundan bayağı dikkat çekicidir kanımca...


Bir garip ölmüş diyeler
Üç günden sonra duyalar
Soğuk su ile yuyalar
Şöyle garip bencileyin... YUNUS EMRE


Kefenin cebi de yok, lüksü de olmaz. Ölmüş insandan şeytan bile vazgeçer derler. Dileyelim öldüğümüz zaman insanlar arkamızdan hemen dedikodumuzu yapmasınlar ve hem bizi hem de yakınlarımızı iyiliklerimiz ile ansınlar. Burada değerli şair Melek DÖNMEZ Hanımefendinin konu ile ilgili dizelerine de yer verdikten sonra çenemizi kapayalım...



MARKANIN BÖYLESİ

 


Kefen bezi marka olmuş diyorlar,
Toprağın altında marka mı olur.
Ister ipek olsun ister patiska,
Kabirin içinde marka mı olur.
*
Bırakın efendiler bu sözde kalsın,
Markalı markasız isteyen alsın,
Acıyı sızıyı toprağa salsın,
Kefenin üstünde marka mı olur.
*
Zengin de fakir de ALLAHın kulu,
Neyleyim var ise parası pulu,
Kabir de sorulmaz sağı ve solu,
Rabbin sorgusunda marka mı olur.
*
Kefenin ceplisi arasan da yok,
Koskoca dünyayı tarasan da yok,
Kars'ta Kağızman da Horasan da yok,
Gözünü yumunca marka mı olur.
*
Güzellik, doğruluk hepsi içinde,
Hiç bir şey saklanmaz Hakka göçünde,
Günahta , sevapta türlü suçunda,
Hakkın yargısında marka mı olur.

 


24.09.2017 -Melek DÖNMEZ 

( Lüks Kefen Takımları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.