Hep birilerinden bekliyoruz saygıyı; kendimize bile saygımız olmazken ve kimseye saygı göstermezken.

Hep birilerinden bekliyoruz başarıyı; başarılacağına kendimiz bile inanmazken, herhangi bir çaba göstermezken.

Herkesten üstün görülmek istiyoruz, üstün vasıflarla donanmazken. 

Hep en değerli olduğumuzu düşünüyoruz; değer yaratmazken, değerlere önem vermezken.

Hep en çok kazanan olmak istiyoruz; kazanmak için emek vermezken, risk akmazken.

Hep mutlu olmak istiyoruz; elimizdeki, çevremizdeki mutluluk kaynaklarını görmezken, küçük mutluluk anlarını kaçırırken.

Hep kendi sözümüz dinlensin istiyoruz; söyleyecek sözümüz olmazken, başkalarının sözlerine kulak asmazken.

Hep güçlü olmak istiyoruz, asıl gücün ilim, irfan ve çalışmak olduğunun farkına varmazken.

Hep birilerinden bekliyoruz ahlakı, erdemi; aynı ahlaksızlık ve onursuzluğu sergilerken.

Hiç kimse kimseye karsılığı olmayan birşey vermez be kardeşim.

Kendin öğrenecek, kendin çalışacak, kendin başaracak ve kazanacaksın. 

Saygın olmak için saygılı olacaksın, mutlu olmak için elindekilerin değerini bilecek ve bunlarla değer yaratacaksın.

Dürüst olacaksın ki dürüstlük bekleyeceksin. Onurlu ve erdemli olacak, hak ve hukuk bileceksin. 

Kimsenin başarısı, kazancı, mutluluğunda gözün olmayacak. Basarıyı başkalarıyla değil, elindeki imkanlarınla ölçeceksin. 

İki dinleyip bir konuşacak, öyle yerli yersiz, boş konuşmayacaksın. 

Ahlakı önce kendinde arayacaksın. Güç kazansan bile bunu sopa gibi kullanmayacaksın. 

Bilmedigin konuda ukalalık yapmayacak, bilenin sözünü dinleyeceksin. İnanmadığın hiçbir şeye bel bağlamayacaksın.

Hele aç gözlü hiç olmayacaksın, hak ettiğınle yetinecek, hak etmediğine el uzatmayacaksın. 

Kazandığın kadarıyla yetinecek, daha çok kazanabilmek için çalışacak, çaba sarfedeceksin.

İmkansız diye birsey yoktur. Birinin yaptığını herkes yapabilir. Bunun için isteyeceksin, aşk duyacaksın, imkanları zorlayacaksın. 

Bak bütün bunları yaptığında göreceksin ki kardeşim insan olmuşsun.




( İnsan Olmak başlıklı yazı Mehmet DEMİR tarafından 26.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.