Kişi, insandır nihayetinde hata da yapabilir. Ne var ki düzeltilmesi mümkün olan hatalardan olsun...

Hatayı yapan kişi kabullenmeli,  hatasını, üstlenmeyip "kandırıldım" veya  "şeytana uydum" gibi sözlerle hatayı başkalarına yüklemek zaafiyettir.

Hakimin karşısında suçlu "efendim, şeytana uydum" diyor, hayır!  Bilerek ve tasarlayarak o suçu işlemiştir.

Zamanında etraflıca düşünülmeden ve konusunda uz kişilere danışılmadan doğruymuş gibi alınan  kararlar,  bir gün gelir yanlış olduğu ortaya çıkar. Bu durumda kararı alan kişi "hata yaptım" diyebilmeli... Bu kararlar sonucu mağdur olan kişi veya kişilerin mağduriyetleri telafi edilmeli ki af edilsin.

Trafikte böyledir, kaidelere riayet etmeyen kusurlu sürücü kazada oluşan ziyanı tazmin eder ve  uzlaşılır...

Tarihe damgasını vurmuş  Napolyon Bonaparte'ın bazı sözlerini  hepimiz onaylarız, örneğin "para, para para" demiştir, iki asır sonrasında bu gün  her kişi para para diyerek paranın peşinden koşmaktadır ve bazıları  her türlü rezilliği de göze alarak.

Çok ünlü başka sözü: "Yenile yenile yenmeyi öğrendim"... Nitekim öyledir, tavlada, iskambilde, savaşta yenile yenile yenmeyi öğrenir insanlar...

Acaba kandırıla, kandırıla kandırmayı da öğrenir mi insanlar?

Napolyon bu gün yaşasaydı eminim şöyle diyecekti: Kandırıla kandırıla kandırmayı öğrendim...

Kanmadan ve kandırmadan mutlu mesut bir yaşantı dilerim,

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

( Kandırıldım Der Miydi Napolyon başlıklı yazı Gülalkan tarafından 28.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.