Yapraklı takvimlere oldum olası bayılırım. Onlar bana bayılır mı, bayılmaz mı onu hiç bilmem... Eskiden Saatli Maarif Takvimleri vardı... Sanırım şimdilerde de var. Ayrıca yine diyanetin çıkardığı takvimler var. Bir yaprak kopardınız mı takvimden, aslında ömürden de bir gün gidiyor demektir. Ömür sermayesi yavaş yavaş, böyle böyle tükeniyor. Sermayeyi kediye yüklememek lazım...


Ön tarafına bakıyoruz takvimin. 11 Şevval 1438 yılını gösteriyor. Miladi Takvim olarak da üstünde ki tarih 5 Temmuz 2017 yılı... Hicri Takvime göre 1438 Yılındayız bu gün. ''Hz. Peygamber (s.a.s)'in Mekke'den Medine'ye hicretini tarih başlangıcı olarak alan takvim. Hicri Kameri takvime İslam takvimi de denir. Ayın yörüngesi üzerinde dönüşüne göre düzenlendiği için kameri (ay) veya hicri adı verilmiştir. Ay yani kameri takvimi ilk olarak Babillilerin kullandığı bilinmektedir.'' Ayrıca bir de Rumi Takvim ibresi var yapraklı takvimlerde ''Osmanlı Devletinde resmi ve mali işlerde kullanılmak üzere 1840 yılında yürürlüğe giren takvimdir. güneş yılını esas alır. yılbaşı 14 mart'dır.''


Sağ tarafta her zaman ki gibi bulunduğu ilin namaz vakitleri yer alıyor. İmsak'dan başlıyor yatsı namazına kadar belirlenen ve her gün değişen saatler... Böylece Müslümanlar da namaz saatlerini daha rahat görüyor ve ibadetlerine daha rahat hazırlanıyorlar... Bir de ''Güneş'' diye bir yazı var, bilenler bilir de bilmeyenlere söyleyelim, güneş hangi saati gösteriyorsa oradan sonra bir kırk kırk beş dakika kadar namaz kılınmaz dinen caiz değildir... Daha sonra kılabilirsiniz...


Önemli bir özelliği de bu takvimlerin, o güne denk gelen illerin kurtuluş günleri ve toplumsal olayları haber vermesi... Bir gün Erzurum'un düşman işgalinden kurtuluşu, başka bir gün, Kanser Haftası, bir diğer gün Ankara'nın Başkent oluşu, değişik bir gün Birleşmiş Milletler Günü... Bu tür özel günleri ve etkinlikleri de bu takvimden öğreniyoruz...


İslam'a ve Türklüğe hizmet etmiş önemli şahsiyetlerin özet haline gelmiş hayatlarını da buradan öğrenebilirsiniz. Bir gün Namık Kemal'i, bir diğer gün İslam Büyüklerinden Hazreti Hamzayı, başka bir gün milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'u, değişik bir gün Said Faik Abasıyanık ve eserlerini bu takvimlerin arka sayfalarından bilgi dağarcığınıza katabilirsiniz...


Ev hanımlarının en büyük dertlerinden birisidir o gün ne yemek yapılacağı... Hemen takvim yaprakları imdadına yetişecektir hanımların. Baktınız da beğenmediniz o gün verilen yemek listesini, zararı yok bir sonra ki günün veya iki sonra ki günün yemeklerini yapın canım, biz kimselere söylemeyiz merak etmeyin, bir sonra ki günün yemeğini yaptı diye... Demek ki erkeğin kalbine giden yol hem midesinden hem de takvim yapraklarından geçiyormuş, buradan da o sonuç çıkıyor...


Bazı günlerde takvim yapraklarında karşınıza Allah'ın bir ayeti veya Hazreti Muhammed sav.'in bir hadisi şerifi çıkıyor... Umulur ki bu ayet ve hadislerde birilerinin yüreğine, ruhuna dinginlik ve zenginlikler katıyordur. Yapraklar her gün sonunda koparılırken, geçip giden ömrümüzü de iyi değerlendirmek ve Hakkın rızasına uygun yaşamaya çalışmak lazım... 

( Takvim Yapraklarında Ki Güzellikler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.