** Herkes birşeyler söyler durur. Kimi aşk meşk üzerine ve sıradan; kimi memleket meselelerinden. Hepsi havada uçuşur birbirine değmeden ! Velhasıl havada asılı kalır, umurunda olmaz kimsenin.

** Bizim olan tek şey, tüm kötülüklere karşın inadına yaşamaktır.

** Mini mini sarsıntılar ; büyük bir felaketin habercisi, öncüsü olabilir.

** Sevgiler çünkü, şayet ve eğer gibi şart ve çıkara bağlı ise sadece aldatmacada kalır.

** Dünyamızdaki tüm kötülüklerin temelinde sevgisizlik yatar. Kötülükleri defedecek tek güç her şeye rağmen sevgidir.

** Sevin !... İster eş, sevgili;ister dost, arkadaş; ister yar , yaren; ister kardeş, ağabey , abla ; kinsiz , hasetsiz sevin be ! Sevin ki; sevilin doyumsuz. Sevgiye bürünsün heryer... Sevgisizlikler mülga ! Yaşasın sevmek ve sevilmek..

** Her atlet kendi kulvarında koşar. Şayet dönemeçte kulvar değiştirirse geride kalır.

** İşlerini halledene kadar karşınızdakine " ha .. Hı ! " demek; işini gördükten sonra vaadini unutmak karaktersizliktir.

** Sevgi; enternasyonel bir ağ ve yaşam suyudur. Sevgiyle herşeyi örmek, yaşatmak içten görevimiz olmalıdır.

** Kalp atıyorsa; her şey yakındır insana. Tanıdıktır her yan ; korkacak bir şey yok aslında.

** Zıt fikir ve inançta olanlara hoşgörü ile hürmet etmek huzurun temel ve teminatıdır.

** Hak için, haklılık için; sevme ve hoşgörü esas alınarak , külli akılla idrakın tecelli kapısı aralanmalıdır.

** Şahsın nefsi için etrafa iyi görünme çabası çıkar elde etmeye matuftur.

** Beklentilerle geçen hayat; saçları nasılda beyazlatır hiç anlamadan.

** Sen ne merhametlisin Allah'ım ! Şefkatinle ağırlıyorsun, beni yarattın. Besliyor, büyütüyorsun , beni yük saymıyorsun bu dünyada. Sevdiklerimi ve beni seviyorsun. Rızkın bol. İyi ki bendesin. Sen gücüm, nefesim, şükrettiğim vekilimsin.

** Bir bakın etrafınıza. Tüm alem bizim için ve bize uyumlu, emrimizde. Olduğumuz yerde ne vahşet ne de yalnızlık var. Tüm kötülükler ve vahşet bizlerin eseri. Mutluluğa göz kırpan yıldızlara ulaşsak, onlarında gözlerini kör ederdik. Biz insanoğlu ne kadarda pislikle yoğrulmuşuz. Kin, nefret, vahşeti kendimize mesken tutmuşuz.

** Eline düdük alan öttürür kendi havasından. Ya dinleyecek, ya kulağını tıkayacak yada zırt deliğine parmak sokacaksın.

** Bir şey illa hep çok kötü veya çok iyi olmaz. Mutlaka her ikisininde başka yönleri olabilir. Bütün mesele tarafgil, sabit fikirli ve duygusal olmadan onları görebilmektir. Böylece belli gurupları değil , toplumun tümünü kucaklama özelliğiniz olur.

** Bağırmadan sessizce edilen küfürlerde olmasa çatlar insan.

** Ah şu içten içe argümansız ağlamalar yokmu...

** Nedir ki zaman dediğin, akar su gibi ve gider. Sadece yaşadığın zamanlar senindir.

( Yaşam Heybemden - 87 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 9.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.