** Öyleleri var ki; en baştan tekrar tekrar okunmalı, yaşanmalı ve ezberlemelidir.

** Doğru ve güzel bellidir. Ama insanımız kendine göre doğru ve güzeli yaratmada mahirdir. İşte ondandır ki kargaşa toplumda sürer gider.

** Uğruna kurban olacağınız biri varsa yaşamınızda ; sımsıkı sarılsanız ya!

** Yüreğimizde titreşen fikir ve düşünceler dua olup dökülse dilimizden. Sonsuz anlam denizinden nasiplenirdi yalnızlıklarımız.

** Kıymetini bilmediğiniz, bilemiyeceğiniz şeylerle uğraşmak zaman kaybıdır.

** Akıl daima içgüdülerin önünde olmalıdır.

** Eğer hatırlıyor, merak ediyorsa insan; ayrılmaktan bahsedemez. Özlüyorsan; o sende kalmıştır.

** Bir bedeli vardır her şeyin. Yaradılışımızın bedeli ise ebediyete vasıl olmaktır. Belki de yaşarken; boğum boğum , ilmik ilmik çekilen çileler yumağıdır.

** Neler gördüm neler. Bakmayın siz öyle atıp tutmalara , kıçları sıkışınca hep aslına rucu ettiler.

** Bırakın o seyreden , gönül eğlendiren yalaka kalabalıkları. Siz ; sizin olana kalın asılı . ve sarılın, bırakmayın.

** Gece oldu ya çırılçıplaktır çoğu insan. Öyle ya kaybolacak zifirinde karanlığın. Neysen öyle gelsen ya etraf aydınlanırken.

** Ah şu hayallerin bir bir ölümleri nasılda oturuyor insanın yüreğine. Sen ne çilekeşsin be insan oğlu.

** avucumuzda ki kayıp gitmeye başladığında " ben eskisi gibi olmanı istiyorum" deriz de ; nedense kendimizi düzeltmeyi düşünmeyiz.

** Kendi çaba ve irademize bırakılan bir kaderi sürdürdüğümüzü unutmadan yaşamalıyız.

** " Ateş düştüğü yeri yakar ! " . yakar doğruda oradanda etrafı sarar

** " Eder değeri ifade eder. Ve bu kelime bazıları için kullanılmaz.

** Yaşamakla ölüm arası sadece bir nefes; bunu unutmadan yaşamalı herkes.

** Öyle acılar vardır ki yaşamak her gün ölümden beterdir.

**  Çirkin, güzel, dolu , boş gibi ifade edilen şeyler kişiye göre değişen göreceli kavramlardır. Tartışmak zaman kaybıdır.

** Bir olay vukuunda tek bir haklı vardır bitaraf gözle bakıldığında. Ama olayın müsebbiplerine göre her şahıs kendince haklıdır. Çünkü; kişi kendi nefsi egosuyla savunma yapar.

** Sorunlarla boğuşmak ömrü uzatan ve hayata bağlayan meşgalelerdir.

** Yokluğu, vefasızlığı, riyayı ve kötülükleri yaşamak, görmek ; iyiyinin , huzurun kıymetini bilmeye avantaj sağlar.

** Yaşarken ölümü istese de bazen insan; ölürken yaşamı ister tekraren.

** Bir olay vukuunda daha geniş pencereden bakmak; neden niçin sorularını sormak farklılıktır.

** Yazılan ve söylenilenler; direkt insanın yüreğine dokunmazsa kalıcı olamaz.

( Yaşam Heybemden- 88 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 9.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.