Kimdir, diye sordum, şu Biberoğlu. “Kafa çatlak ama hastır.” dediler. Namını duyunca, sandım Köroğlu. “Korkma, çek kündeyi, bastır.” dediler…M. P. ----Ben de soruşturdum şu Pakdemir'i. ----“Öter durur ama fostur.” dediler. ----Bilmem ki kimlerden almış emiri… ----“Gel de kuyruğunu kıstır.” dediler…S.B. “Denizli horozu; gaga beş arşın; Hemi de üç karış boyuna karşın! Sola gülle atar, sağına kurşun; Kuru gürültüdür; sustur.” dediler…M. P. ----Hatrı da mı yoktur sarık, kavuğun? ----Dişim yormam; doldurmaz ki kovuğun! ----“Sen şu Legorn cinsi anaç tavuğun ----Boynunu kır ya da kestir.” dediler…S.B. Dedim: “Kaşlar çatık; surat Firedi. Herhâlde, üç öğün sırf ciğer yedi.” İtiraz ettiler, “Gördüğün kedi, Noel ağacında süstür.” dediler…M. P. ----Firedi demez mi çakmaktaş Vilma! ----Sen gel de çatlama, gel sinir olma! ----Şeytan diyor şundan, yap tavuk dolma. ----“Şiş yap hocam! Çok nefistir.” dediler…S.B. Ustaymış hicivde, rivayet bu ya, Hocaymış, üflermiş havaya, suya. “Madrabazın üstü yaldızlı boya, Astarı kapkara istir.” dediler…M. P. ----Habis düşünceler almış koynuna. ----Oksijen mi gitmez yoksa beynine? ----“İdam fermanını artık boynuna ----Çiviyle çak ya da astır.” dediler…S.B. “Kâğıttan uçakla gidip partiye, Kırık kalemiyle başlar sortiye. Kıç üstü çakılır alırken ti’ye; O yüzden, her günü yastır.” dediler…M. P. ----Bilmez asla ne hiciv ne taşlama. ----Gel de sabret! Katliama başlama. ----En iyisi yapayım bir haşlama. ----“Boş ver Hocam! Safi kastır.” dediler…S.B. “Geçende top bulmuş tek kale maçta. Rakibi hücumda; kendisi taçta. Şikede, hilede pek bir revaçta; Kitabında yok ki destur!” dediler…M. P. ----Beslenirmiş arpa, fındık, fıstıkla. ----Kaşı, gözü düzeltirmiş rastıkla. ----Ben zannedip, konuşurmuş yastıkla. ----“Delilikte yaptı mastır.” dediler…S.B. “Mekân at pazarı; adres panayır. Yolu çıkmaz sokak, üstelik bayır. Düzünden kimseler görmedi hayır; Velâkin, tersi çok pistir.” dediler…M. P. ----Deyin dostlar, neyleyim bu saf ile. ----Anlattım kendimi ama nafile. ----Dövem dedim bari onu laf ile. ----“Anlamaz ki, o bir Rus'tur.” dediler…S.B. Kışkırttılar beni; düştüm telaşa. İdam cüppesini ördüm haroşa. “Bir tek sen çıkarsın onunla başa; Ebedî, yazmaya küstür.” dediler…M. P. ----Gıdak sesi ile doldu sokaklar. ----Pakdemir'i, belli, teneşir paklar. ----“U dönüşü yapar, az sonra gaklar. ----Onunkisi boş hevestir.” dediler…S.B. Meğer danıştığım o zevat var ya, Hepsi zerzevatmış, ifrite parya. Dalarak bir hışım, soktum hizaya. “Kolaysa Sami’ye estir.” dediler…M. P. ----Gaza gelip üstada çattı; hâşâ! ----Anlamıştı, baltayı vurdu taşa. ----Posta koymalar filan, hepsi boşa! ----“Sami hicivde reistir.” dediler…S.B. Mücella Pakdemir – Sami Biberoğulları 09.10.2017 Her zaman derim bir kez daha diyeyim: Atışma sert olur. Olmalıdır da eğer atışma yapılıyorsa. Ama bunca kafa göz kırmaya rağmen dostluklar her zaman bâkidir.
( Mücella Pakdemir – Sami Biberoğulları Atışması - Dediler başlıklı yazı Sami Biber tarafından 10.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.