Müslüman bir toplumuz ve bizim gibi Müslüman olan başka başka milletlerde var... İnanan insanlar, en başta da Müslümanlar bilir ki şeytan, namı diğer iblis insanların ve insanlığın en büyük düşmanıdır. Kur'an da geçen kıssayı okuyanlar bilirler... Kısaca özetleyelim; Allah cc şeytana ve bütün meleklere Hazreti Adem'e secde etmelerini emretmiş, bütün melekler verilen görevi yaptığı halde şeytan bundan kaçınmış, büyüklük ve kibir taslamış bu nedenle de Rahman olan Allah'ın huzurundan kovulmuştur. Kıyamete kadar insanları doğru yoldan saptırmak için var gücü ile çalışmaktadır... Daha izahlı açıklamayı yüce kitabımız Kur'an da ve Hadis-i Şeriflerde araştıranlar bulurlar...

Günümüz de ve geçmişte de bir çok insana şeytan gibi, şeytan, cin gibi, şeytan akıllı, cin fikirli, yakıştırmaları yapılmıştır. Aslında bu her ne kadar o insanların uyanık olduğunu, atak olduğunu, hızlı olduğunu göstermek için yapılmış olsa bile hiç hoş bir yakıştırma değil... Yakın zamanda tanınmış bir futbolcumuza da şeytan lakabı takılmıştı, hatırlarsanız... Şahsen bana birisi böyle bir yakıştırma da bulunsa şiddet ile reddeder ve onun ile ilişkilerimi de bir gözden geçiririm...

Emperyalist devletlerin yurdumuz üzerinde ki şeytani planlarından bahsediyoruz zaman zaman. Şeytani plan kötülük içeriyor demek ki... O zaman insanlara da bu şeytan yakıştırması hiç de hoş bir şey değil demek ki... Bazı zaman cümle içinde de kullanılabiliyor ''Şeytan'' kelimesi... Örnek dolu ''Şu gelen adamı görüyor musun şeytana pabucunu ters giydirir.'' Burada bir çarpıtma var. Şeytana pabucunu ters giydirmek dediniz mi, şeytandan daha kötü bir varlık, canlı var demektir o ortamda... Ya da ''Şu karşıdan gelen adam var ya şeytan onu görünce yolunu değiştiriyormuş.'' Bu da övgü gibi görünen ama aslında inkar ve küfür kokan bir yakıştırma...

Bizlere her daim kötülükleri fısıldayanın nefsimiz olduğu belirtiliyor aslında... Yani nefsimize hakim olduğumuz zaman dünya kurulduğundan beri şeytan ile olan insanın mücadelesinde, inanan insanlar galip gelecek demektir... ''Nefis her kötülüğü emreder.'' Sen onun fısıldamalarına aldırış etmeden Rabbın emirlerine uyarsan hem dünya hem de ahiret saadetini kazanmış olursun...

Bakara Suresinin 168. Ayeti bu konuda açık ve net bir biçimde bizleri uyarıyor Allah cc. ''Ey insanlar! Bütün yeryüzündeki nimetlerimden helal olmak, temiz olmak şartıyla yiyin. Fakat şeytanın adımlarına uymayın. Çünkü o size belli bir düşmandır.'' Bana birisi şeytan gibisin, cin gibisin dediği zaman uyarıp o kelimeyi bir daha kullanmamasını söylüyorum, siz de öyle yapın. Karşınızda ki kişinin akıllı ve zeki olduğunu belirtmek için başka başka kelimeler ile seslenebilirsiniz... Ne bileyim ''Aklını seveyim senin.'' deyin ya da ''Akıllı hareket ettin.'' deyin veya... Şeytan gibisin, cin gibisine hiç gerek yok. Aslında Şeytan azapta gerek değil mi? 

( Şeytan Yakıştırması Hiç De Hoş Değil Aslında başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.