** Bu uzaktan gelen seslere ve gölgelere artık aşinayım. Ondan olsa gerek daha az yanılışlarım.


** Takdir ve övgü almak, sevilmek insanın ruhunu okşar. Baktım da ruhumda okşanmaya yer kalmamış. Ne yapacağım  bilmiyorum.


** " kafamı şişirdi ! " ; " ne kadar dil döktü " deyimleri malumumuz. Bence bir dilimiz var onu da dökmeyelim.


** Hep içinden ağlar bazıları, gözlerine kıyamadıklarından olsa gerek.


** Bir mazeretle " ben arayana kadar arama !" demek fabrika ayarları ile uğraşmadan nazik bir engelleme koymaktır.


** Etrafındakileri sertçe azarladı kadın " herkes işine baksın ! " diye. Bir adamda " benim işim sensin! " dedi ve uzaklaştı oradan mahcup ve kırgın.


** " herkes işine baksın !.. " . Nedense kulak çekmekten keyif alırız. Sanki insanlar başka şeye bakıyorlarmış da !


** Politik ilişkiler ve menfaatlere değil, kalıcı sevdalara tutunmak gerekir.


** Adet olmuş, kötü bir alışkanlık işte. Nerde bir gün ilan edilmişse hop kutlamalar dizi dizi. Bu defada barış günüymüş !.. De git be; her yan kan revanken...


** Bir dökülmeye görsün iç dünyamızdakiler; seller olur akar, kim bilir kimler sürüklenir gider.


** "Bela ve nalet okursanız; döner durur sahibini bulur !" vecizi beni hep düşündürür ve korkutur. Canı yananın " Allahım sana havele ediyorum. " demesi daha akılcılıktır.
Toplumumuzda böyle belalar okumak alışkanlığı maalesef çoktur. Kızmayın ama ; aklıma gelmiyor değil " ya kullarım sizler işime mi karışıyorsunuz! " dediği için mi acaba müslaman toplumlar hep sıkıntı yaşıyorlar, yaşıyoruz. En iyisi yaşanmakta olan mezalimleri Allah' a havale etmek ve bu arada boş durmadan gücümüz dahilinde fiiliyata katılmaktır.


** Diz çökmedim, boyun bükmedim namert ve kahpelere inat ne kadar yorduysa da hayat. Ne tehdit, ne gözdağları umrum da olmadan. Hadi gelsin elinde silah delikanlı olan.


** Gençlerimizin kimlik arayışına girdikleri dönemde; aceleci olmadan enine boyuna irdelemeleri, sentez yapmaları ilerideki pişmanlıklarını önler.


** Sosyolojinin temel ilkelerini bilmek ve olayları gözlemlemek insanlarla iletişimi kolaylaştırır.


** Minnettar olunmalı, şükür ve teşekkür edilmeli sahip olunanlara.


** Gereğini yapıp yormasaydı bizi hayat; yaşamak istermiydi insan inadına inat.


** Bırakın unutulsun iyilikler ; ama bitmesin yinede dostluklar. Zaten ne kadar varsa yarım kalmışlıklar; işte onlar unutulmayacaklar.


** Yaşamak ! Yaşamak işte ; öylesine ve ölesiye !


**Ne kadar eskirse eskisin gönüller; inanın hep tazedir sevdalar.


** Bir namlunun ucundaki mermi gibi yaşamak. Karşımızda hedef tahtası; ya karavana ya da tam isabet.


**İyi ki varsınız ; ideallerin yanı sıra umut ve hayaller. Hele birde sabırla kaynaşmalarda  yaşayıp gidelim gönlümüzce daha.

( Yaşam Heybemden - 91- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 13.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.