• ** Zor elde edilen herşey daha değerlidir.


    ** Neden ve niçinleri kavranmayan bilgilerin bir anlamı yoktur.


    ** Anlamadan okumak vakit kaybı ve aldatmacadır.


    **Yaşlandım diyerek bir kenara çekilmek ; ölüme davetiye çıkarmaktır.


    **Yaşlıların tecrübe ve bilgilerinden istifade edemeyen toplumlar ; başarıya ulaşamaz.


    ** İnsan gibi yaşamanın daima bir bedeli vardır.


    ** Ne kadar da az yer işgal eder insan... Hele de gittiğinde doluyorsa yerin, işte o zaman hiçbir şeysin.


    ** Genellikle kimsenin kimseyi sevdiği yok. Maskeliler çok.


    ** Birilerini ziyaret için ; yer, zaman ve mesafe engel teşkil etmez. Ancak; aksi halde güzel bahanelerdir.


    ** Bir bardak çay içtiği üç günlük arkadaşına ve öte yandan köpeğine, kuşuna " AŞKIM ! " demek cahilliğin, gösterişin ve birbirinden; dizilerdeki repliklerden etkilenmeye tipik bir örnektir !.. Aşk ve aşkım kelimelerinin anlamı bilinse hiç böyle basit ve komik harcanırmıydı ki ? Yazıktır !... Böylesine kutsi bir kelimeye hakaretin daniskasıdır.


    ** Manalara ulaşmak için;kaynağın kıyısında paçalar sıyrılarak dize kadar ıslanmak yerine; derinliklere dalmak gerekir.


    ** Gürültü ve alışverişler bitti bitecek; dudağım sonsuzluğun yakasına yapışıp öptü öpecek !


    ** Artık albenisi yok yüzümün; kalsın gök kubbede sözüm.


    ** Geçmekte zaman ; huzurları katıyor önüne ,hüsranlar büyüyor istemesen de.


    ** Çoktandır bakmamıştım aynaya. Yaklaştım nasılsın dedim; başladı ağlamaya. Yüzün eskimiş, saçların beyazlamış dedi; başladık karşılıklı ağlaşmaya !


    ** Eylül ayı ' ya şimdi... Başlar hüzünler, sarar dünyamızı ! Yaprak dökümü, çoğu bekler ölümü . Boş vermek gerek, eylül de olsa yeşertin umutları. Kim demiş yapraklar düşer diye toprağs.O dört mevsim yeşil kalan ağaçları düşünseniz ya.


    ** Yıllardır hep kendime batırdım çuvaldızı; her yerim delik deşik. Şimdi bilevledim hak edene sokmak için, bekleyin.


    ** Gönlünüzden düşenlere verilecek en büyük ceza, onlardan uzak durmaktır. İnsansa çekecektir eza.


    ** Bazı sevdalar vardır bitimsiz ölene kadar süren... Ve orada kavuşmak umuduyla son nefesler verilen.


    ** Hasretli nağmeler kulaklarımda dans ediyor bu gece . Yokluklar yıkılmış, mutluluk sofrasına buyur eder gibi tek tük martı sesleri. Seviniyorum ya; bahşedene şükürler avuçlarımda. Ve varlığımı oturtuyorum başköşeye. Yalancı, cırlak sesli, aldatıcı avunmalar yakamozlarda yüklü. Bitimsiz bir konuk gibiyim mutluluğun başkentinde.


    ** Sadece ülke sorunlarını politik yönden dile getirmek yerine; asıl sorun olan insan ve insan ilişkilerini de sosyolojik yönden irdelemekte çok önemlidir. Artık tamamen sloganlaşmış ve kalıplaşmış konularla ilgilenmek ve bu yönde nemalanmak, tanınır olma alışkınlıkları zaten sıkıntılı olan yaşamı dahada karartmakta ve gına getirmeye sebeptir.


    ** Kendi kriterleriniz yanı sıra piyasa esas alınarak yapılmayan fizibilite yoksa; teşebbüsler akim kalmaya mahkumdur.


    ** İçinde yaşanılan toplumu daha iyi analiz etmek ve iletişim kurmak için; sosyolojik olayların takipi gereklidir.

    Zor elde edilen herşey daha değerlidir.
  • ( Yaşam Heybemden - 96 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 15.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
    Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.