Orta çağ Avrupa'sında papalar haksız yere; zevkli ve lüks yaşamları için hayli ilginç yöntemler geliştirmişler. Bir taraftan günahkâr damgasını vurdukları insanları Engizisyon mahkemelerinde yargılamışlar. Mahkûm ettiklerini ateşlerde yakmışlar.


Bu olaya bir örnek vermek isterim: Değeri anlaşıldıktan sonra; İtalya'da heykeli dikilen büyük bilim insanı Giotdano Bruno sırf kilise görüşlerine ters ilmi görüşleri yüzünden ateşte yakılmış. Papazlar cehaletin en acı biçimde sürdüğü yıllarda başka ilginç bir yöntemle para kazanma yolunu bulmuşlar. Yine günahkâr addettikleri insanları ölümden sonra cennete gitmeleri için af belgesi satmışlar. Skolastik düşüncenin altın çağını yaşadığı yıllarda, günah satma belgesinin Endüljans adıyla tarihe geçtiği bilinir... Matbaanın bulunması, keşifler ve reform hareketleriyle Avrupa aydınlanmış, dini taassuptan kurtulmuş. Yaşanan son yüzyıllar içinde üzülerek belirtmeliyim ki, İslam Âlemi bilim, teknik, eğitim. gibi bir çok alanda çok geri kalmış bir durumda. Bilimi kendilerini rehber edinmiş ülkeler bu gün uzayın fethine çalışıyor. Gezegenlere uydu gönderiyor. İslam âlemi ise mezhep savaşları, iktidar mücadeleleriyle kan ve ateş içinde. Emperyalist güçlerin son model silahlarının pazarlanıp kullanıldığı bir arena Ortadoğu, kuzey Afrika, Afganistan...Dünya'da imal edilen silahların en çok ihraç edildiği ve kullanıldığı alan Ortadoğu coğrafyası.


Dünya'da en çok silah imal eden ve ihraç eden ülke ABD. Sözüm ona Sam Amca gittikleri yere demokrasi götürüyor. Peki, Dünya'da en çok silah ithal eden ülke hangi ülke? Öğreniyoruz ki, bu ülke silah ithalatında Hindistan'ı geçmiş olan Suudi Arabistan.


Sözüm bitmedi Suudi Arabistan'ın gelir kaynağı ne? Petrol ihracatı, hac ve umre gelirleri. Evet, hac ve umre gelirleri de Suudilerin bütçesinin çok önemli gelir kaynağı...


Hac, güzel dinimiz İslam'ın beş şartından biri. Yüce dinimize, Müslümanlığa hiçbir olumsuz sözüm olamaz. En güzel, yüce bir olgudur Müslümanlık, inananları huzura kavuşturan. Müslümanın elinden ve dilinden hiç kimseye zarar gelmez. Müslüman kula değil sadece Allah'a biat eder. Müslüman dini için, ülkesinin bağımsızlığı için, vatan toprağını savunmak için seve seçe cihat eder. Ve ekonomik durumu uygun olan Müslümana hac farizasını yerine getirmesi zorunludur. Tabi hac için uygun koşulların da yerine getirilmesi gerekir. Kutsal kitabımız Kuran-ı Kerim'de hac için şöyle diyor: ' Orada apaçık nişaneler, ayrıca İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren emniyette olur. Yoluna gücü yetenlerin O evi hac etmesi Allah'ın insanların üzerine bir hakkıdır. Kim inkâr ederse bilmelidir ki, Allah bütün âlemlerden müstağnidir... (Ali-İmran; 97) Şimdi umre olgusunu biraz irdeleyelim. Kısa bir hikâyecik anlatmak istiyorum. Almanya'da çalışan, hac farizasını yerine getirmiş ve birkaç kez de umre ziyareti yapmış bir yurttaşımız anlatıyor.


'Bu yıl Arabistan'a gidip orda bir ay kalacağım. Hem umre ziyareti yapıp hem günlük ibadetlerimi orda yapacağım. Mekke-Medine'de ibadet etmenin sevabı daha çoktur...' İslam Enstitüsü bitirmiş imamlık ve İmam Hatip liselerinde öğretmen ve yöneticilik yapan bir bilge yurttaşımız da var bu sohbetin içinde. Bir öğretmen soruyor bilge kişiye.


'Hocam, işçi arkadaşımız hac ibadetini ve umre ziyaretini bir kaç kez yapmış. İşçi arkadaşımızın bu kez yine umre ve ibadet için Arabistan'a gitmesi yoksa bu iş için harcayacağı parayla ülkemizde öğrenim gören yoksul öğrencilerimiz için burs verse. Daha uygun olmaz mı?' Hacı yurttaşımızla enstitülü yurttaşımız yakın akraba, belirtmek isterim. Almanya'da çalışan yurttaşımızın parasını Türkiye'de kullanması daha uygun olur yanıtı duyuluyor. Fakat akraba hacı bir ay için Arabistan'a yine gidiyor. Çünkü kendisine Arabistan'da bir ay ibadetin çok daha makbul olduğu fikri aşılanmış. 


Şimdi ülkemizde şu olguyu gözlemliyoruz. İmam arkadaşlarımızın imamlıktan öte kendilerine yeni bir görev üstlenmişler; yurttaşlarımızı umre ziyaretine götürmek. Yirmi beş otuz kişilik bir kafile oluşturduklarında ziyaret gerçekleştiriliyor. Sık sık bu uygulama tekrarlanıyor. İmamlar kafile başkanı oluyorlar. Bu iş için güzel de bir ücret alıyorlar. Tabi her yıl ülkemizden binlerce kişi umre ziyareti yapıyor. Suudi Arabistan'ın bütçesinin zenginleşmesine katkı sağlanıyor. Suudiler bu paraları en çok nereye harcıyor? Bu zengin Arap kardeşlerimiz Amerikan Silah sanayinin en birinci müşterisi yer karamızda. Silah sanayisi semiriyor yıllar içinde. 
Bizleri üzen çeşitli terör örgütlerinin silahlarının çoğu bu gün Amerika Birleşik devletlerinde imal ediliyor. Demek ki, dinimizce zorunlu olmayan umre ziyaretleri için harcanan paralarla asker ve polislerimizi şehit eden silahların imalı içinde bir miktar katkı veriliyor.


Orta Çağ Avrupa'sında cahil halka affedilme sertifikası Endüljans satmakla papalar zevk ve lüks yaşamaları için gelir elde etmişler dedik yazımızın başında. Günümüzde din görevlilerinin kendilerine yolluk edinme ve de bilerek ya da bilmeyerek silah sanayilerine finans sağlamalarına neden olan umre için halkımızı yönlendirmelerini nasıl yorumlamalı!

 

( Para Silah Umre başlıklı yazı sahara tarafından 24.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.