Şairin yüreğine dizeler düşmeye görsün. Vakti, saati yoktur bu işin. Bazen bir otobüste yolculuk yaparken, bazen bir arkadaşınla sohbet esnasında, bazen gece yarısı gelir ilhamlar ve esin hanımlar... O an da yazdın yazdın benim gibi hafızan zayıfsa uçuverir dizeler.

 

Büyük şairlerin bazı şiirlerine bazı kelimeler, bazı cümleler yıllar sonra girmiştir. Hayatlarını incelerseniz göreceksiniz. Mısra'nın sonuna yazacağı o bir kelime için günlerce düşünür insan. Şiire yeni başlayan arkadaşlar, bunu yıllar ilerledikçe gözlemliyeceklerdir diye düşünüyorum.

 

Kimi zaman uçan bir kuştan ilham alır şair. Kimi zaman kırda ki bir kelebekten. Kimi zaman masumane bir şekilde, savaşta ölen, yitip giden çocukların acısı düşer şairin yüreğine, hisseder o acıyı yüreğinin tam orta yerinde, sızlar yüreği, sızlar hem ruhu hem de bedeni, yazmasa olmaz. Duyurmalıdır herkese, acıları... 

 

Gece tatlı uykumdan uyanıp çok kere bir şeyler karalamışımdır kendimdem bilirim. Saate hiç bakmam o sırada... Kimi zaman 0.3.30 dur zaman kiminde de 04.45 dir... O kafada ki düşünceler mutlaka kaleme alınacaktır, zaman kavramı yiter gider orada. Bir kalem, bir ufacık kağıt parçasının üstüne çiziktirilen dizelerin kıymeti olsun olmasın, onu düşünmez şair. Yazmak o an da kendi ile hesaplaşmak belki, kendini aşmak, yokluktan çokluğa doğru bir hareket... Uyku kardeş mecburdur kendi köşesine çekilip de bekleyecektir mutlaka şairi...

 

Bir de ilham ve esin hanımlar geldiğinde yanınızda kalem ve kağıdınız yoksa, işte en hüzünlü durumda budur. Yana yakıla birilerinden kalem ve kağıt aramaya çıkarsınız. ‘’Hey kardeş ilham geldi ver şu kalemini de bir cep defterinden bir kaç sayfa kopar da ver bana’’ diyemez insan, diyemezsiniz, sıkılırsınız söylemeye... İnsanın çok sevdiği şiirler vardır. Çok da değildir belki bunların sayısı, hem kendi yazdıklarından hem de başka başka şairlerinkinden, döner döner okursunuz zaman zaman... Okuduğunuz herhangi bir şiirden bir mısra cımbızlar ve onu kendi benliğinizde, ruhunuzda büyütür ve değişik, çok farklı bir şiire ulaşırsınız. Şiir okumaktan ve yazmaktan sakın bıkmayın. Şairler dünyaya güzellikler katmak, insanı insan yapmak için, bizim için çabalar dururlar bıkmadan usanmadan... Onun için diyorum ki; şiir sanatını sakın yabana atmayın, her zaman da yanınızda ufak bir defteriniz olsun... Sevgi ve saygılarımla... 

( Şiirin Saati Yoktur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.