Heyoooo! ne mutluyum, ne mutlu... Niye ki ne diye hemen soracaksınız, olsun sorun, ben de cevaplayayım. Türk Siyasi Hayatının seksen yedinci partisi kurulmuş Meral Hanımın başkanlığında... Darısı seksensekizincinin başına... Doksan dört yıllık cumhuriyet tarihinde seksen yedi parti, hem çok da sayılmaz. Ortalama her yıl bir parti kurulmuş cumhuriyetten beri... Keşke yüz seksen, iki yüz seksen, beş yüz seksen olsaydı bu rakam. Demokrasimizin gülleri onlar...


Parti var, parti var. Çay partisi var, kadınların kendi aralarında birbirlerine verdikleri lüks yerlerde partiler var. Parti malı sigaralar var. Parti Sözcüsü var, Parti Gözcüsü var. Parti ile ilgili ne ararsan var bu memlekette, derde devadan gayrı...


Bu seksenyedi parti içinde iktidar olanları sayarsanız iki elin parmaklarını da geçmez. Seksen yedi den on çıkarırsanız geriye yetmiş yedi kalır ki bu geriye kalan yetmiş yedinin ise herhangi bir etkisi yok Türk Siyasi Hayatına...(Her ne kadar kendileri öyle düşünmese de) Laf olsun torba dolsun diye siyaset sahnesinde yer almışlar. Ama yabana da atmayın sakın bu siyasi partileri...


Siyasi partilerin, hele de iktidara gelme şansı olmayan siyasi partilerinde aslına bakarsanız memlekete faydaları çok. Nasıl mı, bunu irdeleyelim biraz. Bir kere bir çok il ve ilçe de bina satın alıyorlar ya da kiralıyorlar. O binalarda çalışan hizmetlilere haliyle belli bir maaş ödüyorlar. Seçim zamanlarında iktidara gelme şansların olmasa bile, afiş bastırıyorlar, pankart hazırlıyorlar, konferanslar düzenliyorlar, seçim çalışmaları için araba kiralıyorlar. Bütçeden az ya da çok belli miktar yardım alıyorlar... Bunların hepsi sonuçta ekonomik olarak bir katma değer yaratıyor. İktidara gelmeseler de ekonomiye katkı yapıyorlar belirli zamanlarda...


Siyaset, eğer ki hakkını vererek yapılır ise halka hizmet sanatıdır da aynı zamanda. Lakin yolsuzluklara ve ahlaksızlıklara da bulaşırsa siyasiler o zaman da milletin gönlünde ve vicdanında da gereken mahkumiyeti alıp sitayiş ile nefret ile anılacaklardır... Yaşayarak göreceğiz daha çok siyasi partiler kurulur, çokları da kapısına kilit vurur. Ak koyun kara koyun ise hepinizin bildiği gibi seçim sandığında belli olur. Sevgiler ve saygılar... 

( Darısı Seksensekizincinin Başına başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.