Bizim ülkemizde insanlarımızın en çok ilgilendiği spor hepinizin de malumudur ki ne güreş, ne basketbol, ne de atletizm, varsa yoksa futbol. Ta altmışlı yılların başından beri futbol ile yatar futbol ile kalkarız. Kimler geldi kimler geçti bu elli küsur sene de. Metin Oktaylar, Can Bartular, Lefter'ler, Cemiller, Yasinler. Saysanız daha bir dolu isim çıkar karşınıza. Ben de çocukken Fenerbahçe taraftarıydım daha sonra nasıl oldu anımsamıyorum bir şekilde Cimbom'a transfer oldum bir arkadaşımın ısrarı ile.


Eski zamanlarda hep radyodan dinlerdik lig maçlarını sonra akşamları özet görüntülerini seyrederdik. Benim kadim dostum lokantacı Uğur da oldum olası Fenerlidir. Benim de onun da fazla fanatikliğimiz olmasa da birbirimizi kızdırmaya bayılırız. O çok iddiaya girmeyi severse de ben çoğu zaman iddiadan kaçarım. Bir sebebi yok bana kumar gibi gelir belki de ondan. Kolasına bile girmem iddiaya Uğur ile o da haliyle bu duruma sinir olur. ''Gel oğlum ısmarlayayım ne istiyorsan'' derim, onu da o kabul etmez. ''Yok ağabey Fener Cimbomu yensin ben de seni, öyle içerim kolanı.'' der. Ben de ''Sen bilirsin koçum teklif var ısrar yok.'' derim...


Bazı boş zamanlarımızda karşılıklı spor beyin fırtınası yaparız. Fikirlerimizi birbirimize aktarırız. Tabi kendi takımlarımızı az çok ön plana çıkartarak olur bu beyin fırtınaları. Biz şu tarihte şunu yaptıydık, siz şu tarihte şunları şunları yapmıştınız şeklinde kendini övme ve yüceltme durumları diyelim bunun adına...


- Uğurcum biz ta yetmişli yıllarda İngiliz Hoca Brian Börch zamanında üç sene üst üste hem de şampiyon olduk biliyor musun?
- Ne yapalım ağabey biz de sizi bir tarihte altı sıfır yenmiştik sen de onu biliyor musun?

Bu tartışmalar sırasında kimiz zaman konuşmalar nefes bile almadan gelişir...

- Sen onu geç dostum bir tarihte biz sizi yedi kişi ile yedi sıfır yenmişiz haberin var mı?
- Ooo ona bakarsan biz size dokuz çekmişiz bir tarihte onu niye söylemiyorsun?
- Dokuz çektiniz de oğlum o zaman daha cumhuriyet bile kurulmamıştı padişahlık vardı memlekette padişahlık.
- Biz bir kere Kurtuluş Savaşında müthiş destek verdik ordumuza
- Biz de verdik oğlum bizim elimiz armut mu topluyordu siz destek verirken.
- Bizim Fenerliler kaç bin tane silah kaçırmışlar Anadolu'ya sen biliyor musun
- Oğlum bizimkiler de üç beş cephaneliği havaya uçurmuşlar onu niye söylemiyorsun?

Bir ara soluklanırız Uğur kardeşim ile sonra tartışmaya aynı hızla devam...

- Bir gün herkes Fenerbahçeli olacak ama ha onu söyleyeyim.
- Ya Uğurcuğum bırak böyle hayali, ütopik şeyleri. Düşün herkes Fenerbahçeli olsa ne tadı ne tuzu olur sporun ve futbolun.
- Bizim stadı nasıl yaptı bizim başkan para basıyor vallahi para basıyor.
- Bizim stat da fena değil Uğurcum. Ne fark eder ha sizin stat ha bizim stat sonunda Türk futbolu kazanacak değil mi ama?
- Orası öyle tabi ki.

Bu arada Beşiktaşlı kardeşim çaycı Erkan girer bulunduğumuz yere.

- Ya neyi tartışıyorsunuz ağabeylerim siz Kartal'dan büyüğü var mı?


Uğur ve ben ilk şaşkınlığı atlattıktan sonra Erkan'a hücuma geçeriz.


- Ya bırak Erkan ne Kartal'ı oğlum üç dört senedir esaminiz bile okunmuyor.
- Olsun ağabeycim toparlanırız kısa zamanda biz arabacı takımıyız şerbetliyiz bize bir şey olmaz.
- Ahmet ağabey doğru söylüyor Erkan Fener ile Cimbom varken sen hele uzak dur bizlerden, seni gidi arabacı takımının taraftarı.
- Ama ağabey biz de çok centilmen takımızdır ha Kara Kartal olarak bak gör ileri ki senelerde sizi nasıl sollayacağız aha da şuraya yazıyorum.
- Yazma birader yazma bir tarafa. Gelen giden de hep buralara yazıyor sonra sil sil geçmiyor bu ne yahu!
- Yazıyoruz dediysek kurşun kalem ile ağabey silersin geçer ne tantana yapıyorsun.

Bu arada çaycı Erkan Çıkar. Tartışma tekrar Fener Cimbom üzerine döner.

- Uğurcum bayan basketbolda nasıl götürdük sizi ama.
- Ne var ağabey biz de sizi erkek basketbolda götürmedik mi?
- O erkek öbürü bayan oğlum
- Ne fark eder ağabey ikisinde de kupa vermiyorlar mı?
- Haklısın


Yavaş yavaş tartışma kızışır çığırından çıkar...


- Biz cumhuriyetten önce bile vardık
- Biz de vardık ağabey iki sene sonrada biz kurulmuşuz
- Üçüncü Abdülhamit'i bile gördük biz birader
- İkinci Abdülhamit olmasın ikiden sonra yok da Abdülhamit
- İttihat ve Terakkiyi gördük
- İyi biz görmedik mi ?
- Sümerbank'ın açılışında biz vardık
- Ne güzel
- Bitmez dostum bu tartışma bitmez
- Evet ağabey en iyisi hem sporda hem taraftarlıkta barış ve kardeşliğimizi devam ettirmek. Ezeli rakip ebedi dost kalmak her şey Türkiye için olsun...


İşte böyle bizim bu ülke de sporu sadece futbol zannediyor arkadaşlar. Fanatikliğin de lüzumu yok aslında eğlenmeye ve zevk almaya bakmalı gerisi hikâye. Uğur ile dostça ayrılırız... 

( Sen Fenerli Ben Cimbomlu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.