Bir çok genç arkadaşım kalem oynatıyor gerek şiir gerekse düz yazı olarak sitelerde ve bir dolu edebiyat ortamlarında... Bir çoklarının basılmış kitapları var şair, yazar olarak. Çeşitli şehirlerde ki kitap fuarlarına imza günlerine katılıyorlar. Az ya da çok okurları takipçileri var. Bu iş, yazı yazmak gerçekten çok sabır da isteyen meşakkatli bir eylemdir... Hani derler ya ''Sabırla koruk üzüm olurmuş.'' O hesap bizimkisi de...


Yazan arkadaşlarım, kendi bilgisi ile doğru orantılı olarak, okuyorlar, yazıyorlar. Aralarında çok yeteneklileri olduğu gibi, laf olsun torba dolsun diye yazanlarından tutunda, arkadaş bulmak için yazıp çizenlerine kadar her çeşit yazar ve şair adayı da var. Bilsinler ki yazmak soylu bir eylemdir. Asla hafife alınmamalıdır. Yazmak kendini aşmaktır, bazı zaman vatan sevgisi ile insan sevgisi ile coşmaktır, kimi zaman yatağından seller gibi taşmaktır... Bazen bir köy meydanında yanakları al al bir kızın başında ki yaşmaktır, siz onu yazıp da yaşatırsınız, ölümsüz kılarsınız hem kızı, hem de başında ki yaşmağı...


Yazı yazmak okumak ile beraber yürütüldüğü zaman daha da bir güzel eyleme dönüşüyor mutlaka. Bir yazarı okumak, onun hayatına balıklama, sorgusuz sualsiz dalmaktır da aynı zamanda. Çoğu zaman büyük yazarlar eserlerinde kendilerinden de bahsederler, yaşadıklarını, hayattan özümsediklerini eserlerine aktarırlar. Genç arkadaşlar hangi tür yazıyorsanız yazın... Şiir mi, makale mi, hikaye mi, deneme mi? Belki de bunların hepsinde birden de kalem oynatıyorsanız, mutlaka o edebi türün ileri gelen tanınmış yazarlarının kitaplarını okuyun. Beyniniz her bilgi ile dolduğunda da parıl parıl parlayacak ve o parıltıyı sizler daha sonra çevrenizdekilere bir ayna gibi akis ettireceksiniz, bunu unutmayın sakın...


Değişik şairleri ve yazarları okumadan yazmaya çalışırsanız hem şiirde hem de nesirde belli bir ilerleme sağlayamadığınız gibi konu çeşitliliği ve derinliği de elde edemezsiniz bir iki konunun etrafında döner durursunuz dolap beygiri gibi... Bu da zamanla okunma oranlarınızın ve takipçilerinizinde azalmasına yol açacaktır mutlaka... Honor'e De Balzac ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.'' demiştir...


Okuyan ana babalar, mutlaka çocuklarınıza ilkokul sıralarında okuma alışkanlığını kazandırın. İnsanlarımızın ve milletimizin bütün kurtuluşu, bütün geleceği buna bağlı unutmayın. Çok küçük yaşlarda kitap okumaya alışan çocuklarınızın beyni bilgi ve kültür ile dolduğu zaman bir şeyler yazıp çizmeye başlayacaklardır ileri ki zamanlarda... Onların içinden çıkacak iyi öykücüler, şairler, denemeciler mutlaka edebiyat dünyamızda ki yerini alacaktır...


Sizler, bizler yazdığımız zaman insanlara bir şeyler verebiliyorsak, inanın bu maddi kazançtan çok daha önemlidir... Bunun verdiği iç huzuru ve manevi doygunluk, o yazdığınız kitabın size getirdiği maddi kazancın yanında lafı bile edilmeyecek bir konudur. Okuduğunuz zaman gözleriniz yorulsa da beyniniz ve ruhunuz azami derecede dinlenecek ve doyurulmuş olacaktır... Genç arkadaşlar okuyun ki daha çok yazasınız. Okuyun ki siz bize lazımsınız... Hepinize sevgi ve saygılar... 

( Okudukça Daha Çok Yazarsınız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.