Ne de güzel bir besindir dondurma, soğuk da olsa yüreğimize sıcaklık verir. Sevmeyeniniz var mı; hele hele de sevmeyen çocuk? Hiç sanmıyorum. Yalayıp yutarlar o güzelim mini mini erkek, kız çocukları... Külahlısı var, paket olarak satılanı var, kase de olanı var... Bebeler gördüğü zaman dayanamazlar, annelerinin, babalarının eteklerinden ellerinden çekiştirip dururlar, babacım, alsana alsana diye tuttururlar...


Bu gün gıda piyasasında dondurma üreten bir dolu kuruluş var. Tabi ayrıca pastahanelerde üretilen dondurmalar var. Hanımların az da olsa evlerde çocuklarına yaptıkları dondurmalar var... Bu eylemlerin hepsi ekonomiye belli bir katkı sağlıyor... Siz dondurmayı mideye götürüyorsunuz, ülke kazanıyor. Dondurmanın en büyük ham maddesi süt tabi, bunun yanında meyveli dondurma yaparken de haliyle onların özlerinden gerekli... Süt içinde inek, keçi ve koyunlara müracaat ediyoruz. Çiftçimiz, köylümüz de kazanıyor...


Dondurmanızı aldınız başladınız bir yaz günü sokakta yalamaya... Güzel ve çekici bir besin olduğundan, mutlaka sizi görenlerinde canı çekecektir. Hemen onlarda en yakında ki dondurmacıya damlayacaklar çoluk çocuk, birer tane de onlara... Dikkat edin yalnız, dondurmanın üstüne çok soğuk su içmeyin, boğazlarınız kötü olur... Lakin onun da doktorlara faydası var, hemen en yakın sağlık ocağına doğru direksiyonu kırarsınız değil mi? Doktor ilaç yazacak, haliyle gidip eczaneden de ilaç alacaksınız, katkıyı görüyor musunuz? Dondurma sizi hasta ettiği zaman bile ekonomiye katkı yapıyor...


Çok fazla müptelası olur da fazla tüketirseniz bu seferde kilo probleminiz çıkar, hadi bakalım doooğru kilo vermek için diyetisyenlerin yolunu tutun. Siz kilo alın diyetisyenler para kazansın, onlarda aç mı kalacak? Bakın size zarar verirken bile ekonomiye bir şekilde katkı yapıyor dondurma... Baktınız diyetisyen ile kilo vermekte zorlanıyorsunuz, o zamanda spor salonları ne güne duruyor?


Dondurmanın ekonomiye katkıları biter mi? Çocuklarınız yerken çoğunlukla dikkatsizdirler, bir çoğu elbisesine damlatır. Anne gördü mü şalterleri atar, çocuğa bir hafif kızma, sonra üstünü başını çıkartıp doğru çamaşır makinesine... Deterjan gider, elektrik gider...


Bundan otuz kırk sene önce bizim çocukluğumuzda sadece pastahanelerde, yazın üretilirdi, şimdilerde ise külahlı ve paket olarak dondurma üreten onlarca firma var memlekette... Kışın bile kendinize güveniyorsanız ben hasta olmam diye, yiyebilirsiniz... Çok iştahlı yeseniz de üstüne soğuk su içmediniz mi mesele yok... Bir de çok hızlı yememeye gayret gösterin, o da çok zararlı... Sevdalının birisi de kız arkadaşına yazmış ''Dondurma Kadar Tatlısın Ama Bir O kadar da Soğuksun Be Güzelim.'' Siz dondurmayı soğuk yiyin ama yine de sıcak kanlı olmaya gayret gösterin... 

( Dondurmanın Ekonomimize Katkıları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.