1-“Güzele bakmak sevaptır” değil, “Güzel bakmak sevaptır” Şeklindedir.
2-“Azimle sıçan duvarı deler” değil, “Azimli sıçan duvarı deler” Şeklindedir.
3-“Göz var, nizam var” değil, “Göz var izan var” Şeklindedir.
(İzan: anlayış, anlama yeteneği, Nizam: kural, düzen)
4 -“Eşek hoşaftan ne anlar” değil, “Eşek hoş laftan ne anlar” Şeklindedir.
5- “Aptala malum olurmuş” değil, “Abdala malum olurmuş” Şeklindedir.
(Aptal: Alık, Abdal: Derviş)
6-“Kısa kes, Aydın havası olsun” değil, “Kısa kes, Aydın abası olsun” Şeklindedir.
7-“Su uyur düşman uyumaz” değil, Sü uyur, düşman uyumaz” Şeklindedir. 
(Sü: Asker) 
8-“Saatler olsun” değil, “Sıhhatler olsun” Şeklindedir.
9-“Su küçüğün, söz büyüğün” değil, “Sus küçüğün, söz büyüğün” Şeklindedir.
10-“Elinin körü” değil, “Ölünün körü” Şeklindedir. (Kör: Mezar, gömüt)
11- (Öldü manasına) “Sıfırı tüketmek” değil, “Zafiri tüketmek” Şeklindedir. (Zafir: Soluk)
12-“Eni konu” değil, “Önü sonu” Şeklindedir. Belki de "eni boyu" demek daha doğrudur. (Bir de "ine kona" deyimi vardır; işi acele etmeden yapma eylemini ifade eder)
***
Muharrem Soyek
( Yanlış Bildiğim Deyimler başlıklı yazı M. Soyek tarafından 6.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.