Bazı yazılar vardır,güncelleşme ihtiyacı duyar.Bu yazılarımdan biri.Atatürk'e şapka yapan Cemal usta ile ilgili yazım.
Akşama doğru bir adam dikkatle iş yerime bakıyordu.Sonra biraz tereddütle içeri girdi.kendini tanıttı.
"Benim babamda şapkacıydı,sizide görünce merak ettim tanışmak istedim"diye sorunca babasının kim olduğunu sordum."Babam rahmetli Cemal Usta dedi"Atatürk'e şapka yapan mı diye sorunca aldığım cevap Cemal usta oldu.Keyifli bir sohbet başladı.Bende merak ediyordum Cemal Usta'yı .
Öğrendiğim kadarıyla ölene kadar şapka imalatına devam etmiş.Hatta şapkalar yarım kalmış.Başka bir usta tamamlamış.Bu bütün sanat severlerin kaderi.Ölmeyecek gibi çalışmak,işleri bir türlü tasfiye edememek.İlk eden bu hatıra ile yeni bilgiler mutlu etmişti beni.

Yazımın güncellenmeden yazılmış hali ile yeniden okuyalım:

Atatürk ile ilgili hatıralar çok.Ama bugün ilk defa yazıya alınmamış bir hatırayı anlatacağım.Atatürk Kayseri'ye dört defa gelir.Son gelişinde Kayseri'de ilk sanayi hamleleri başlar,Atatürk bunları yerinde görür.

Benin anlatacağım hatıra Kasket ile ilgili.Benim hala yapmakta olduğum işim kasket imalatcılığı.Bu iş benim baba mesleği.
Atatürk'ün Kayseri'ye son geliş tarihi 1934.

Şapka devriminden yedi yıl sonra Atatürk'ün Kayseri'ye gelişi sebebiyle O na nasıl bir hediye verelim diye Ogünün valisini bir telaş alır.O na bir kasket hediye edelim diye karar verirler.O günlerde Kayseri'de sadece Cemal usta vardır.

Cemal ustaya sipariş verilir.O da heyecan içinde yapmaya çalışır.Atatürk'e kendi yaptığı kasketi kendi sunar.Atatürk inceler giyer ve kendisine sorar;
-"senin ustan varmı?
"Cemal usta ben kendi kendime öğrendim ve yaptım "der.

Ataürk ,Cemal ustaya bir miktar para verir.
-Bunu kendine sermaye yap diye de öğüt verir.

Yıllar sonra Yolları Yallova'da ki termal de yolları kesişir.

Atatürk uzaktan seslenir!

-Şapkacı gel buraya gel,O kadar güçlü hafıza ,kısa süreli de olsa gördüğü insanları hatırlası,insanımıza ne kadar çok değer verdiğini gösteriyor.

Cemal Usta da mesleğini geliştirdiğini anlatır,O bu işine 1980 li yıllara kadar devam eder.Mesleğimizde ustalar kendilerini öğerken hep CEMAL Ustayı milat olarak alırlar.
O artık bir efsane mesleğinde.
Cemal Usta Atatürk'e şapka yapmış adam!
( Atatürk Ve Şapkacı Cemal Usta Hatırası başlıklı yazı M.Filizman tarafından 9.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.