Siz de kış gelmeden daha ne büyük slalomu ne küçük slalomu diyorsunuz değil mi? Bu bahsettiğim slalomcular kayak pistlerinde değil de karayollarında slalom yapan arkadaşlar. Ben dâhil birçok vatandaştan sunturlu küfürleri yemelerine rağmen bana mısın demiyorlar her nedense. Oysa bilen birileri tarafından belirlenmiş trafik kuralları var. Nedir efendim bunlar? Yerleşim yerlerinden elli ya da altmış her ne ise o süratte geçilecek. Duble yollarda belli süratte, otobanlarda belli sürat de gidilecek. Bazılarınızdan kulağıma şöyle sesler geliyor. ''Almanya'da, İngiltere'de hız limitleri çok daha yüksek biz de niye bu kadar düşük.'' diye soranlar olabilir. Biz de onlara deriz ki her ülkenin şartları ve çift yolları, otobanları farklı farklı dolayısı ile o ülkenin fiziki ve teknik koşullarına uygun olarak belirlenmektedir hız limitleri. Bizim ülkemizde belirlenen hızın üzerini kaldırmıyor yollarımız demek ki...

Akşam saati gayet mütevazı bir şekilde evimize doğru söz temsili D-100 karayolunda gidiyoruz. Hem sohbet ediyoruz havadan sudan, hem seyahat. Tam o sırada yanınızdan jet hızı ile bir binek araba geçiyor, peşine bir daha bir daha. Yol kalabalık, hatta kalabalık kelimesi bile hafif kalır ana baba, dayı amca, teyze hala günü. Adamlar bizi zorla günaha sokuyor. Ağza alınmayacak küfürlerin bini bir para artık. Ya kardeşim hadi beni geçtin, önde ki beş on arabayı da geçtin, daha önünde yüzlerce araba var arkadaşım.

Hepsini yandan göz ucu ile süzüyorum. Gençten bebeler çoğu. Büyük ihtimalle baba parası ile o arabalara binen çocuklar. Kimseye kızmıyorum baba parası ile arabaya biniyor diye, ama insanda malını biraz kıymetli kullanır değil mi? Muhtemelen yanlarında kız arkadaşları oluyor. Artık ona mı hava atıyorlar, yoksa yavaş giden bizlere mi anlaması çok zor.

Ara sıra şehirlerarası yollarda da denk geliyor böyle fevri davrananlar. Sen yola kaptırmışsın doksan yüz işte ne ise gidiyorsun sakin bir şekilde. Adam yanından cuvvvv diye bir geçiyor, göz açıp kapayıncaya kadar kaybolup gidiyor. Arkadaşlar üç yüz elli kilometrelik bir yolda yüz altmış yüz yetmiş ile gitmek ile doksan yüz ile gitmek arasında varış yerine ulaşmanızda kırk beş dakika veya bir saat fark eder. Bir saat geç gidersiniz varacağınız yere ama sağlam gidersiniz...

Bazen arabaların arkasında görüyorum ilginç yazılar. Bunlarda kesinkes artık yasaklanmıştır bilesiniz. Dikkat dağıtıp kazalara sebep olmaktadırlar. Arabasının arkasına ''Tek rakibim Türk Hava Yolları''yazan bir trafik magandasından insan hayatına ve trafiğe dair ne bekleyebilirsiniz. En derin sevgi ve saygılarımla yine...

( Büyük Slalom Küçük Slalom başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.