''Türkiye'den İstanbul, Antalya, Edirne ve Artvin, uluslararası araştırma şirketi "Euromonitor İnternational' tarafından hazırlanan, "Dünyada en çok ziyaret edilen 100 kent" sıralamasında yer aldı.'' BASINDAN


Bütün hemşehrilerimde, okumuştur bu haberi, mutlaka gurur duymuştur, duyacaktır da... Ata, baba toprağımız Artvin bir tabiat güzelliği ile donatılmış Yüce Allah tarafından. Yeşilin her tonunu burada, gidenlerin görme imkanı vardır.


Bundan daha güzel bir tanıtım olur mu? Artvin'imizin il merkezinin nüfusu, dışarıdan gelenleri saymazsanız, kimi zaman yirmi beş bin, kimi zaman otuz beş bin civarında değişir. Artvin'imiz de düz, fabrika kurulacak bir alan olmadığından, dışarıya büyük göç verir. Okuma yazma oranında ve üniversite tahsilli insan sayısında Türkiye'nin önde gelen illerindendir güzel yurdumuz. Artvin'in dışında, çoğunluğu Ankara, Bursa ve İstanbul'da olmak üzere, değişik illerde bir milyonun üzerinde Artvinli hemşehrimiz bulundukları şehre ekonomik ve sosyal olarak değer katmaktadırlar...


Londra'da yapılan Dünya Turizm Fuarı çerçevesinde açıklanmış rakamlar bunlar. ''Bu arada rapordaki öngörülere göre de 2020 yılında İstanbul'u 9,5 milyon, Antalya'yı 7 milyon, Edirne'yi 3 milyon ve Artvin'i de 2,8 milyon turistin ziyaret etmesi bekleniyor.''


Hopa'mız ile Arhavi'miz ile Borçka'mız ile Şavşat'ımız ve tabi diğer ilçelerimiz ile insanlarımızla her zaman gurur duyduk, duymaya da devam edeceğiz. Sarp Sınır Kapısından Gürcistan'a da kolayca geçip Gürcistan Şehirlerini de gezebilirsiniz... Burada ki Sınır Kapısından bir çok Gürcü ve değişik ülke vatandaşı da Artvinimizi, diğer illerimizi ziyarete gelmektedir... Turizm halklar arasında bir sıcaklık vesilesi olmaktadır...


Halk Oyunlarımız başta Atabarı olmak üzere ki biz de her zaman gurur vesilesidir, bizzat Gazi Mustafa Kemal Atatürk ekibin içine girip oynamış ve daha önceki adı Ermenibarı olan oyunun adı, kendisinin de izni ile Atabarı olarak değiştirilmiştir... Milli Folklor ekiplerimiz defalarca uluslararası yarışmalarda dereceler almıştır... Garmon'un sesi çoğu zaman Çoruh'un sesine karışır ve coşturur Artvin İnsanını... Bizde çoluk çocuktan ihtiyar dedelere kadar herkes oynar, oynayamayanlar da mutlaka bir çalgı çalar...


Deriner Barajı'da tamamlandıktan sonra Artvin'in ikliminde olumlu değişiklikler de olmuş ve turizm faaliyetleri daha da hızlanmıştır. Çoruh Nehrinde rafting yapılmakta, Deriner Barajı'da her türlü su sporlarına uygun ve her mevsim değişik yerlerden gelen sporcuları ağırlamaktadır... Macahel Yaylasını, Şavşat'ın güzelliklerini, Hopa'da balık tutmayı ve hamsi yemeyi, Yusufeli'nin yaylalarını, Boğa Güreşlerini, Kafkasör Yaylasını hele bir görün de ondan sonra ben buralara daha önce niye gelmedim diye hayıflanın durun. Türk Mizahının büyük ustalarından merhum Nejad Uygur'un bu şiirini de sizlere paylaşıp laflarımızı bağlayalım...



ARTVİNİ GÖRMEDEN ÖLME


En güzel şiirler yazılır, 
Dağlarında Artvinin, 
Şair olası gelir, 
En katı yüreklinin. 

Kaçkar eteklerinde, 
Cıvıl cıvıl kuşları, 
Aşk dansları ederler, 
Delikanlılarıyla kızları. 

Mavisi,yeşili,kırmızısı, 
Yükseklerde beyazı, 
Dört mevsiminde bile, 
Üşütmeyen ayazı. 

Şair yanlış etmiş lafını, 
Ben düzelttim gafını, 
Parisi değil dostum 
Artvin'i görmeden ölme. 


Nejad Uygur 

( Artvine Ne Büyük Gurur Siz De Görmeden Ölmeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.