*** Bir insanın çok az şey bildiğini anladığı döneme ( Yaşlılık ) denir.

*** İnsanın her şeyi biliyorum dediği; kabullenişlerinin en müşkül olduğu döneme ( Gençlik ) denir.

*** Hayat yanılmayı af etmez. Bir şekilde suratınıza çarpar.

*** Bir kez bile ; biriyle paylaştığın sır değildir.

*** Hayrın ve şerrin nereden geldiği malumdur. Güzelliklerde şımarmamak , şerde ise küsmemek prensip ve felsefemiz olmalıdır.

*** En yorucu al.ışkanlık yalancılıktır. Çünkü; bir konuda attığınız yalanı, ileride aynı konuda konuşurken foyanız meydana çıkmasın diye hep aklınızda tutmak zorunda kalırsınız.

*** Sakladığınız, sonra söylerim dediğiniz sevgilerinizi ertelemeyin. Az sonrası olmayabilir ve o sevgi içinizi yakabilir.

*** Önce kendiyle savaşmalı insan.

*** Ah hayat; bir bakmışsın yetişememişsin hayallerine veya bir bakmışsın kalmış geride.

*** Fikren aynı olan insanların birbirlerini geliştirme şansı yoktur.

*** Hayatlar tasarruflu kullanılmalıdır.

*** Karanlığın çöküşüyle başlar düşüncelerimin falakaya yatışı ve devam eder gece boyu.

*** Varlığımız asla kendi elimizde değildir. Bizler Allah'ın dilemesiyle olan ve yaşayanlarız.

*** Gönlümün hücresine hapsettim, sana dair tüm özlerimi. Hadi gel; konuşturalım gözlerimizi.

*** Tesbih edilen sözler; öte alemin kokusunu hissettirirken dünyanın en güzel meyvelerini sunar.

*** Tahmin edilemeyen derinliklerinden avucumuza dökülen serin sular ve açan çiçekler gibidir mana alemi.

*** Haz üzerine kurulu yaşayış tarzı; vaktin acele kullanmasını meydana getirir. Oysa; vakitten alınan pay çoğaltılmalıdır.

*** Hep bir yerlere ve şeylere koşturup yetişme telaşı kendimizi dinleme imkanını yok eder.

 *** Başkalarının sahip olduklarına hasetlik yerine; kendi sahip olduklarımızla mutlu olmak huzur verir

 

 

 

**** Bir şarkı vardır: " Ömrümüzün son demi.. Nasıl geçerse geçsin ! " diye haykıran. Ne olursa olsun; madem son demi ömrün ; istediğine bırakamam, öyle yağma yok. Zaten bu zamana kadar onun istediği gibi geçmedimi ? Bundan sonrası benim istediğim gibi geçmeli. Ne gördük ki şunun şurasında. Şimdi hayatı tasarruflu ve gönlümce yaşama zamanıdır.

**** " Dön de bir bak neler neler bıraktık maziye ! " der ya bir şarkıda. Baktım da hiçbir şey bırakmamışım mazide. Ne varsa toplamışım yaşam heybemde. İçimde ki çocuk bile hala benimle.

( Yaşam Heybemden- 100 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 13.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.