Hani bir türkü de var ya ''Hem okudum hemi de yazdım yalan dünya senden bezdim.'' Okuduk yazdık da bir türlü şu okuma yazma oranımızı yüzde yüze çıkartamadık. Bir de finansal okuryazarlık varmış, onda da çok geri olsak da son zamanlarda biraz artmış bu finansal okur yazarlığımız...

Gelelim Finansal okuryazarlığa, onunda açıklaması kısaca şöyle ''Finansal okuryazarlık, tüketicinin paranın kullanımında ve yönetiminde bilgiyle değerlendirme yapmasını ve finansal araçların seçiminde etkili ve rasyonel kararlar verebilmesini sağlayan yeterlilik düzeyidir. Başka bir ifade ile bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını akıllıca değerlendirme ve bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğidir.''

Hiç anlamadan etmeden borsaya gireriz birçoklarımız sonra da hava alır çıkarız. Büyük paralar ile girmediğiniz zaman borsaya para kazanmanız da zordur derler, bu işi bilenler. Kimi insan kazandığının bir kısmını ya döviz alır, ya altın, biriktirme gayreti içindedir. Kimi de har vurup harman savurur, dünyaya bir daha mı geleceğim sanki düşüncesi içindedir... Tabi bankaya faize yatıranları da unutmamak lazım gelir ki her ne kadar faizler düşmüş olsa da yine de güvenilir bir yatırım aracıdır, banka faizleri... Emlakın da her devirde belli bir kazancın üstünde gelir getiren bir yatırım aracı olduğunu kimse inkar edemez...

Şimdilerde herkes finansal okuryazar. Akrabanıza bile borç vereceğiniz zaman dolara çevirip de öyle veriyorsunuz, sonra dolar olarak alırım diyorsunuz. Bu kadar kırılgan bir ekonomide de bunlar olağan şeyler olarak kabul edilmeli...

Bir araştırmada Türk Halkının % 45 kadarının kazandığından fazlasını harcadığı tespit edilmiş. Bu on dokuz milyon hanenin yüzde elli beş kadarı ise az ya da çok tasarrufu biliyormuş. Tasarruf oranları da günden güne azalıyormuş. Tasarruf ederken şunu unutmamak lazım ''Her çok az dan olur.'' ve tabi atalar sözünü de ekleyelim ''Damlaya damlaya göl olur.'' Ne mutlu finansal okur yazarlığımız artmış, artık sırtımız yere gelmez... 

( Heyoo Mutlu Olalım Finansal Okuryazarlığımız Artmış başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.