''Ölüme dikkatini yitirmiş bir uygarlık içindeyiz. Ölümün yeter bir vaiz olduğunu unutmuş bir uygarlık.''

Sezai Karakoç


Uygarlığımız bin yıllardan beri gelişiyor, gelişirken de hayatını kolaylaştıracak bir takım aletler icat ediyor. Her ne kadar teknolojiyi kullanıp, aletler icat etse de, kendi ırkını yok edecek silahlarda icat etmekten geri kalmıyor insanoğlu... Ta Habil Kabil olayından başlayan birbirini öldürme, yok etme işlemi, şu ihtiyar dünyamızda azalmadan, bilakis çoğalarak devam ediyor. Duracağı da yok gibi görünüyor.


Bakıyorsunuz, bu gün dünyanın en büyük silah şirketleri emperyalist devletlerin topraklarında, çekinmeden, utanmadan, sıkılmadan insanları yok edecek her türlü konvansiyonel ve nükleer silahı üretiyorlar. Fabrikalarında binlerce erkek ve bayan çalışıyor işçi ya da yönetici olarak. Ölüm Fabrikaları da denilebilir bunlara... Bu fabrikalarda silah doğuyor, her doğan silah binlerce can alıyor. Kimi uçak oluyor, kimi tank oluyor, kimi makineli tüfek, kimi el bombası, kimi nükleer bomba, onların her doğumu, insanın ve insanlığın ölümü demek...


Acıma duygusunu yitirmiş bir Batı Uygarlığı ve bu uygarlığa üye on beş yirmi tane ülke kendi çıkarları için, başlarında emperyalist Sam Amca, dünyanın anasını ağlatıyor. Çocukların, kadınların yaşama sevinçlerini ipotek altına alıyor...


Irak'da köpekler ile saldırdığınız mazlumlar. Orta Doğu'da fitne sokup birbirlerine kırdırdığınız halklar. Altın için, petrol için sömürdüğünüz milletler şimdiye kadar, çoluk çocuk, kadın erkek bir çok insanlarını kaybettiler... Evet, Sezai Karakoç üstadın dediği gibi ''Ölüme dikkatini yitirmiş bir uygarlık içindeyiz.'' Vahşiler, caniler, öldürdükleri insanların, Müslümanların üstüne ayaklarını basıp şarap içerken, naralar atıyorlar. Unuttukları bir şey, ölüm onlara da var ''Her Nefis ölümü tadacaktır. Sonra bize döndürüleceksiniz.'' ayeti gereği...


Bir Hadis-i Şerif'de ''Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz, nasıl ölürseniz öyle dirilirsiniz.'' buyuruyor peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. Bu dünyada zalim olarak yaşadıysanız, ahirette de zalim olarak dirileceksiniz unutmayın. Kimseye haksızlık yapılmayacağını da Rabbım bildiriyor o yüce Kur'an da İSRA-71: ''Biz o gün bütün insanları önderleri ile birlikte huzurumuza çağıracağız. Kimin kitabı (amel defteri) sağ taraftan verilirse, onlar kitaplarını sevinerek okurlar ve kıl kadar bir haksızlığa uğramazlar.)'' 


Bir gün mutlaka sizi bulacak ölümü düşünmeden hayatlarını, zamanlarını harman savuran ey gafiller topluluğu, silah şirketlerinin kalın göbekli patronları, yol yakınken kötülükten ve dünyaya kötülük saçmaktan vazgeçin. Hiç acıtmıyor mu içinizi, o denizlerde boğulan mülteci çocuklar, kadınlar... Sizin çocuklarınız sıcacık evlerinde pasta, dondurma yerken Afrika'da açlıktan ölümü bekleyen çocuklar ruhunuzda fırtınalar koparmıyor ise, gidin biraz insanlığınızı sorgulayın derim...


Bir araştırmada savaş için harcanan paraların, insani yardım için harcanan paralardan 130 kat daha fazla olduğu bildirildi... Ne kadar ibretlik bir durum ve gerçekten bir o kadar da vahim. O paralar açlığı yok etmek için kullanılacak olsa, fakirlik ve açlık büyük ölçüde ortadan kalkacak... Hangi kıta da olursa olsun, insanların yüzleri gülecek...


Zaman çok hızlı geçiyor ve tabi o silah şirketlerinin patronları, o katliam emirlerini veren devletlerin başında ki devlet adamları, birçoklarınız yaşlandınız, bir ayağınız çukurda... Bazı eski canilerin ölmeden önce, senelerce süründüğünü, ölmek için o hiç dikkate almadıkları Tanrıya yalvardıklarını mutlaka duymuşsunuzdur. Zamanında sizi terbiye etmeyi beceremeyen ölümden kaçamadınız, şimdi de terbiyenizi ahirette kim bilir kimlere bırakacaksınız, içinde acı olan bir yaşanmışlıkla... 

( Ölüm Terbiye Etmeli Biraz İnsanı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.