Şair önce duygu insanıdır . Yaşı , başı , mesleği her ne olursa olsun . Yüreğindekileri kağıda döker gerek görüyorsa da paylaşım yapar . Bu nedenle de aklına uygun edebiyat sitelerine üye olur ve yazar . Beğenilme , yıldız , böcek alma , güne düşme kaygısı yoktur . Okuyan da kendisini o şiir de bulmuşsa , şiir odur . Güzel şiir derken güzelin tarifini iyi yapmak gerekir . Sahi güzel nedir ?

Sanat ; topluma olumlu bir katkı sağlıyorsa anlam kazanır . Bu da daha çok profesyonellerin işidir . Oysa ; bizler site üyeleri olarak genelde amatör insanlarız . Yazdıklarımızın bir çoğu yürek sesiyken , bazıları da kurgudur . Şiirin edebiyattaki yeri çok açıktır . Edebiyatın esaslı bir koludur . Eğitim ve bilgi de ister . Özellikle hece şiirlerinde o eğitimden yoksun olmak hece , aruz ...v. b . gibi yazmayı zorlaştırır . Belki de imkansız kılar . '' Al eline kalemi , yaz başına geleni '' diyerek şiir yazıldığı var sayılamaz . Leyla ve Mecnun'ları da hafife alamayız . Alabiliyorsak , yıllar öncesinden Fuzuli' nin yazdığı Leyla Vü Mecnun günümüze kadar yansıyabilir miydi . Genel de insana yazdıranın esası da beşeri veya ilahi aşktır . Aşk olmadan şiir nasıl yazılır . Yosun tutmuş , duygudan yoksun bir yürekten ısmarlama birşeyler dökülemez . Hep bu anlamda yazanlar veya yazılanlar okuyucuya fenalık getirdiyse , o yazar ve yazdıkları okunmaz . Olur biter . Asl olan bir arkadaşımız ve sayın Efiloğlu' nun dediği gibi doğru yazımdır . Doğruluğundan emin olunmayan kelimelerin cümleler de yer almamasına özen göstermektir . Bu durumdaki şiir ve yazıların yıldız alma , güne düşme ihtimali olmayacağı belirtilmesine rağmen ; içinde pekçok yazım hatası bulunan yazıların güne geldiği açık ve sıkça görülen durumdur . 

Söz konusu arkadaşımızın yazısında da olduğu gibi . Hatta ki yazısının başlığında bile , yazım hatası bulunan bir şiir güne düşmektedir . Bu durum , okuyucuyu da tereddüte düşürür . O kelimenin doğrusu bu mudur acaba diyerek . Otoritenin gözünden kaçsa dahi , altına yorum yazan pekçok değerli arkadaşımız '' güzeldi , tebrikler '' diyerek geçiştirmiştir . Kişinin incineceği düşünülerek yorumlara ,  yazılmasa dahi o arkadaşımıza mesajdan ulaşılarak , hatalı kısmın düzeltilmesi esastır . Örneklerden bir tanesi ''itaf '' değil '' ithaf'' dır . Unutulmamalı ki ''bu dil ağzımda annemin sütüdür '' diyen edebi üstadın mirasçılarıyız . Yazılarımızı aceleye getirmeden , kontrol ederek siteye asarsak , muhtemel yanlışlıkların da önüne geçmiş ve okuyucuya da doğru bilgi aktarmış olunur . Yoksa şiirin güzelliği , çirkinliği başka bir konu . Kime güzel , ölçü ne ? Yazarken ; hemen elimizin altında T.D.K rumunun sözlüğü ve yazım kılavuzu bulundurulması zorunludur . Klavye hatası diyerek geçiştirilemez . Ayrıca aramızda edebiyat ve türkçe öğretmenlerinin bulunduğu bildiğimiz gerçeklerdir . Bu anlamda o arkadaşlarımızın yorumlarda  yazacakları da önem arzetmektedir . Buna paralel olarak sitemizin üyelerinden Sayın Ülkü Ahiska Hanımın ; Yıllar önce bir sitede yazdığı'' Noktalamalar , yazım kuralları '' Şeklindeki yazısını keşke burada yeniden görebilsek ve yararlanabilsek . Bizim gibilere ışık olacaktır . 

Yazılarımız , siteye verdiğimiz emekle değil , yazılıp okunduğu şekle göre değerlendirilmelidir . Bilinen çok ümlü bir şairimiz siteye bir kere girse ve bir şiir assa sitemize emek vermiyor diye bu şiire yıldız vermemek veya güne düşürmemek , bu şiir hak etmiyor demek uygunmudur . Mesele ; şiir ve yazının değerlendirilmesidir . Kişinin siteye emeği değil .

Hem adaletten bahsedip , hemde teşvik amaçlı diyerek yazıyı yıldızlamak hak eden şiire karşı bir haksızlık değil midir ? Kişinin 100 yazısı varken , profil altındaki 4 veya 5 yıldız yer alıyorsa , yüzlerce şiiri bulunanların 2 veya 3 yıldızla sabit kalmalarında da kıstas nedir . 

İyi niyetinden asla şüphe etmediğimiz , site yönetimi ve seçki kurulumuzun gayret ve çabalarını biliyorum . Bu nedenle de kendilerini kutlarım .

Sayfalara dökülenler yürek sesimizdir . Beğenilir veya beğenilmez . Kişiye göre de değişir . Yıldız ve güne düşmeyi beklemeden şiir ve yazılarımızı türkçemizi incitmeden , doğru yazmamız esas olmalıdır . Bu vesileyle ; yazan arkadaşlarımızın ilhamlarının bol olmasını diler , saygılarımı sunarım ...


Refik
19 . 11 . 2017
İstanbul



( Yıldızlı Yıldızsız Günün Seçkisi başlıklı yazı keskin2011 tarafından 19.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.