Oldum olası gençlikten beri balık dutmayı severik. Bizim köyün edrafı da mübarek ırmak, gölet dolu, buralarda balıkçı olmaacanda ne olcan. Kara avı yapacak halımız yoh, hemide ırabbımız, balık avısını mubah, kara avısınıda yassah etmiş zannımca hemşehrim. Tuttuğun balığı görmüyon ki gardaşım, o da seni görmüyo deel mi?


Bahar gelmiş, köyün İhtiyar Heyeti'sinin, en ihtiyarı Müslüm Emmi, türkü çığırıyor gaavede''Nisan mayıs ayları, gevşer gönül yayları, çayır çimen bekliyor, bayanlarla bayları''Heyetin gaavenin öbür ihtiyarlarıda, arada algış dutuyo Müslüm Emmi'ye; Emmi'nin de geyfine diyecek yok, güp şeker gibi dört köşe anasını satayım...


Gaaveye bir hışımınan girdim. İhtiyarlar beni bek bi sevee, emme seveede belli etmezler. Lapogilin Aaamet derler baa lapo bizim lagap, öyle gelmiş öyle gidiveriyo işte. Ne dimekse? Kimi deyo ''Güçlü guvvetli''demek. Kimi deyo''Ööle deel bulaşkan'' demek. Ben de bilmeyon ne demek. Sorana da ''Sen ne gada bileyon ben de o gada''diyom...


Gençlerden argadaşlar, okey mokey oynayo gaavede''Galgın len dedim balığa gedeyoz, bur da pinekleecenize sitiresimizi atalım oolum''. Hepisi argadaşım. Bizim Hesebeselerin Osman, Coruların Murat lan oğlu Tolga, Karaların Muzaffer hemen zıpladılar''Abi sen ne dedinde biz hayır dedik, gökten ne yağdıda yer gabul etmedi''. Sözleştik sabahın beşinde, köyümüzün on kilometre yakınında ki ırmağa gideceyik. Saatlerimizi gurduk ahşamdan. Sezonu yarın açıyooz, bir helecan bir helecan, yürekler kelebek misali sorma gitsin...



Gece hanıma dedim''Ben ayrı yatayon, sabah erken kalkçez, seni uyandırmayam''İsterse itiraz etsin. Sabahınan sözleştiğimiz gibi kalktık. Havada bir soğuk bir soğuk ki, sanırsın gutuplarda ayran içeyoz, o derece. Tıngır mıngır tomofilinen vardık neysem. Uzaktan balıklara ''selamın aleyküm''dedim heç cevap vermedilee, içimden''Ülen dedim ben size gösteririm birazdan''.


Bizim Hesebeselerin Osman saftır biraz amma yine de iyi çocuktur.''Len dedim Osman, şu ilerde hamsi de çıkıyormuş''Bu hemen lafın üstüne lap diye atladı''Hamsi burda olmaz aabi, karadeniz balığı o karadeniz''ben de cevap hazır.''Hadi len dedim, geçen internette bile çıktıydı, tatlı suda yaşayan hamside üretmişler''bu yine itiraz mitiraz uzatmayalım''tamam len dedim şaka yaptıydım zaten.''


Ollum dedim donacağız çay may yohmu? Coruların Murat''Var abi olmaz mı, ama sallama çay''dedi. Ben yine girdim lafa''Lan oğlum sallama çay bahalıdır, normal çay alsanız biz sallardık aha burda''Kahkahalar havada uçuştu tabiyatıynan. Oltaları salladık o ara saat altıya doğru, zilleride tahtık misinalara, vurdu mu çınnn diye ötecek. Öttümüydü, balıklara, hayattan ahirete doğru yolculuk başladı, yani teneffüs, artık sunimi ne derseniz deyin...


Bu arada zamanda mecrasında yavaş yavaş akıyor. Sohbet muhabbet derken, saat öğlenin onikisini vurmuş habarımız yoh. Karnımız acıktı ama, dutulan balık hak getire, topu topu bir tane durna''güççüğüm amma büyümeyede çalıştıydım''demişde bize öyle yakalanmış zibidi balık. Öğlen geçti, ikindi de geçti, güneş öbür gıtalardan birinde ha doğdu, ha doğacak, bu gidişle eli boş döneceğik.


Neysem uzatmayalım o gün o güççücük durnaya oldu olan. Ondan başkada balık dutamadık. Bu iş biraz da gısmet işi gısmet. Kimi diyo ''hava sıcak balıklar dibe indi bilader'' kimi diyo''burda balık kalmadıydı abi eskisi gibi''. Hadi yırttınız bu seferlik balıklar, hem de iyi yırttınız...

( Hadi Yırttınız Bu Seferlik başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.