Eskiden çöplükler kokar, sokaklardan geçemezdik

Eskiden yağmur yağar, bata çıka çamurlu yollardan gidemezdik

Eskiden yol keserler, hangi fraksiyondansın derler, onlardan değilsen bedel ödetirlerdi.

Eskiden şimdinin Teksası gibi herkesin elinde silah, can ne zaman çekerse sıkarlardı sağa sola…

Eskiden üç gün üç gece düğün olur, geline başlık parası istenir, herkes ortalık yerde düğün bayram yaşardı.

Eskiden ellere kap kacak alınır nereden su akarsa oraya gidilir ve eve su taşınırdı.

Eskiden, eczana eczane ilaç aranır, doktor için sıraya girilir, hasta acil yerine bahçede onlarca gün beklerdi yataksızlıktan!

Eskiden, dersaneye gitmeyen sınavı kazanamazdı, okumayı isteyen de çok olmazdı.

Eskiden, can isterse darbe yapılır, her şeye sil baştan başlanırdı.

Eskiden, kadın açık giydi mi, sakız çiğnedi mi, hele birde patlattı mı kötü kadın denirdi. 

Eskiden, kılıbık erkekler vardı, erkekler mutfakta görülürse, evde temizlik yaparsa, kadına yardım ederse, küçümsenirdi.

Eskiden komuşuluk vardı, herkesin kapısı açık, hırsızlık yaşanmazdı.



Eskileri saymakla bitmez, her an eleştirilen. Şimdi o eskilerden bir şey kalmadı. Maşallah, camiler doluyor, herkes hacca gitmek için yarışıyor, yurt dışına herkes gidiyor, herkes yaz tatili yapıyor, Kimse kimseyi görmüyor, kusur aramıyor, Darbe yapılsa da o darbeye izin vermeyen halk oluyor, yollarda toprak yok, her şey bol, bol AVM’lerde… Olumsuzlukları yok ettik, çok şükür!



Ama yine de eskisinden mutsuzuz neden? Her şey var, her şerre nokta kondu. Artık, kimse emekle, alın teriyle kazanmayı düşünmüyor da ondan! Nerede kolay iş, nerede kolay kazanç, nerede kolay ihale, yat kalk para peşinde koşuyoruz. Sonra da parasızlıktan, geçinememişlikten şikayet ediyoruz…



Ahlak diye bir şey kalmadı!



Hani elektriğin olmadığı, doğal gazın adının bilinmediği, gaz lambası ve mumla ışıklanan gecelerin olduğu günlere geri mi dönsek. Tandır yansa, herkes çaresizlikten o tandırın sıcağıyla bir arada otursa, konuşsa, dertleşse… Şimdi ailenin bireyleri bir araya gelmiyor. Her oda ayrı ısınıyor, elektrik yakılıyor, herkes kendi dünyasında kendi kendine yetiyor maşallah! Bir an hasta olsa, bağırsa, haydi hastaneye deyip, varlığından haberimiz oluyor. Hani hep hastalık mı olsa evde der gibiyim şu an! Zenginledik ya, kalkınıyoruz ya…



Günleri bile kirlendirdik, karaladık da… Bir de “Kara Cuma!” çıktı. Bunun reklamı ile indirim bahane ediliyor ve satışlar patlıyor! Cuma mübarek bir gün ya, onu bile malı satabilmek adına lekelediler! Haydi bunu yapan mağazalardan alış veriş etmeyelim. Haydi yahudiye hizmet edenden alış veriş etmeyelim…. Haydi! Biz kimden alış veriş edeceğiz ki? Ne yiyip içeceğiz ki? Hani her şey boldu.. Eskisinden de kıtlık çeker olduk!



Yahudini kutsal bildiğimiz her yere ayak basar oldu. Üstelik boy boy resimlerle… O Yahudi’nin ne işi var ki orada…Haydi ondan geçtik, cuma namazı kılanın üstüne, güya İslam Davasıymış diye kurşun yağdırmak, bomba atmak da neyin nesi… Sahi biz nerede ibadet edeceğiz ki! Bu cumayı kimseye haber vermeden falan camide mi kılalım… Kimdir bu İslam adına ölüm tacirleri ! Ne solcu var ne sağcı… Ne alevi ne de sünni,   Ne Türk ne de Kürt…Herkes Müslüman ama birisi daha fazla Müslüman, bu yüzden öldürüyormuş, hayda! Sanırım İslami konularda iyice cahil olduğumuzu düşünüyorlar! 



Eskiyi yaşayanlara gerici derlerdi… ne lüzumsuz lafmış değil mi? Bu kadar yaşanmış dehşetli olaydan sonra, eskiyi özledim! Söyleyin şimdi ben gerici miyim? 


Saffet KURAMAZ

( Şimdi Ben Gerici Miyim başlıklı yazı safdeha tarafından 26.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.