Neden şair veya yazar elinde sigara fotoğraf çektirir, yahut içki kadehi elinde şaşkın şaşkın, düşünceli bakar alınan resimlerinde!


Neden aşık olduğunu söyleyen biri,  meyhane veya bar köşelerinde kederlenir, bir elinde sigara yahut nargile, diğer elinde içki nara çeker!


Şair de yazar da, aşık da, aşk içinde olduğunu söyler, kavuşamadığını ve engellerin bu hale getirdiği mısraları dillendirir, yahut, yazdığı romanlarda ihanetleri anlatır! 


Oysa aşk, bir kavuşma değil mi? ha bedenle ha ruhla ne fark eder ki… Gün gelip de, ölüm ile aşığını terk etmeyecek mi? Üstelik dünyada ki kalan aşığı başka aşık bile bulacaktır eminim! 


Hep aynı şeyler yazar, çizer anlatılır… Üstelik de ne hikmetse, onun yazdıklarını, şarkılarını , şiirlerini okumayan kalmaz, ah vah eder ve kendine bir pay biçer! 


Eğer biz kaliteli yaşayacaksak, bu melankoliden çıkmalıyız. Bu delicesine sahiplenmekten de…Kabul etmesek de herkes bir ömür emanet bu dünyada! Sev birini, varsın ona dokunmayın… Sen Allah’ı sevdinde, aşık olduğunu iddia ettinde dokundun mu ki? Allah için hiç göz yaşı, aşk şiirleri yazdın mı ki? Lütfen düşünün, bu ikilemden hem yazan hem de okuyan kurtulsun!


Gerçek aşk Allah ise, sen yaratanı hissetmeye ve aşkına kavuşmayı dene… İnsana, doğaya, varsayalım bir canlıya duyulan aşk, suda buharlaşan ve uçup giden atomun bir bütünü… Ha budur ha öbürü… Bugün ağlarsın yarın yas tutarsın, sonraki gün bir başkası kalbine girer, mutlaka girer. Kalp hiç boş kalır mı… 


Meyhane ve bar köşeleri aşkı ilan edecek ve teselli yeri değildir. Hatta sigara, nargile ve içkilerde! Ne kadar içsen yine içsen, gerçek değişmeyecektir. Sen o aşkı, Allah’ın ara dediği yerde aramıyorsun ki!


Şairlere ve yazarlara sesleniyorum, lütfen aşkı kavuşumlamayan, kavuşulduğunda unutulan ve kaybedilen bir şey gibi sergilemeyin!  İnsanı eşiniz dahi olsa Allah için sevin, bu şekilde ölene kadar mesut olacaksınız eminim! İnsanı ağlatan ve melankoli bir yaşama iten maceralardan vaz geçin artık! 


Lütfen sigara, içki, nargile gibi kötü oyuncaklarla resim alıp, o kötülüğü yaymayın. Aşk deyip, insanları umutsuz ve sarhoş edip canından bezdiren hayallerin içinde gezdirmeyin. Aşk güzeldir, kaynağı ise ilahidir! Bunu bulandırmayın…


Aşk bir eşya değil, can değil.. İlhamı Allah tarafından verilen bir ömürlük nefestir. O nefesi çeken mutludur, ölürken de düğün gecesiyle gider toprağına, sonsuza, baki aşkına!


Saffet Kuramaz 

( Aşk, Asla Maddi Değildir başlıklı yazı safdeha tarafından 27.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.