İnanan herkesin takdir ettiği gibi, İslam Dininin en büyük ibadetlerinden birisidir namaz... Namaz dinin direğidir de derler. Müslümanlara namaz, hicretten bir buçuk yıl kadar önce Mi'rac (İsrâ) gecesinde farz kılınmıştır. Kur'an-ı Kerim'de diğer ümmetlere de namazın farz kılındığına dair bir çok ayet-i kerime bulunmaktadır... Demek ki zamanında tek tanrılı dinlerden olan Yahudilik ve Hristiyanlıkta ve kitabı olmayıp yine de peygamberlerin geldiği ümmetlerde de namaz ibadeti, her ne kadar şekli ve özü değişik olsa da vardır. Onlar, daha sonra dinlerini kendi elleri ile tahrif ettikleri için, bir şekilde özünden uzaklaşmıştır...


Erkek ve kız çocuklar buluğa girdikten sonra namaz ile mükelleftirler... Anne ve babaları da onlara öğretmek ile yükümlüdürler... Allah cc. karşısında hepimizin eksikleri var. Dört dörtlük ibadetlerini yerine getiren insan bulmak çok zor, hele de bir dolu sapıklığın, küfrün zirve yaptığı bu devirde... Kulağınıza da geliyordur mutlaka münafıkların lafları ''Yat kalk kalk ne anlıyorsunuz ki bundan.'' ya da ''Bu kadar dine dalmayın sapıtırsınız sonra kafayı yersiniz.'' Dinini diyanetini bilmek nem zaman kafayı yedirir imiş ki insanlara... Beylik bir laf vardır ''Fazla mal göz çıkarmaz.'' derler... Ben de diyorum ki ''Fazla namaz da göz çıkarmaz merak etmeyin.'' Aklınıza geldikçe vakit namazlarımızı, ve de kaza namazlarımızı kılmaya çalışalım...


Şunu unutmayın rüku ve secdede Rablerine eğilmeyi kendilerine şiar edinenler kulların karşısında elif gibi dik dururlar... Bakmayın siz insanları, çocukları, namaz kılıyorlar, kıldırıyorlar diye suçlamaya, şeriatçı damgası vurmaya kalkanlara... Onlar kendi kefereliklerini ört bas etmek için Müslümanlara, inançlı insanlara durmadan saldırıyorlar...


Dini asıl kaynaklarından öğrenmek sizi hiç bir zaman tövbe haşa sapıklığa götürmediği gibi, manevi hayatınızı da alabildiğine zenginleştirecektir... Manevi yönden zengin insanlarda kimselere kötülük yapmamak için ellerinden gelen azami gayreti gösterirler... Asıl kaynakların birincisi yüce kitabımız Kur'an, ikincisi de Sünnetullah, yani Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav'in yaşayışında tatbik ettiği ve uyguladığı davranış kalıplarıdır...


Günde beş kere dünyanın en saf maddesi su ile bir çok yerini temizlemek kadar güzel bir şey var mı? Namaz hayatınızda olmasa belki evden çıkarken sabah bir kere elinizi yüzünüzü yıkayıp onun ile de kalacaktınız... Suyun insanda ki negatif elektriği de yok ettiği bilinen bir gerçektir... Mümkün mertebe cemaat ile kılınmasının da daha makbul olduğu7olacağı aşikardır... Cemaat demek Müslümanların bir araya gelmesi demek, namazdan sonra dertleşmek demek, birbirlerinin sıkıntılarına ortak olmak demek... O gün cemaate gelmeyenleri arayıp bulmak demek... Unutmayalım ki ''Emir demiri keser.'' Kılmazsanız bu namaz da size küser... Gelen emir büyük yerden, dinlemek, uymak lazım gelir...


NOT: Tüm arkadaşlarımın Mevlit Kandilini canı gönülden kutlarım... 

( Fazla Namaz Göz Çıkarmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.