ŞİİR YARIŞMASI VE ÖDÜL TÖRENİNİN ARDINDAN

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 29.11.2017

……………………………………….

 

       Bir millet, kültürü sanatı ve edebiyatı yok edilince,  tükenir, yok olur. Bunu düşünerek, kültürümüze edebiyatımıza ve sanatımıza önem verenlerin önünde eğilmek geliyor içimden. Şimdi ilimizde yapılan bu son etkinlikten söz etmek istiyorum. Bir sabah telefonuma baktığımda, bir çağrı gördüm. Aradığımda karşıma TÜRKAV Gaziantep Şube Başkanı Levent Kürüz bey çıktı. Ödüllü bir şiir yarışmamıza jüri olarak katılmanızı istiyoruz, kabul mu? Dedi. Ben değerli başkanımıza teşekkür ettim ve evet dedim. Akşamına şiirler geldi ki, çok fena. Ben 15-16 şiire puan vermeden sildim. Dereceye giren şiir olmaz diye düşündüm ve kaygılıydım.  Daha sonra çok  güzel şiirler çıktı ve bunları puanlamak da hepimiz zorlandık. Şimdi Jüri listesini olduğu gibi aşağıya alıyorum, Şair-Yazar Ahmet AYAZ, Destan Şairi Hakan İlhan KURT,  Doç. Dr. Erdal BAY,  Doç. Dr. Tahir GÜR, Yrd. Doç. Dr. Arif ÇERÇİ ve Edebiyat Öğretmen Şair Selçuk UĞUR”’Hocanın  da, inceleyip  puanlamalarından sonra, değerlendirme sonuçlandı. Şiirin konusu  (Asrın Destanı Başbuğ Alparlan Türkeş) idi.

       Sonuç; 1. Ufuk Ramazan DURAN İzmir. 2. Talat ÜLKER Gümüşhane, 3.Fazlı IRMAK Orda/Fatsa. Mansiyon M. Nihat MAKOÇ. Trabzon. Jüri özel ödülünü özendirme maksadı ile 2008 doğumlu bir çocuğa verildi. Afyonkarahisardan. Ödüller. 1. 5000 TL 2. 4000 Tl 3. 3000 Tl. Masiyon ve jüri Özel ödülleri 1000 TL. 25 Kasım 2017 günü, Saat 19.00 da görkemli bir tören ile Gaziantep/Şahinbey Nikah  Salonunda ödüller sahiplerini buldu. Bu sırada Jüri Üyelerine de plaketlerini Sayın Taşdoğan imzası ile, Oğuzeli Belediye Başkanı Mehmet Sait Kılıç takdim ettiler.

       Görkemli bir törenle dedim ya, törende, Eski mebuslardan Hasan Özdemir, Öğuzeli Belediye Başkanı Mehmet Sait KILIÇ, MHP İl Başkanı Yrd. Doç. Dr. Muhittin TAŞDOĞAN, TÜRKAV Başkanı, Levent KÜRÜZ, Başkan Yardımcısı Oğuzhan SAYGILI ve Yönetim Kurulu. Salon merdivenlere kadar dolu idi, Salon  girişi olduğu gibi dopdolu ve yukarıda da  dediğim gibi, nitelikli ve  değerli insanlarla doluydu. Yarışma TÜRKAV ile MHP İl Başkanlığının ortaklaşa yaptıkları bir etkinlik. Ama emeği geçenleri gerçekten kutlamak lazım diye düşünüyorum. Şiirler güzel dedim ama, belki  şiir severlere merak konusu olacak. Ben aşağıya 1. Olan şiiri alıyorum. Sizin ile paylaşalım, ne  diyeceksiniz?. Bu şiiri, güzel yorumu ile, Şair- Edebiyat Öğretmeni ve Hasan Ali Yücel Lisesinin değerli Müdürü Mustafa Selçuk Uğur seslendirdi. Kendisini gerçekten kutluyorum. Söz konusu ödül alanları ve bu yarışmaya gönderilen şiirlerden puanlamaya girenleri de kutluyorum. Zaten dereceye girenler Gaziantepe gelemediler. Fakat biz onları internet aracılığı  ile ekranlarda konuşmalarını dinledik. Ayrıca puanlamaya giren şiirler  kitap olarak yayımlanacakmış. Haberi öyle aldım. İnşallah bir gün elimize ulaştırırlar.

                                                BAŞBUĞ'UM 

 

Bugün yine Dört Nisan, yine kara günlerden, 
İntikam aldı kader vakar dolu dünlerden, 
Hırpalandı yüreğim hoyratça hüzünlerden,

Takıldı boğazıma hıçkırık boğum boğum, 
Sonsuzluk alemine akıp gittin Başbuğ'um.

Kara kara bulutlar sardı Türk dünyasını,
Turan eller hissetti yüreğinde yasını, 
Bulamaz senden gayrı kimse Türk'ün hasını,

Sen göklerde yıldızım sancakta dokuz tuğum, 
Kalbimizi ardına takıp gittin Başbuğ'um.

Dön de bir bak geriye perişan bozkurtların, 
Çakallara oyuncak olmuş asil kurtların, 
Turan en büyük ülkü, en kutsalı yurtların,

Kızılelma yolunda emrine râm olduğum, 
Türklüğün hayalini yıkıp gittin Başbuğ'um.

Vakarın haşmetinle sınırlar aşıyorsun,
Dünya Türküne başbuğ ünvanı taşıyorsun, 
Ölmedin bozkurtların kalbinde yaşıyorsun,

Yolunda yürümekten büyük gurur duyduğum,
Ol cennet-i âlâya çıkıp gittin Başbuğ'um.

Bozkurtlarız söz verdik bu dava ölmeyecek, 
Irkıma düşman olan bir daha gülmeyecek, 
İsmini kalbimizden asırlar silmeyecek,

Yakılan ağıtların gözyaşında yunduğum, 
Milyonlarca yüreği yakıp gittin Başbuğ'um.

Rahat uyu Başbuğ'um Turan'ı kuracağız, 
Bütün kahpeliklere hesabı soracağız, 
Söz verdik hatırana ardında duracağız,

Ülkücü ahlâkının mirasına konduğum, 
Ülküyü göğsümüze çakıp gittin Başbuğ'um.

 

 

Ufuk Ramazan DURAN

( Şiir Yarışması Ve Ödül Töreninin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 29.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.