Her insanın bir soyu,bir boyu,yaşadığı bir ülkesi ve inandığı bir dini vardır.

Bunlardan da önemlisi anasından öğrendiği bir dili vardır.Kişi bunları doğuştan kazanır.

Daha sonra isterse bunları değiştire bilir. Ama bazılarını değiştirebilirsin.Yoksa hepsini birden değiştiremezsin.

Buna ihtiyacı olsa bile imkanı yoktur.

   Bize Türk, derler. Söz geçince de Türk Milleti olarak tarif ederler.Dinimiz ise İslam’dır.Bunu herkes kabul etmeye bilir.Din Allah!’la kul arasındadır.Hatta kişi ateistte olabilir.Ülkesini değiştire bilir.Dilini değiştire bilir.Başka diller öğrenir.Ama doğduğu milleti ve anasını değiştiremez.Türk bir anadan ve babadan doğduysa o Türk’tür.İslam bir anadan ve babadan doğduysa dini İslam olarak geçer.

Velhasılı bazı yönler değişse bile bazı şeyleri değiştiremezsiniz.

     Atalar ne güzel demiş;

---“Can çıkar ama huy çıkmaz!”

     Sanırım Avrupa da böyle. Biz ne yaparsak yapalım Batının görüşü daima aynıdır.Şimdi Amerika’da buna dahil oldu.

    Cemil Meriç’in dediği gibi;

---“Bütün Kur’an’ları yaksak,bütün camileri yıksak,Batının gözünde Osmanlıyız;Osmanlı,yani İslam.Karanlık,tehlikeli ,düşman bir yığın!”

       İşte biz buyuz.

       Tabii Batıya göre…

      Bize göre ise;

 --- Biz Millet olarak Türküz. Din olarak İslamız. Elhamdülüllah Müslümanız.Irk olarak da din olarak da dünyaya meydan okumuşuz.Osmanlı olarak nam salmış, üç kıtada at oynatmışız.

       Çağ kapatıp, çağ açmışız.Dünyanın merkezi sayılan İstanbul gibi bir şehri başkent yapmışız.Bunun için;

      Batı daima bizden korkuyor. Hepte korkacak.

      Ben dört yıl Almanya’da görev yaptım.

      Avrupa’nın çoğu yerlerini gezdim. Araştırdım,inceledim.Bütün Avrupa Türklerden ve İslam Dininden korkuyor.Onlara göre Türk demek İslam demek,İslam demek Türk demek.

      Sen ister kendini inkar et,istersen  başka dine geç veya hiçbir dine inanma.Adın ve anan yeter.Türk doğdun,Türk bir annen ve baban varsa ve onlar dinini İslam olarak kabul ediyorlarsa bu onlar için yeterli.

       Batıya göre biz daima Türküz ve Müslümanız.

       Öyleyse onların gözünde asla Batılı biri olamayız.

       Biz buyuz işte...Kim ne derse desin Batının gözünde hep böyle kalacağız.Biz ne  Batıya göre ne de Doğuya göre değişime uğramayacağız. 

Mevlana’nın dediği gibi;

---“Ya olduğumuz gibi görüneceğiz ya da göründüğümüz gibi olacağız!”

       Modern,çağdaş Türkiye’nin temellerin çoktan attık.Bizi daha geriye kimse döndüremez.Medeniyet ve uygarlık yolunda hızla ilerlemeye devam edeceğiz.

       Batıya göre biz böyle olmalıyız.Batı da bizi böyle kabul etmeli.Bunun başka hiçbir yolu yok.

 

Kemal DOĞANAY

       

( Batıya Göre Biz başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 1.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.