ŞİMDİLİK MUTLUYUZ

 

     ‘Şimdilik…’ adlı öyküden aynen aktarayım:

 

 

     İlkokulda okuyan oğlum, yakın arkadaşlarından birini evimize getirmişti. Ödevleri bittiğinde küçük misafirimizi konuşturmak amacıyla,“Bisikletin var mı?” diye sordum. “Tatil yakın biliyorsun.”

     Sorumla fazla ilgilenmemiş görünerek, “Annem şimdilik yeterli paramız olmadığını söyledi,” dedi. “Herhâlde daha sonra alabiliriz.”

     Çocuğun bu sözleri, durumlarının yakında düzeleceğine dair inancını gösteriyordu. Hele hele kullandığı ‘şimdilik’ ifadesinde, kuvvetli bir teslimiyetin izleri vardı.

     Daha sonra ona parkta rastladım. Yanında okul çantası, çimenlerin üzerine çömelmiş karıncaları seyrediyordu. Evlerinin okula uzak olduğunu biliyordum. Beni fark ettiğinde yavaşça yanına sokuldum ve babasının onu neden okuldan almadığını sordum.

     “Babam kaza geçirdiği için hastanede yatıyor,” dedi. “Okula şimdilik yalnız gidip geliyorum.”

     Tatile bir hafta kala onu tekrar gördüm. Tertemiz giyinmiş, saçlarını da ortadan ayırmıştı. Yanağını okşayarak, “Bugün çok şıksın,” dedim. “Yoksa babanı mı görmeye gidiyorsun?”

     Çocuğun hafif bir tebessümden sonra söylediği sözler, kulaklarımda yankılandı:

     “Hastaneye gitmiyorum efendim. Babam öldüğü için onu şimdilik göremeyeceğim.”

 

 

     Bu duygusal hikâye eminim sizin de içinizi sevgiyle ısıtmıştır. Ufacık bir çocuğun güçlü karakterindeki hayata bakışını onun gözünden yorumlayın bir de. Şimdilik mutluyuz belki de. Kim bilir yarın ne olacak, bilen yok. Şimdilik paramız var, belki çok zengin olup israf edenlerimiz de vardır aramızda. On yıl sonra bir dilim ekmeğe muhtaç olacak zengin komşularımız olacak belki de, dünya bu ne de olsa. Şimdilik sağlıklıyız, bir ay sonra trafik kazası yaşayıp yatalak olsak bilen yok. Dün geldi geçti, geleceği kimse göremiyor, o hâlde geriye bir tek ‘şimdiki zaman’ kalıyor. Şu an içinde yaşadığımız vakittir bizi özel kılan, capcanlı bir hazla neşelendirir yeni günün taze sevinci. Buruk acılar şimdilik hüzünlüdür lâkin yakında güneş belki de bizim üzerimizden doğacak.

 

     Bu hikâyemizdeki gibi bazı olayları şimdilik diye geçiştirmek de mantıklı. Evimiz olmayabilir ama şimdilik, gelecekte yeterli birikimimiz olunca o da olur. Kaliteli bir kıyafetimiz olmayabilir, o da şimdilik. Maaş ya da ikramiyemizi alınca sıcacık bir giysimiz elbet de olacaktır. Şükrün kanatları duanın kalbinde kanatlanır, saatler el ele verip anıları kucaklar. Şimdilik ve anlık yaşanan geçici duygular kalıcı fikirleri arzular. Belki şu an mutluyuz ama o da şimdilik. Bilemeyiz ki buruk bir sevincin gelip de mutluluğumuza engel olacağını. Şimdilik mutluyuz aslında, biraz sabredince iyi bir haberle musmutlu olmak da var. Şimdilik mutluyuz, yepyeni bir sevinçle pırıl pırıl adımlarla sonsuz mutluluğu yakalayabilmektedir o müthiş marifet.

( Şimdilik Mutluyuz başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 4.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.