MUTLU OLMAK İÇİN

 

 

     ‘Kahve Kokulu Hikâyeler’ adlı kişisel gelişim kitabından alıntıyla bir paylaşım yapmak ve mutluluğun anahtarı kıvamındaki 50 maddeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aynen aktarıyorum:

 

 

     Mutlu Olmak İçin…

 

    ‘Mutlu olmak için istemek yetmez, bir şeyler de yapmak gerekir. Yerinizde öylece oturup mutluluğun dizlerine uzanacağı o anı beklemeyin, bir şeyler yapın! Hayatınızı değiştirtebilecek, umudunuzu yeşertebilecek bir şeyler!’

 

  • Plan yapmak için zaman ayırın.
  • Çevrenizi değiştirin.
  • Bir adım geri çekilip gözlemleyin.
  • Yürüyüşe çıkın.
  • İşlerinizi tamamlayın.
  • Anı yaşayın.
  • Kitap okuyun.
  • Büyük projeleri parçalara ayırın.
  • Öneri isteyin.
  • Kendinize yumuşak davranın.
  • Önceliklerinizi değiştirin.
  • Kendinize süresiz izinler verin.
  • Bazen kaçın, uzaklaşın.
  • Şükredin.
  • Bir komedi filmi izleyin.
  • Duygularınızı paylaşın.
  • Birine yardım edin.
  • Sevgilerinize kulak verin.
  • Bir bardak çay için.
  • Sağlığınıza dikkat edin.
  • Zihninizde olumlu sonuçlar canlandırın.
  • Sakin olun, meditasyon yapın.
  • Unutmayın, not alın.
  • Eğlenmek için kendinize zaman ayırın.
  • Sorunları fırsat olarak görün.
  • Sizden beklenenlerin ne olduğunu iyice benimseyin.
  • Sevin!
  • Sevilin!
  • İnancınızı besleyin.
  • Düş kurun.
  • Kendinize değer verin.
  • Temiz hava alın.
  • Yavaşlayın ve farkına varın.
  • Müzik dinleyin.
  • Telefonunuzu, televizyonunuzu kapatın.
  • Tatile çıkın.
  • Düşüncelerinizi düzenli olarak yazın.
  • Yardım ağlarına katılın.
  • Ağlamaktan korkmayın.
  • Hobileriniz için zaman ayırın.
  • Dostlarınızla görüşün.
  • Gülümseyin.
  • Yüreğinizi açın.
  • Şekeri az kullanın.
  • Programınızı fazla doldurmayın.
  • Doğruyu söyleyin.
  • Sabırlı olun.
  • Ilık bir banyo yapın.
  • Endişelerinizi içinize atmayın.
  • Kendinizi tam olarak ifade etmeye çalışın.
  •  

     

     

         Elli adet yıldız madde… “Şöyle yapın, böyle konuşun, şu doktora gidin, şunları okuyun….” diye başlayan psikoloji kitapları ve sürekli nasihat veren psikologlar ile kitabının satması için öğütsel içerikler paylaşan yazarlarla eserlerini nedense pek beğenmem. Hayatımda da hiç psikologa gitmedim ve gerek duymadım, annem en tatlı ilaç gibi geldi bana. Lâkin yaşama dair musmutlu ipuçlarıyla bizi hayata bağlayıp silkinmemizi sağlayan yazılar, başarılı insanların uyguladığı Mutluluk Listesi olursa harfi harfine okuyup okuyucumla da paylaşıveririm.  

         “Bu dünyada mutluluğun üç büyük esası; yapacak bir şey, sevecek bir şey, ümit edecek bir şeydir.” (Joseph Addison). Güzel bir söz bile mutlu eder okuyucuyu. Sevdiğimiz iş de sevgi ve ümit ile ne güzel bereketlenir. Güne gülümseyerek başlayıp bir bardak çay yahut çikolatalı kahveyle devam ettirmenin keyfi bile kişiyi yüceltir. Kitap okurken denizi seyretme, yeşilliğe dalma, olumlu hayaller kurma nasıl da içimizi mesut kılar.

     

         Mutlu olmak için saraydan evlere, elmastan eşyalara, yakuttan takımlara, gümüş mutfak eşyalarına, ipek elbiselere, milyonluk paralara gerek yok aslında. Doğan güneş, günbatımında renklenen mor ve turuncumsu karışımı bulutlar, saksımızda filizlenen çiçek, yumurtlayan akvaryum balığımız, uzaklardan gelen bir mektup bile bizi mutluluktan göğe çıkaracak kadar coşturabilir. Parmak uçlarımızda bekler mutluluk, randevu vermeden ve nazlanmadan şah damarımız gibi nefes alır durur bizimle. Mutlu olmak için… Mutlu olmak için beklemeye gerek yok, ertelememeli huzuru ve yaygınlaştırmalı selâmı. Mutluluk her daim sizinle olsun.

     

    ( Mutlu Olmak İçin başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 5.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
    Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.