ŞİİRDEN  EDEBİYATTAN  SÖZ  EDİYORUM

   

 Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 05.12.2017

Akpınar Dergisi Sayı 73 Sayfa sayfa 33 Ocak-Şubat 2018

............................................................................................

………………………………………

 

       Saygıdeğer okurlarım; Bugün size şiirden edebiyattan  söz  etmek istedim. Daha doğrusu, şiir ile ilgili bir sohbet yazısı diyebilirim. 23  Temmuz 2017 günü Sivasta   müzikli  şiir dinletisi vardı. Ben de her seneki gibi o  tarihte  Sivasa  davetliydim. Sivasın  İl Kültür ve Turizm Müdürü Kadir  PÜRLÜ  şu fıkrayı anlatmıştı, ben de sizlerle paylaşmak istedim.

       Zamanın padişahı, kültürü sanatı ve edebiyatı çok severmiş. Boş zamanlarında da durmadan eline kalemi  alıp, şiir yazarmış. Yazdıkları şiiri de bir dosyada biriktirirmiş. Yazdıkları basbayağı birikince, kendi kendine demiş ki; Yaho ben yazıyorum ama, bunları bir şair görse iyi olur demiş. Zamanın ünlü şairlerinden birisini çağırmış, yazdıklarını şairin önüne indirmiş.

       Zamanın ünlü şairi, dosyada ki yazdıklarını iyice inceleyip bir tarafa indirmiş. Şimdi padişah soruyor. Ne oldu? Nasıl olmuş? diye. Ünlü şair yüzünü padişaha çevirip, cevap veriyor. Sayın Padişahım. Gelecekte yazacakların için bir şey diyemem. Şu an yazdıklarının içinde şiir yok der  demez, Padişah  Bunu hemen eşek cehennemine, eşeklerin içine atın diyor ve ünlü şairi eşeklerin içine atıyorlar. Ama padişah yazmaya yine devam  ediyor. Aradan uzun bir  zaman geçtikten sonra padişah ünlü şairi  tekrar  çağırıyor ve yeni yazdıklarını incelettiriyor. Padişah Nasıl olmuş deyince; Ünlü şair “”Padişahım iznin olursa ben yine  eşek cehennemine, eşeklerin içine  gideceğim diyor. Elbette şairler ezilirler, ceza görürler ama, hiç kimseye yağ yakıp, yalan söylemezler. Bu söz padişahın çok hoşuna gidiyor ve  ünlü şairi serbest bırakıyor. Bir daha da şiir yazmak için eline kalem almıyor.

       Gaziantepli ünlü polisiye romancısı arkadaşımız Sayın Ahmet Ümit, yazım hayatına şiir ile başladı. Daha sonra  şiir yazmak benim işim değil diyerek, yazdıklarını beğenmedi ve şiir yazmayı bıraktı.

       Bunun ile ilgili birkaç söz daha  edeceğim. İnşallah başınızı ağrıtmam. Gaziantepte,  kısa adı GASED olan  Kültür Sanat  Ve Edebiyat Derneğini beraber kurduğumuz Vali Yardımcısı  Gökhan Veli Kişioğlu ile bir gün edebiyattan şiirden söz ederken, Ahmet Bey ben de şiir yazıyorum demişti. Ben de yazdıklarına bir baksam deyince, elbette diye  cevap verdi. Ben ne zaman dediğimde,  yazdıklarımın şiir olduğuna inandıktan sonra demişti. Ayrıca Erzincan da bir etkinlik düzenleyip, bizi beş gündüz ve dört gece Erzincanın en güzel yerlerini gezdirip, bizi misafir eden, sevgili Adem Yıldırım, bizi dinlemekle yetindi, şiir  okumadı. Israrımıza rağmen. Ben sizler gibi ustalaşınca, sizler demeseniz de, size şiir okuyacağım dedi. Adem Bey biz seni böylece kabulleniyoruz dedikse de, bize şiir  okumadı. Ben Gökhan Veli Kişioğlu ve Adem Yıldırımın burada kulaklarını çınlatıyorum.

 

          Şimdi ben etrafıma baktığımda kimileri şiir atölyesi açmış. Bazıları şiir öğretiyor. Bazıları yazarlık okulu  açıyor. Bunları görünce güleceğim  geliyor. Bunların hepsi kendi kendilerine bir  eğlence, bir uğraşı bulmuşlar. Dostlar bizi alış verişte görsün hesabı. Hepiniz biliyorsunuz. Yaşar kemal GÖKÇELİ yazarlık okulundan mı mezun?  Rahmetli Abdurrahim KARAKOÇ Şiir atölyesinde mi okudu?  Örnekleri çoğaltmak mümkündür.  Şimdi size soruyorum. Şiir atölyesi açanların veya şiir öğretenlerin 1000 tanesi bir araya gelseler, Abdurrahim Karakoçun,  bin de birisi ederler mi?, Yazarlık okulu açıp da, yazarlık dersi verenlerin 1000 tanesi bir araya gelseler, Yaşar Kemal Gökçelinin,  bin de birisi  olabilirler mi? Bunlar kendilerini ne sanıyorlar?  Bir türlü öğrenemedim. Bence akıllarını başlarına devşirseler de, edebiyat sanat için başka bir yol deneseler iyi olur diye düşünüyorum. Son söz, şair ve yazar yetiştirilmez. Şair ve yazar yetişir kanaatindeyim.

       Sayın okurlarım beni unutmayın. Sohbet köşemde sizler ile yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça  kalınız.

( Şiirden Edebiyattan Söz Ediyorum başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.