ÖPÜCÜKLÜ SEVGİ KUTUSU

 

     Sevgi kutunuz olsun ister miydiniz? İçi buselerle dolu, gül kokulu bir mektup kutusuna ne dersiniz? Özel günleriniz için oluşturulmuş minik şiirlerden oluşan ahşap kutu nasıl olurdu? Kurutulmuş kır çiçekleri ve gelinciklerle kaplı, iyilik içeren el emeği bir hatıra kutusunu bir ömür saklayabilir misiniz? Aklınıza gelen bu tarz sürpriz örnekleri çoğaltabilirsiniz. Bazen bir kutuda gizlenir mutluluk ve tavan arasına saklanır zaman. Zarftan bir yol sunup mektup güzelliğinde düşler sunar iç neşemiz. Hediyenin büyüğü küçüğü olmaz ya hani, paketi açınca beğenmesek bile belli etmemek gerek. Kalp kırmaktansa varsın içimizde kalsın bize sunulan hediyeye dair yorumumuz.

 

     ‘Altın Değerindeki Kutu’ başlıklı seçme hikâyeye yer verelim birlikte:

 

     Adam üç yaşındaki kızını, pahalı bir hediyelik kaplama kâğıdını ziyan ettiği için azarlamıştı. Küçük kız, koskoca bir paket altın yaldızlı kâğıdı, bir kutuyu eğri büğrü sarmak için kullanmıştı.

     Bayram sabahı küçük kız paketi getirip, “Bu senin babacığım,” dediğinde üzüldü. Acaba gereğinden fazla mı tepki göstermişti kızına. Bir gece önce yaptığından utandı.

     Ne var ki paketi açınca yeniden öfkelendi. Kutunun içi boştu… Kızına yine bağırdı:

     “Birisine bir hediye verdiğinde kutunun içinde bir şey olması gerekir. Bunu da mı bilmiyorsun?”

     Küçük kız gözlerinde yaşlarla babasına baktı.

     “O kutu boş değil ki baba, içini öpücüklerimle doldurmuştum.”

     Adam öyle fena oldu ki… Koştu… Kızına sarıldı… Beraberce ağladılar.

     Adam o altın değerindeki kutuyu ömrünün sonuna kadar yatağının başucunda sakladı. Ne zaman keyfi kaçsa, ne zaman morali bozulsa, ne zaman kendini kötü hissetse kutuya koşar, içinden minik kızının sevgiyle doldurduğu hayali öpücülerinden birini çıkarırdı.

 

 

     Bize hediye edilen koskoca bir günün içindeki 24 saat de altın değerindedir. Altın değerindedir elimize geçen iyi fırsatlar, değerlendirmeyi bilemeyince değeri azalıp gümüş olur. Gümüş pırıltılı hayaller de düş kurmayınca değeri bakıra dönüşür. Kalaylanmayı bekleyen bakır misalidir gerçekleştirilmeyi bekleyen yarım hayallerimiz de. Karşımızdaki güzel insanı kırmadan değer kazanır erdemli insan olma yolları, edep çerçevesinde yol almakla ballanır kul olmanın ipuçları.

     Edeptir en güzel giysi ve düşlerdir en anlamlı hediye. Minik yavrumuzun öpücükleri derinden iz bırakır baldan sevincimizde, yan komşumuzun sohbeti nefes nefese tatlanır her muhabbetimizde. Öpücüklü sevgi kutumuz olsa ve her daim başucumuzda yer alsa… Her gece dua edip yatarken bir buse bıraksak içine ve sessizce kutu kapağını kapatınca her öpüşümüzün huzuru gamzemize kelebek konduruverse… Öpücüklü sevgi kutularınız çoğalsın, sağlam dostlarınız derin tebessümünüzde yer alsın.

 

( Öpücüklü Sevgi Kutusu başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 6.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.