İbrahim'i dinlerden olan Musevilik, Hristiyanlık ve İslamiyet'in kendine has ibadet yerleri, mabetleri vardır ki bunlara Sinagog, Kilise ve Cami derler... Tek tanrılı bir din olmayıp yine de bir din sınıfına giren Budizm ve Hinduizm gibi inanış sistemlerininde kendine özgü tapınakları vardır... Siz istediğiniz gibi inanabilirsiniz... Bir insanı dini inanç konusunda zorlayamazsınız, hoş zorlasanız da o yine de kendi bildiğini okuyacaktır...


Mabetler hangi dinden olursa olsun saygı duyulması gereken, özen gösterilmesi gereken yerlerdir... O dinin mensupları o mabede girerken saygı gösterirler... Müslümanlar camiye girerken ayakkabılarını çıkartır, Museviler ve Hristiyanlar da temiz elbiselerini giyerek giderler ibadet günleri Kilise ve Sinagoglarına...


Basında yazılanlardan da zaman zaman görüyoruz bazı saçma sapan yakıştırmaları mabetler ile ilgili ki bu bizleri ve inanan insanları hayli rahatsız ediyor ve yaralıyor. Bir spor karşılaşmasında devasa bir stadyumu Wembley Stadyumunu ''Futbol Mabedi'' burası diye takdim ediyorlar dinleyen ve seyredenlere... Arkadaşlar, futbol bir din değildir asla, olmamıştır, bundan sonrada olmayacaktır... Düşünsenize mabette ibadet yapılır, futbol oynayanlar ise sadece spor yapıyor... Buna benzer bir yakıştırma da alış veriş merkezleri için yapılıyor yine... Devasa bir ticaret merkezine ''Alış Veriş Mabedi.'' yakıştırması yapılıyor... Soruyorum size, alış verişe giden insanlar bir şey alırken, orada bir hamburger yerken ya da oranın sinemasına çocukları ile birlikte giderken ibadet mi ediyor?


Mescitler mübarek yerlerdir... Tevbe Suresinin 18. Ayetinde şöyle bahsediliyor mescitlerden ''Allah'ın mescitlerini ancak Allah'a ve ahiret gününe iman eden, namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren ve Allah'tan başkasından korkmayan kimseler imar eder. İşte doğru yola ermişlerden olmaları umulanlar bunlardır.'' Demek ki doğru yolu bulmak, mescitlere saygı göstermenin ve mescitlere maddi manevi katkı sağlamanın da içinde...


Özünde Arapça bir kelime olan ma'bed, tapınak, tapınılan yer anlamına gelmektedir... Müslümanlar için ibadet edecek cami ve mescit bulunamazsa yeryüzünün her tarafı ibadet yeridir... Bakara Suresi 115. Ayetinde bu husus şöyle açıklığa kavuşturulmuştur... ''Doğu da Allah'ındır, batı da. Her nereye dönerseniz Allah'ın yüzü (kıblesi) orasıdır. Şüphesiz ki Allah, kuşatandır, bilendir.'' Tabi ki futbol sahalarında, alış veriş merkezlerinde ibadet edilmediği için, böyle yazılar yazarken yüce yaratıcımıza saygıdan dolayı daha dikkatli yazmak lazım... Cengiz Numanoğlu'da  dizelerinde şöyle diyor...


Yeryüzü dediğin bir koca mabed
Geldik bu mabede maksat ibadet... Cengiz Numanoğlu


Dilin kemiği yok tabi ki lakin yüce yaratıcımız Allah cc bize iki kulak bir dil vermiş... İki dinleyip bir konuşmak ve konuşurken de kuracağımız cümlelere azami derecede dikkat etmenin, hem dünyamıza hem de ahiretimize faydası olacaktır...

( Mabet Nasıl Bir Yerdir Bir Kere Daha Düşünmeli başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.