Bu öyle bildiğiniz gaz verme meselelerinden değil. Bin dokuz yüz seksenli yıllar, daha yeni ehliyet almışız, koltuklarımız kabarık. Öyle şimdi ki gibi kurslar filan yok. Çok iyi de araba kullanmamıza rağmen bir senede aldık ehliyeti... Tabi ki ehliyet almak her şeyi halletmiyor eğer ki ustalığınız yoksa...


İki üç sınıf arkadaşı arabayla fazla sürat yapmadan geziyoruz. Kırmızı ışıkta durunca, yan gözle süzüyoruz yanımıza yaklaşan bizim gibi genç arkadaşları, o anda arabaya gaz vererek sanki onunla yarış yapacakmışız havasına sokuyoruz. Yeşil ışık yanınca o arkadaşlar bir sür'atli kalkıyorlar ki sormayın, biz de yerimizde kahkahalar atıp dalgamızı geçiyorduk. Bazen de başkaları bize gaz vermeye kalkıyordu yemiyorduk tabi...


Sadece arabada mı oluyor gaz vermek? Toplumun hemen hemen her kesiminde her yerde rastlayabilirsiniz gaz verme olayına... Devlet Dairelerinde amirden, alt kademede ki memura... Askerde bile pohpohladınız mı erleri eğitimde ‘'Hadi koçum, aslansın sen, kaplansın, yiğitsin.'' Dediniz mi eğitim yaptırırken daha bir başka hareket ediyor erler, onbaşılar... ‘'Ayağınızı şöyle bir Türk gibi vurun yürürken de yer gök titresin be aslanlarım.'' Bundan güzel gaz mı var? Ama gaz da vermesen asker bizim askerimiz Allah var canı gönülden yapıyorlar askerliklerini hepsini Allah ailelerine ve milletimize bağışlasın...


Hakeza okulda ya da ev de olur, öğretmenler gaz verir zaman zaman, iyi de olur bu gaz vermeler. Ev de anne baba çocuğuna zaman zaman ara gazı verir, ödüllendirir kimi olaylarda... ''Sen kimin oğlusun be aslanım.'' dedi mi baba, yağları erir evlatların...


Bir de eskiden intihar etme niyetinde olan vatandaşlar hava gazını açar ve ölümü beklerlerdi... Çoğu zamanda hava gazı kesilir intiharları yarım kalırdı... Şimdilerde hava gazı ile intihar edenleri pek duymuyoruz basında... Bir de gaz çıkartma var sesli sesli ya da sessiz sessiz onun zaten konumuz ile ilgisi yok... Gazman diye de bir mizahi tip vardı hani şu Hamdi Alkan'ın canlandırdığı sevgi kelebeği canım. Kuru Fasulye idi en büyük güç kaynağı... Olsa da yesek ne de güzel bir besindir... İşte böyle umarım gaz meselesini bir nebze de olsa açıklığa kavuşturmuşuzdur... Siz siz olun, yine de fazla gaza gelmemeye dikkat edin... 

( Gaz Verme Çeşitleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.